Istorinis siauruko garvežys bus prikeltas antram gyvenimui

Aukštaitijos siaurukas
Istorinis garvežys ir vėl turėtų būti prieinamas visuomenei. VšĮ „Aukštaitijos siaurasis geležinkelis“ nuotrauka

<h2>Tikėtina, kad istorinis garvežys į pirmąją kelionę išvyks jau kitais metais</h2>
<p>„Aukštaitijos siaurasis geležinkelis“ pranešė džiugią naujieną – planuojama naujam gyvenimui prikelti senovinį garvežį KP4-708. Jei nebus nenumatytų sunkumų, istorinis Panevėžio siaurukas turėtų ir vėl vežti keleivius jau kitais metais. Iki šiol jis glaudėsi įmonės „Panevėžio cukrus“ teritorijoje.</p>
<p>Tokio tipo garvežiai buvo įprastas vaizdas praėjusio šimtmečio pradžios Lietuvoje, todėl planuojamas atnaujinti siaurukas yra svarbi Aukštaitijos istorijos dalis. Šio tipo transporto priemonės dominavo nuo XIX a. vidurio iki XX a. vidurio, tačiau vėliau juos pakeitė pažangesni išradimai, t. y., dyzelinu ir elektra varomi lokomotyvai.</p>
<p>Galimybė važinėtis istoriniu garvežiu turėtų tapti išties įdomia patirtimi. „Aukštaitijos siaurasis geležinkelis“ direktorius Dr. Darius Liutikas sakė[1]:</p>
<blockquote>
<p>„Tikimės, kad istorinio garvežio atkūrimas duos papildomą impulsą Aukštaitijos siaurajam geležinkeliui ir suteiks dar daugiau teigiamų emocijų Siauruko keleiviams."</p>
</blockquote>
<h2>Techninei būklei įvertinti pasikviestas specialistas iš Estijos</h2>
<p>Dėl istorinio garvežio į Panevėžį netgi atvyko inžinierius iš Estijos. Timo Klaus ketina apžiūrėti Panevėžio siauruką ir įvertinti dabartinę jo būklę. Po to inžinierius parengs detalų planą, paaiškindamas esminius žingsnius, kurie užtikrins garvežio prikėlimą antram gyvenimui. Dr. Darius Liutikas teigė[2]:</p>
<blockquote>
<p>„Inžinierius iš Estijos padės mums atlikti senovinio garinio garvežio KP4-708 ekspertizę. Įvertins garvežio techninę būklę, atliks finansinius skaičiavimus ir patars, kur galėtume įsigyti trūkstamų dalių.“</p>
</blockquote>
<p>Apie tokius garvežius nusimanančio inžinieriaus pagalba yra itin svarbi norint įgyvendinti šį sumanymą, nes senovinė transporto priemonė reikalauja visiškai kitokių žinių.</p>
<p>VšĮ „Aukštaitijos siaurasis geležinkelis“ primena, jog tokio tipo garvežiai Panevėžyje pradėjo kursuoti dar 1899 metų rudenį. Per atidarymą siaurojo geležinkelio linija buvo su 2 depais: „12 vietų Švenčionyse ir 2 vietų Panevėžyje, 15 garvežių, 112 krovininių, 58 įvairaus tipo keleivinius, 6 pašto vagonus ir 154 krovinines platformas.“</p>