Suprasti akimirksniu
  • „Ford“ savo socialinės politikos nebesies su LGBT ir kitomis lygybės temomis
  • Įvairovės, teisingumo ir įtraukties (DEI) iniciatyva: kas tai?
  • „Ford kompanija“: JAV transporto simbolis, su aiškia ideologija
Šaltiniai
„Ford“
„Ford“ keičia savo požiūrį į „woke“ kultūrą. Sam Warren/Unsplash nuotrauka

„Ford“ savo socialinės politikos nebesies su LGBT ir kitomis lygybės temomis

Bendrovė „Ford Motors“ atsisako kai kurių savo įvairovės, teisingumo ir įtraukties (DEI) iniciatyvų. Taip ji tampa naujausia Amerikos įmone, kuri šiais metais pristabdė „woke“ politiką ir prisijungė. Dabar „Ford“ prisijungė prie tokių įmonių kaip „John Deere“, „Lowe's“ ir „Tractor Supply“[1].

Kovos su „woke“ kultūra aktyvistas ir režisierius Robby Starbuckas, kuris vadovauja kampanijai, atskleidžiančiai didžiųjų korporacijų „woke“ politikos mastą, trečiadienį platforme „X“ pranešė, kad buvo įpusėjęs „Ford“ tyrimą, kai įmonė atsiuntė jam dokumentus, kuriuose nurodyta, kad ji padarė tam tikrų pakeitimų.

R. Starbuckas paskelbė, kad „Ford“ direktoriaus Jimo Farley laiške, skirtame darbuotojams teigiama, kad „išorinė ir teisinė aplinka, susijusi su politiniais ir socialiniais klausimais, nuolat kinta“, todėl per pastaruosius metus bendrovė „naujai pažvelgė į savo politiką ir praktiką“.

Laiške J. Farley išdėstė keletą punktų, kuriuose „Ford“ darbuotojams nurodė, kad bendrovė nenaudoja kvotų įdarbindama darbuotojus ir teigia, kad pirmenybę teikia savo ištekliams verslo tikslais, „o ne viešai komentuodama daugybę šių dienų poliarizuojančių klausimų“.

J. Farley taip pat informavo darbuotojus, kad metų pradžioje „Ford“ priėmė sprendimą nebedalyvauti „Human Rights Campaign Corporate Equality Index“ lygybės indekse, kuris yra kasmetinė apklausa ir ataskaita, skirta įvertinti „lesbiečių, gėjų, biseksualų, transseksualų (LGBTQ+) darbuotojams taikomą politiką, praktiką ir lengvatas“. 

Žmogaus teisių kampanija (angl. Human Rights Campaign), kuri yra viena didžiausių ir progresyviausių ne pelno siekiančių organizacijų šalyje, trečiadienį savo interneto svetainėje paskelbtame pareiškime pasmerkė žingsnį.

„Šiandien „Ford Motor Company“ atsisakė savo įsipareigojimų šimtams tūkstančių darbuotojų, nusileisdama interneto troliui Robiui Starbuckui ir parodydama, kad įtrauktis ir kitos pagrindinės vertybės nebėra prioritetas darbo vietoje“, – pareiškime teigė HRC prezidentė Kelley Robinson ir pridūrė, kad žmogaus teisių kampanija negali būti labiau nusivylusi matydama, kad „Ford Motor Company“ vengia atsakomybės prieš savo darbuotojus, vartotojus ir akcininkus.

Neseniai HRC panašiai pasmerkė ir namų apyvokos daiktų milžinę „Lowe's“ ir „Jack Daniel's“ savininkę „Brown-Forman“. Šios kompanijos taip pat nusprendė nutraukti dalyvavimą DEI apklausose.

„Woke“ kultūra poliarizuoja kai kurias kompanijas. Ian Taylor/Unsplash nuotrauka
„Woke“ kultūra poliarizuoja kai kurias kompanijas. Ian Taylor/Unsplash nuotrauka

Įvairovės, teisingumo ir įtraukties (DEI) iniciatyva: kas tai?

Įvairovės, lygybės ir įtraukties iniciatyva (angl. Diversity, Equity, and Inclusion, DEI) yra strateginės ir organizacinės pastangos, kuriomis siekiama skatinti įtraukesnę, teisingesnę ir įvairesnę aplinką darbo vietoje, švietimo įstaigoje ar bendruomenėje[2].

Šiomis iniciatyvomis siekiama šalinti sisteminę nelygybę, puoselėti pagarbos kultūrą ir užtikrinti, kad visi asmenys, nepriklausomai nuo jų kilmės ar tapatybės, turėtų vienodas galimybes siekti sėkmės. Šiame kontekste įvairovė reiškia skirtumų buvimą tam tikroje aplinkoje. Šie skirtumai gali apimti rasę, etninę kilmę, lytį, seksualinę orientaciją, amžių, negalią, religiją, socialinę ir ekonominę padėtį ir kitas savybes.

Tikslas yra sukurti bendruomenę, kurioje būtų įvairių požiūrių ir patirčių. Organizacijos kontekste tai dažnai apima įvairių darbuotojų įdarbinimą, priėmimą į darbą ir išlaikymą.

Lygiateisiškumas apima sąžiningo elgesio, prieigos, galimybių ir pažangos užtikrinimą visiems žmonėms. Ji skiriasi nuo lygybės tuo, kad pripažįsta, jog asmenims gali prireikti skirtingų išteklių ar paramos, kad jie galėtų pasiekti tą patį galimybių ir sėkmės lygį.

