- „Go Vilnius“ gali pasigirti rekordinėmis algomis ir dovanojamu 13-uoju atlyginimu
- Stebėtino dydžio „Go Vilnius“ darbuotojų algos: 10 000 Eur gaunanti vadovė ir 3 663 Eur bendras vidurkis
- „Go Vilnius“ išgarsėjo kontroversiškomis reklaminėmis kampanijomis ir savo darbuotojų atlyginimais
„Go Vilnius“ gali pasigirti rekordinėmis algomis ir dovanojamu 13-uoju atlyginimu
Daugelis įprastų darbuotojų gali tik pasvajoti apie tryliktąjį atlyginimą, kadangi dauguma bendrovių nesiūlo tokio bonuso. Geriausia, ką žiemos švenčių proga gauna didžioji dalis darbuotojų – tai smulkios, nedaug kainuojančios dovanos, mažos vertės dovanų kuponai arba menka piniginė premija. Tačiau jei pažvelgsime į valstybės išlaikomas įmones, tuomet pastebėsime, kad yra tokių, kurios elgiasi kur kas dosniau – net ir vis dar išlaiko 13-ojo atlyginimo tradiciją.
VšĮ „Go Vilnius“ gyvuoja jau daugiau nei 28 metus. Tai yra oficiali Vilniaus miesto turizmo ir verslo plėtros agentūra. Teigiama, jog ji yra atsakinga už miesto įvaizdžio formavimą, turizmo skatinimą bei investicijų pritraukimą. Tačiau kol ši įstaiga dirba tam, kad pritrauktų pinigus į Vilnių, ji drauge gan smagiai leidžia gaunamas lėšas dideliems atlyginimams ir abejotinos vertės, daug pykčio sulaukusiems projektams.
Kaip rodo oficialiai prieinami Rekvizitai.lt duomenys, „Go Vilnius“ dirba net 63 darbuotojai (apdraustieji), o metinis darbuotojų vidurkis siekia 59 žmones[1]. Tarp jų yra viena direktorė, 9 skyriaus/padalinio vadovai, 6 vyr. projektų vadovai, 34 projektų vadovai ir 6 informacijos specialistai[2]. Vien tokia darbuotojų struktūra kelia klausimų, mat viešoji įstaiga išties stebina savo vadovaujančių pozicijų gausa ir drauge verčia susimąstyti, kaip yra naudojami įstaigos finansai.
Tačiau dar labiau akį traukia „Go Vilnius“ darbuotojų atlyginimai. Jų vidutinis atlyginimas 2024 metų gruodį siekė pavydėtinas aukštumas – net 6 246,37 Eur, jei buvo išdirbtas pilnas mėnuo. Žinoma, tai tėra tik gruodžio mėnesio šuolis, mat „Go Vilnius“ nepasikuklino savo darbuotojams išmokėti 13-ąjį atlyginimą. Ši praktika Vilniaus viešojoje įstaigoje išlaikoma nepaisant bendros tendencijos atsisakyti tokių išmokų ir apsiriboti tik smulkiomis dovanomis ar nedideliais piniginiais priedais.
Stebėtino dydžio „Go Vilnius“ darbuotojų algos: 10 000 Eur gaunanti vadovė ir 3 663 Eur bendras vidurkis
Kad „Go Vilnius“ tikrai puoselėja 13-tojo atlyginimo tradiciją galima nesunkiai suprasti iš kitų mėnesių atlyginimų vidurkio. Juk būtent tik gruodžio mėnesį kasmet „Go Vilnius“ darbuotojų atlyginimai staiga šokteli kone dvigubai. Įdomu dar ir tai, kad tokią dosnią kalėdinę dovaną viešoji įstaiga dalina ne tik ilgalaikiams, ištikimai kasdien į darbą keliaujantiems darbuotojams, bet net ir ne pilną mėnesį išdirbusiems asmenims.
Tiesa, net ir be papildomo kalėdinio bonuso šios įstaigos darbuotojai gali girtis pavydėtino dyžio atlyginimais. Darbo užmokesčio metinis vidurkis siekia 3 663 Eur. Tai yra 10 proc. didesnis vidurkis nei anksčiau. Pavyzdžiui, praėjusį metų lapkritį visą mėnesį išdirbusių darbuotojų atlyginimo vidurkis buvo 3 508 Eur, o spalį – 3 501 Eur.
Žinoma, vadovų gausa pasižymintis „Go Vilnius“ labiausiai gali „didžiuotis“ savo vadovės rekordiškai didele alga. Primename, jog po praėjusiais metais įvykusios atrankos, kurioje ieškotas vadovas už 7 500 Eur atlyginimą, vėliau atlyginimas staiga smarkiai šoktelėjo į viršų. „Go Vilnius“ direktorės alga po konkurso paaugo 2 500 Eur. Tad per mėnesį ji iškart gaudavo net 10 000 Eur, kuriuos sudarė 9 800 Eur atlyginimas, papildoma kintamoji dalis ir premijos, dėl kurių atlyginimas dar labiau pakyla.
