
V. Benkunskas atsitraukia: 30 minučių bilietai grįš į Vilniaus viešąjį transportą
Po didelio visuomenės pasipriešinimo Vilniaus miesto meras Valdas Benkunskas nusprendė peržiūrėti ir pakeisti sostinės tarybos anksčiau priimtą sprendimą naikinti populiarųjį 30 minučių viešojo transporto bilietą. Artimiausiame tarybos posėdyje balandžio 9 d. bus svarstomas siūlymas palikti šį bilietą, nustatant jo naują kainą – 1 eurą.
„Įsiklausiau į vilniečių nuomonę ir lūkesčius, todėl daviau užduotį administracijai rasti sprendimą, kaip sugrąžinti 30 min bilietą išsaugant tolimesnius viešojo transporto gerinimo planus. Tarybai priimant sprendimą, visi paskubėjome – reikėjo daugiau diskusijų su gyventojais. Tai buvo svarbi pamoka, kurią išmokome – tokie jautrūs klausimai ateityje turės būti svarstomi dar atsakingiau“, – kalbėjo Vilniaus meras Valdas Benkunskas.
Anot savivaldybės tarybos narės Erikos Kuročkinos, šis pakeitimas geriau atitiks miesto gyventojų poreikius:
„Laisvės partijos frakcijos nuomone, šis siūlymas geriausiai atlieps gyventojų išreikštus lūkesčius viešajam transportui. Norime, kad visos kelionės mieste būtų greitesnės ir patogesnės. Tam reikia ne tik išlaikyti iki karantino buvusius skaičius viešajame transporte, bet ir ženkliai juos padidinti, skatinant ilgalaikių viešojo transporto naudotojų skaičių.“
Viešojo transporto kaina augs, tačiau tikinama, kad tai būtina, norint modernizuoti paslaugas
Nepaisant šio pakeitimo ir gyventojų nepasitenkinimo, jau patvirtinti bilietų kainų pokyčiai vis tiek įsigalios. Nuo liepos 1 d. 60 minučių bilieto kaina didėja nuo 0,9 iki 1,25 euro, o ilgalaikių bilietų kainos taip pat ženkliai kyla:
- 30 dienų bilietas su savaitgaliais – nuo 29 iki 38 eurų.
- 30 dienų darbo dienomis – nuo 26 iki 40 eurų.
- 90 dienų bilietas – nuo 81 iki 110 eurų.
- Metinis bilietas – nuo 310 iki 405 eurų.
Taip pat įvedamos naujos bilietų rūšys, tokios kaip šeimos, grupiniai bei dviejų kelionių bilietai.
Vilniaus savivaldybės teigimu, naujoji kainodara siekia paskatinti gyventojus rinktis ilgalaikius bilietus. Pasak savivaldybės, nepakeitus kainų, nuo 2027 metų suplanuotas viešojo transporto infrastruktūros modernizavimas miestui papildomai kainuotų apie 90 mln. eurų.
Šiuo metu jau paskelbtas didžiausias sostinės istorijoje viešojo transporto paslaugų konkursas, kuriuo planuojama pridėti net 7 naujus maršrutus, padidinti esamų maršrutų dažnumą bei koreguoti trasas. Centrinėje miesto dalyje viešojo transporto laukti teks ne ilgiau kaip 6–10 minučių, o atokesnėse teritorijose – iki 15 minučių.
Be to, numatoma, kad ateityje Vilniaus gatvėmis kursuos 30 proc. daugiau naujų ir ekologiškų transporto priemonių, kurios bus draugiškos aplinkai.
Parengta pagal ELTA informaciją.