Susitarė, kad svarbiausia – kokybė
Dvi Londone, Jungtinėje Karalystėje gyvenančios lietuvės kosmetologės Diana Mikalauskienė ir Zoja Ciurinskienė daugiau nei metus dirbo tame pačiame grožio salone, tačiau nesusitikdavo, nes dirbo skirtingose pamainose. Pagaliau susipažino tik salono surengtame kalėdiniame vakarėlyje ir iškart rado bendrą kalbą – abi domisi natūralia kosmetika, aromaterapija, be to dar yra ir kaimynės.
Po keleto dienų susitikusios kavos, nors nei viena kitą artimiau pažinojo, nei buvo atlikusios kokius nors rinkos tyrimus ar apgalvojusios verslo planą, sutarė – reikia kurti ekologiškos kosmetikos gamybos įmonę. Taip prieš trejetą metų gimė „Diazo Cosmetics“, siūlanti natūralius kosmetikos gaminius moterims, vyrams ir vaikams.
„Abi esame kaunietės, abi gimusios tais pačiais metais, tačiau likimas norėjo, kad susitiktume būtent Londone“, – stebėjosi įkūrėjos. Įmonės pavadinimas taip pat gimė iš karto – moterys norėjo, kad jį sudarytų abiejų vardų dalys. „Be to „diazo“ turi ir kitą reikšmę – tai molekulės dalis, sudaryta iš dviejų azoto atomų. Tai taiklu: esame dviese, abi labai skirtingo charakterio, bet turbūt būtent tai leidžia verslui judėti į priekį. Zoja – labai greita, užsideganti, ji generuoja idėjas, o aš ramesnė, kritiškesnė, apgalvoju kaip tas idėjas įgyvendinti praktiškai“, – pasakojo D. Mikalauskienė. Visgi, darbais įkūrėjos nėra pasidalinusios – viską – nuo produkto kūrimo iki pakuotės ir pardavimų kanalų aptaria kartu ir jei nesutaria, kalbasi tol, kol suranda kompromisą.
Moterys dar prieš kurdamos įmonę sutarė, kad pagrindinis jų tikslas bus kokybė. „Ekologiškos žaliavos yra labai brangios ir trumpai galiojančios, taip pat sertifikavimo procesas kuriant ekologišką produkciją yra žymiai sudėtingesnis ir brangesnis, tačiau esame susitarusios labai griežtai – arba gerai, arba niekaip“, – teigė Z.Ciurinskienė ir pridūrė, kad „prastūminėti“ šlamštą visų pirma būtų pačioms labai gėda.
Brangiausias ingredientas – eterinis rožių aliejus
Šiuo metu įmonė gamina kelias dešimtis produktų, skirtų veido, kūno bei plaukų priežiūrai. Nors pradėjo nuo produktų moterims, netrukus atsirado ir linijos vyrams bei vaikams, o dar šiemet asortimentą papildyti turėtų ir kosmetinės priemonės paaugliams. Neseniai moterys pirkėjoms pradėjo siūlyti ir priemonių prenumeratą – ją užsisakiusioms kas mėnesį siunčia vis kitą produktą. O prieš šventes siūlo įsigyti gražiai supakuotus dovanų rinkinius. Ateityje kūrėjos pirkėjoms planuoja pasiūlyti ir dekoratyvinės kosmetikos – lūpų dažų, akių šešėlių, blakstienų tušų, pudros.
„Diazo Cosmetics“ produktų sudėtyje – tik natūralūs ingredientai: molis, hidrolatai, eteriniai aliejai, augalų pudros, dumblių milteliai, bičių pienelis, smulkinti mineralai ir t.t. Pats brangiausias naudojamas ingredientas – eterinis rožių aliejus iš Bulgarijos, 5 jo mililitrai kainuoja daugiau nei 300 svarų sterlingų (350 eurų). Panaši kaina ir eterinio jazminų aliejaus. Gaminama kosmetika nėra nei labai pigi, nei brangi, produktų kainos, anot įkūrėjų – vidutinės, svyruoja nuo 15 iki 75 svarų sterlingų (17-87 eurų).
