- Pasaulio ekonomikos forumas siūlo viskuo dalintis, taip sumažinant kritiškai svarbių metalų paklausą
- Pasirodžiusios naujienos apie PEF norą naikinti automobilių nuosavybę sukėlė visuomenės pasipiktinimą
- Faktų tikrintojai teigia, kad pasaulio galingieji tesiūlo dalintis automobiliais, o ne atsisakyti nuosavybės

Pasaulio ekonomikos forumas siūlo viskuo dalintis, taip sumažinant kritiškai svarbių metalų paklausą
Apie tai, jog Pasaulio ekonomikos forumui (PEF), o ypač jo lyderiui Klausui Schwabui yra labai artimos žmonių turto nuosavybės panaikinimo idėjos, veikiausiai žino didžioji dauguma nors šiek tiek apie K. Schwabo mintis girdėjusių žmonių. Tačiau dabar įvairūs žiniasklaidos šaltiniai ir vėl ūžte ūžia dėl naujausio Pasaulio ekonomikos forumo straipsnio. Žurnalistai ir paprasti žmonės sunkiai gali patikėti tuo, ką siūlo K. Schwabo valdoma organizacija – naikinti automobilių nuosavybę[1].
Pranešant tokias naujienas ironijos neslėpė ne tik internautai, bet ir žurnalistai. Mat peikiantys faktą, jog automobiliais, kompiuteriais ir telefonais kiekvienas naudojasi atskirai, o ne dalindamiesi su kitais, patys iš jų dauguma atskrenda į PEF susibūrimus privačiais lėktuvais. O tai yra kur kas didesnio masto resursų švaistymas ir kenkimas aplinkai.
Tiesa, siūlymus, tarp kurių minimas ir automobilių, kompiuterių ar telefonų dalinimasis su kitais asmenimis, Pasaulio ekonomikos forumas paskelbė ne šiaip sau. Jie minimi metodus, kurie esą turėtų padėti sumažinti kritinių metalų paklausą.
Pasirodžiusios naujienos apie PEF norą naikinti automobilių nuosavybę sukėlė visuomenės pasipiktinimą
Tikriausiai daugelis sunkiai įsivaizduotų savo gyvenimą, jei jame nebūtų asmeninio mobiliojo telefono ar kompiuterio. Dažnam žmogui automobilis taip pat yra itin svarbi kasdienio gyvenimo dalis – ypač, jei tenka nuvažiuoti didesnius atstumus, o viešasis transportas nėra pakankamai išvystytas.

Tad vargu ar verta stebėtis, jog kalbos apie nuosavų automobilių atsisakymą smarkiai papiktino visuomenę. Pasaulio ekonomikos forumas savo straipsnyje peikia dabartinę padėtį ir rašo[2]:
„Vidutinis automobilis ar furgonas Anglijoje važiuoja tik 4 % laiko. Nors dauguma jau turi asmeninį telefoną, 39% darbuotojų visame pasaulyje turi darbdavio duotus nešiojamuosius kompiuterius ir mobiliuosius telefonus. <...>. Tai visiškai neefektyvu ištekliais. Daugiau dalinimosi gali sumažinti nenaudojamos įrangos nuosavybę, taigi ir medžiagų naudojimą.“
Nors ga ir būtų galima tokioms mintims pritarti, jog ištekliai neišnaudoja viso savo potencialo, automobilių dalinimasis būtų gan kebliai įgyvendinama idėja. Nebent būtų naudojamasi nuomos paslaugomis ar priverstinai reikalaujama atsisakyti nuosavo turto koncepcijos. O pastarasis variantas tikrai nėra to, ko norėtų prie patogumų pripratusi visuomenė.
Faktų tikrintojai teigia, kad pasaulio galingieji tesiūlo dalintis automobiliais, o ne atsisakyti nuosavybės
Visgi, nors ši naujiena sukėlė didelį šurmulį, netruko pasirodyti „Reuters“ faktų tikrintojų tekstas, kuriame paneigiama, kad PEF siekia naikinti automobilių nuosavybę. Kaip teigia faktų tikrintojai, originaliame Pasaulio ekonomikos forumo tekste nėra minimas pilnas automobilių nuosavybės naikinimas[3]:
„Vietoj to straipsnyje, pavadintame „3 žiedinės ekonomikos metodai, skirti sumažinti kritinių metalų paklausą“, aptariami trys galimi sprendimai, kaip padidinti vertingų metalų kiekį apyvartoje, įskaitant produktų ilgaamžiškumo gerinimą; rasti antrinį senų gaminių, tokių kaip akumuliatoriai ir vėjo turbinos, panaudojimą; ir sudaryti sąlygas dalytis tokiais produktais kaip mobilieji telefonai, nešiojamieji kompiuteriai ir automobiliai.“
Tačiau žinant, kokias idėjas nuolat skleidžia Pasaulio ekonomikos forumo lyderis K. Schwabas, sunku patikėti, kad už tokių pasiūlymų teslypi tik nekaltas bandymas įskiepyti dalinimosi kultūrą. Kaip jau rašėme anksčiau, šis ekonomistas pasisako už pasaulinę, visas valstybes galinčią kontroliuoti valdžią, privačios nuosavybės naikinimą ir kitus vargu ar didžiajai visuomenės daliai priimtinus dalykus. Tad galima spėti, jog asmeninių automobilių ir išmaniųjų prietaisų naudojimo savo reikmėms peikimas irgi yra vienas iš K. Schwabo idėjų įgyvendinimo laiptelių.