„Go Vilnius“ išgarsėjo kontroversiškomis reklaminėmis kampanijomis ir savo darbuotojų atlyginimais
Bet galbūt įspūdingais atlyginimais ir net 13-tąja alga besidžiaugiantys „Go Vilnius“ darbuotojai išties verti tokių didelių pinigų, kuriuos jiems skiria valstybė ir įvairūs fondai? Daugelis socialinių tinklų vartotojų vargu ar su tuo sutiktų, nes „Go Vilnius“ vardą dažniausiai išgirsta dėl neigiamai vertinamų ar smarkiai visuomenę papiktinusių darbų.
„Go Vilnius“ per pastaruosius metus įgyvendino įvairius projektus, aiškindama, jog taip stengiasi didinti miesto žinomumą ir pritraukti turistus bei investuotojus. Tačiau ne vienas jų projektas sulaukė ne tik pagyrų, bet ir aršios kritikos.
77.lt primena, jog tai yra ta pati viešoji įstaiga, kuri jau kelis kartus išgarsėjo dėl savo skandalingos, abejotino turinio reklamos apie Vilnių ir visą Lietuvą. Pavyzdžiui, 2024 m. balandį „Go Vilnius“ pristatė reklaminę kampaniją „Lūkesčiai ir realybė“ (angl. „Expectations vs. Reality“), kurioje buvo vaizduojami neva stereotipiniai Rytų Europos vaizdai: seni automobiliai, apleisti pastatai, ant sienų besišlapinantys asmenys, muštynės prie konteinerių. Neigiamai Lietuvą pristatantys vaizdai tesėsi net 1 minutę ir 17 sekundžių, nors viso klipo trukmė buvo vos 1 minutė ir 47 sekundės.
Galiausiai, po negatyvių vaizdų, 30 sekundžių klipe buvo mėginama paneigti ką tik pateiktus vaizdus, rodant šiuolaikinį Vilnių. Nors kampanijos tikslas esą buvo šokiruoti ir atkreipti dėmesį, taip neva prisikviečiant turistus iš Didžiosios Britanijos bei Vokietijos, vaizdo klipas sulaukė daug kritikos tiek iš daugelio paprastų lietuvių, tiek ir iš savo darbą išmanančių reklamų ekspertų.
Komunikacijos specialistas Jaunius Špakauskas ją pavadino „apgailėtina“, menininkas Algis Kriščiūnas teigė, kad „baisesnės gėdos dėl savo miesto dar neteko patirti“, o nuomonės formuotojas Naglis Bierancas ją įvertino kaip „UAB Debilai“. Televizijos laidų vedėja Živilė Vaškytė apskritai ragino „Go Vilnius“ ištrinti šį klipą, teigdama, kad jis tarnauja Rusijos propagandai[3].
Ankstesnė 2018 m. kampanija, pavadinimu „Vilnius – Europos G taškas“ taip pat sukėlė karštas diskusijas ir daugelio pasipiktinimą. Nors ji sulaukė tarptautinio dėmesio ir buvo įvertinta kaip drąsi bei kūrybiška, nemaža dalis visuomenės kritikavo jos seksualinę potekstę ir abejojo, ar toks įvaizdis tinkamas Lietuvos sostinei.
Be reklamos kampanijų, „Go Vilnius“ įgyvendino ir kitus projektus. Pavyzdžiui, praėjusiais metais startavo projektas „Prašome trukdyti“, kuriame 24 Vilniaus viešbučiai kvietė svečius apsilankyti ir patirti miesto svetingumą. Taip pat buvo organizuotas Vilniaus Šaltibarščių festivalis, siekiant pristatyti miesto gastronomiją ir pritraukti lankytojus. Tačiau daugelis socialinių tinklų vartotojų diskusijose teigia, kad apskritai nežino, ką veikia ši kontora arba prisimena ją tik dėl įvairių abejotinos kokybės bei reikšmės projektų.
Tad daugeliui išties kyla klausimų dėl „Go Vilnius“ iniciatyvų efektyvumo ir lėšų panaudojimo tikslingumo. Nors renginiai ir projektai neabejotinai pritraukia dėmesį, dažnai jie būna vertinami neigiamai, tad svarbu atžvelgti, ar jie išties duoda ilgalaikę naudą miestui ir jo gyventojams. O vadovų gausa ir net 13-ojo atlyginimo išmokėjimas darbuotojams tik dar labiau verčia abejoti, ar valstybinės lėšos yra panaudojamos tinkamai.