Tikslas yra nustatyti ir šalinti sistemines kliūtis, dėl kurių tam tikroms grupėms sudaromos nepalankios sąlygos.

Įtrauktis yra aplinkos, kurioje visi asmenys jaučiasi vertinami, gerbiami ir gali visapusiškai dalyvauti, kūrimas. Tai reiškia, kad reikia integruoti įvairias perspektyvas ir užtikrinti, kad kiekvienas turėtų galimybę pasisakyti. Tikslas yra puoselėti kultūrą, kurioje visi asmenys jaučiasi laukiami ir skatinami prisidėti prie savo unikalių talentų ir perspektyvų, o tai lemia labiau bendradarbiaujančią ir novatorišką aplinką.

DEI iniciatyvos gali būti įvairių formų, įskaitant seminarai, praktiniai užsiėmimai, mokymo programos, skirtos didinti informuotumą apie įvairovę, lygybę ir įtrauktį bei ugdyti įgūdžius, padedančius puoselėti įtraukią aplinką.

DEI iniciatyvos yra labai svarbios kuriant aplinką, kurioje kiekvienas turi galimybę pasiekti sėkmę ir jaustis vertinamas. Jos padeda organizacijoms išnaudoti platesnį talentų ir perspektyvų spektrą, o tai gali lemti geresnį sprendimų priėmimą, didesnį kūrybiškumą ir geresnius rezultatus. Be to, DEI iniciatyvos dažnai laikomos labai svarbiomis socialinio teisingumo priemonėmis, padedančiomis šalinti istorinę ir sisteminę nelygybę. Vis dėlto, dalies žmonių jos yra kritikuojamos dėl tam tikro požiūrio perteklinio propagavimo, ideologinių skirtumų nevertinimo.

Verslas bando rasti balansą savo vidaus politikoje. Campaign Creators/Unsplash nuotrauka
Verslas bando rasti balansą savo vidaus politikoje. Campaign Creators/Unsplash nuotrauka

„Ford kompanija“: JAV transporto simbolis, su aiškia ideologija

„Ford Motor Company“ yra vienas iš žymiausių ir įtakingiausių automobilių gamintojų pasaulyje. Henrio Fordo įkurta bendrovė atliko lemiamą vaidmenį formuojant automobilių pramonę ir šiuolaikinę gamybą.

Ji įkurta 1903 m. Detroite, Mičigano valstijoje. 1908 m. H. Fordas pristatė T modelį: revoliucinę transporto priemonę, kuri buvo nebrangi, patikima ir lengvai prižiūrima. T modelis dažnai vertinamas už tai, kad automobilis tapo prieinamas vidutiniam amerikiečiui.

1913 m. „Ford“ padarė revoliuciją gamyboje ir įdiegė judančią surinkimo liniją, kuri gerokai sutrumpino automobilio gamybos laiką ir sumažino sąnaudas. Ši naujovė ne tik padidino gamybos efektyvumą, bet ir padėjo pagrindus šiuolaikiniams masinės gamybos metodams.

„Ford“ sparčiai plėtėsi, atidarė gamyklas keliose šalyse ir tapo pasauliniu automobilių gamybos lyderiu. Antrojo pasaulinio karo metais „Ford“ didžiąją dalį savo produkcijos perdavė karo reikmėms, gamindama karines transporto priemones, lėktuvus ir kitą įrangą. Po karo, „Ford“ ir toliau diegė naujoves, bet dėl didėjančios Japonijos ir Europos automobilių gamintojų konkurencijos „Ford“ susidūrė su finansiniais sunkumais ir būtinybe restruktūrizuotis.

Tačiau 2000-ųjų pabaigoje „Ford“ vėl buvo vienintelis stambus JAV automobilių gamintojas, kuriam per finansų krizę neprireikė vyriausybės pagalbos, nes sėkmingai įgyvendino generalinio direktoriaus Alano Mulally restruktūrizavimo planą.

„Ford“ daug investavo į elektrines transporto priemones, autonominio vairavimo technologijas ir prijungtųjų automobilių paslaugas. „Ford“ įsipareigojo mažinti anglies dioksido pėdsaką ir užsibrėžė plataus užmojo tikslus, susijusius su elektromobilių gamyba ir tvarumo iniciatyvomis. „Ford“ ir toliau vykdo veiklą visame pasaulyje, turėdama gamybos gamyklas, mokslinių tyrimų centrus ir įvairias produktų linijas, skirtas įvairioms rinkoms.

Kalbant apie socialinę politiką, „Ford“ seniai bendradarbiauja su profesinėmis sąjungomis, įmonė dažnai pirmauja derybose dėl darbo sutarčių, kuriose suderinama darbuotojų nauda ir veiklos efektyvumas. „Ford“ remia kelias Darbuotojų išteklių grupes (ERG), kurios suteikia galimybę įvairių sluoksnių darbuotojams bendrauti, dalytis patirtimi ir prisidėti prie bendrovės.

„Ford“ yra parengusi išsamų elgesio kodeksą, kuriame išdėstyti etikos standartai, kurių tikimasi iš darbuotojų, tiekėjų ir partnerių. Šis kodeksas apima tokias sritis kaip sąžiningumas, pagarba, įstatymų laikymasis ir atsakomybė už aplinką.

„Ford“ dalyvauja daugybėje ĮSA iniciatyvų, įskaitant bendruomenės vystymą, švietimo programas ir pagalbą nelaimių atveju. Bendrovės filantropinis padalinys, „Ford“ fondas, remia įvairias socialines problemas ir jų sprendimą visame pasaulyje.