Suprasti akimirksniu
  • Tikrino sunkiasvorį transportą
  •  Labiausiai linkę nusižengti kauniečiai
Šaltiniai

Tikrino sunkiasvorį transportą

Praėjusią savaitę, vasario 19–25 d., policijos pareigūnai šalies keliuose, vykdydami Europos kelių policijos tinklo ROADPOL (angl. European Roads Policing Network) inicijuotą prevencinę priemonę, skirtą krovininiams automobiliams ir autobusams tikrinti (angl. Operation Truck & Bus), išaiškino 164 Kelių eismo taisyklių (toliau – KET) pažeidimus, 69 proc. jų padarė asmenys, vairavę Lietuvoje įregistruotas transporto priemones.

Per savaitę patikrintos 3 864 transporto priemonės, tarp jų 27 proc., įregistruotos užsienio šalyse. Daugiau dėmesio buvo skirta krovininiams automobiliams (sudarė 79 proc. patikrintųjų) – nustatyti 159 KET pažeidimai. Tarp jų buvo ir 2 neblaivūs vairuotojai: Kalvarijos savivaldybėje, magistraliniame kelyje A5 Kaunas–Marijampolė–Suvalkai, „Via Baltica“ ruože, 36 metų Ukrainos piliečiui, vairavusiam vilkiką „MAN“, nustatytas 0,17 promilės neblaivumas, o Klaipėdoje, Jūrininkų prospekte, sustabdyto krovininio automobilio „Scania“ 57 metų vairuotojui – 0,54 promilės.

Kiti krovininių automobilių vairuotojų padaryti pažeidimai: 61 atvejis, kai važiuota neužsisegussaugos diržo, 13 tachografų naudojimo tvarkos pažeidimų, po 6 atvejus – leistino svorio viršijimas ir netinkamas didžiagabaričių krovinių vežimas, 4 darbo ir poilsio tvarkos pažeidimai. Taip pat nustatyti 56 kiti KET pažeidimai ir 11 atvejų, kai transporto priemonės neatitiko techninės būklės reikalavimų.

 Labiausiai linkę nusižengti kauniečiai

Daugiausia krovininių automobilių vairuotojų padarytų pažeidimų išaiškinta Kauno (41), Klaipėdos (37), Marijampolės (27) apskričių vyriausiųjų policijos komisariatų prižiūrimose teritorijose.

Buvo patikrinti ir 828 autobusai, 75 proc. jų, įregistruoti Lietuvoje. Nustatyti 5 KET pažeidimai:saugos diržų nesegėjimas – 2 atvejai, naudojimasis mobiliojo ryšio priemone vairuojant, vairavimas neturint teisės vairuoti (Palangoje, 65 metų vyras vairavo autobusą ir vežė keleivius), taip pat kitas pažeidimas.

 Per šią priemonę policijos pareigūnai dirbo su Lietuvos transporto saugos administracijos, Valstybinės mokesčių inspekcijos, Valstybinės darbo inspekcijos atstovais.

 Klaipėdos kelių policijos pareigūnai vieną dieną dirbo su Europos darbo institucijos (angl. European Labour Authority) atstovais, taip pat specialistais iš Estijos ir Latvijos. Stacionariame kontrolės poste buvo tikrinama, ar krovininių transporto priemonių vairuotojai laikosi darbo ir poilsio režimo, komandiravimo, krovinių tvirtinimo reikalavimų, taip pat ar tinkama transporto