„Norime, kad būtų visiems įperkama, tad antkainis yra gana nedidelis. Pelno gavome jau pirmaisiais metais, tačiau didelę jo dalį investuojame atgal į verslą“, – pasakojo Zoja. Įkurti verslą moterims kainavo kelios dešimtys tūkstančių svarų sterlingų. „Pradėjome kaip žaidimą, tačiau kai suskaičiavome, kiek investavome, trauktis jau nebebuvo kur“, – juokėsi moteris. Be reikalingos įrangos ir brangių ingredientų, nemažai atsieina pakuotės (visi „Diazo Cosmetics“ produktai pakuojami į stiklinę tarą, plastikiniai yra tik kai kurių indelių dangteliai), bet brangiausiai kainuoja reklama. „Perkame reklamą socialiniuose tinkluose, žurnaluose, laikraščiuose“, – sakė pašnekovė. Visgi, geriausia reklama, anot moterų, yra iš lūpų į lūpas. O didžiausia motyvacija dirbti atsiranda tada, kai sulaukia teigiamų pirkėjų atsiliepimų.
Kosmetikoje esantys cheminiai priedai sukelia ligas
Įmonės įregistravimas Jungtinėje Karalystėje, pasak D. Mikalauskienės ir Z. Ciurinskienės, yra labai nesudėtingas, o mokesčiai, palyginus su Lietuva – gana nedideli. Lėšų investicijoms moterys buvo susitaupiusios, finansiškai ir morališkai parėmė ir jų vyrai. Abi šeimos augina vaikus – Diana turi dvylikametį sūnų, o Zoja – net keturis vaikus: tris dukras bei vieną sūnų, o pernai susilaukė ir anūkės, tad kuriant verslą abiem moterims teko iš tiesų nemažai suktis norint viską suspėti.
Šiuo metu verslininkės savo kurta kosmetika prekiauja internetu, parodose bei mugėse (tiesa, šiuo metu renginiai Jungtinėje Karalystėje nėra leidžiami), taip pat veda derybas ir dėl prekybos keliose parduotuvėse. Abi moterys vis dar dirba ir kosmetologėmis (tiesa, tik po keletą dienų per savaitę), tad savo produktų pasiūlo ir klientėms. „Ateities svajonė – turėti savo kosmetikos parduotuvę su spa kambariu, kur galėtume teikti įvairias procedūras – taip sujungtume savo abi veiklas, kurios yra mielos“, – pasidalino Diana.
Didelė dalis „Diazo Cosmetics“ pirkėjų – Jungtinėje Karalystėje gyvenančios lietuvės. Kartais siuntinius su gaminiai tenka siųsti ir į Lietuvą. Anot moterų, natūralumo mada pamažu plinta visose šalyse. Beje, kurdamos kosmetikos priemones pašnekovės prisimena ir įvairius mamų bei močiučių grožio receptus, pavyzdžiui, jais remiantis gimė veido kremas su šaltalankio aliejumi, greitai tapęs įmonės „topu“, ar veido kaukė su gintaru ir ciberžole.
„Mūsų produktai nekenksmingi, didelę jų dalį būtų galima net valgyti. Moterys kartais nesusimąsto, kad jei perka kosmetiką su cheminiais priedais, jie įsiskverbia į odą ir patenka į kraują ir šie priedai gali sukelti daugybę negalavimų bei ligų – nuo alergijų iki vėžio, – kalbėjo Zoja. – Tokių produktų grožio efektas – trumpalaikis, o žala – didelė.“ Kartais įmonės, norėdamos pritraukti pirkėjas, reklamuoja savo produktus kaip turinčius natūralių žaliavų, tačiau pasigilinus paaiškėja, kad jų sudėtyje – vos keli procentai.
Pačios „Diazo Cosmetics“ įkūrėjos natūralia kosmetika susidomėjo kone prieš dvidešimtį metų ir nuo to laiko naudoja tik tokią. „Šiuo metu visą kosmetiką naudojame savo, perkame tik šampūną ir dantų pastą, tačiau ateityje turėsime ir šiuos produktus“, – užtikrino D. Mikalauskienė. Namus moterys valo natūraliomis priemonėmis – actu, soda bei eteriniais aliejais. Joms abiems taip pat svarbi sveika mityba ir sportas.