Suprasti akimirksniu
  • Vairuotojai negalės keliasdešimt kartų pasiimti laikinų leidimų
  • Norintys gauti laikiną leidimą turės pateikti esminius automobilio duomenis
  • Visos eisme dalyvaujančios transporto priemonės turi būti tvarkingos
Šaltiniai
Automobiliai
Keičiasi techninių apžiūrų teikimo tvarka. ELTA nuotrauka

Vairuotojai negalės keliasdešimt kartų pasiimti laikinų leidimų

Nuo spalio 1 d. Lietuvoje pasikeis transporto priemonių techninių apžiūrų teikimo tvarka. Vairuotojai negalės keliasdešimt kartų pasiimti laikinų leidimų, nors iki šiol, tai padaryti techninių apžiūrų stotyje buvo galima bet kada, paslauga kainavo 4 eurus[1].

Leidimai reikalingi tuomet, kai transporto priemonės techninės apžiūros dokumento galiojimas yra pasibaigęs ar panaikintas. Tokiu atveju, leidimas yra skiriamas nuvykti į techninės apžiūros stotį ir atlikti automobilio patikrą.

Tačiau tokia tvarka greitai imta piktnaudžiauti. 2023 m. vienadienių leidimų buvo užsakyta 398 200, 2024 m. dar nepasibaigus, leidimų jau užsakyta net 393 tūkst., nors techninės apžiūros atvyksta tik 54 proc. vairuotojų. Daroma prielaida, kad leidimai suteikia galimybę daliai vairuotojų dalyvauti eisme su techniškai netvarkinga transporto priemone.

Pastebėjus kai kurių vairuotojų piktavališką savivaliavimą, šią tvarką nuspręsta keisti, tad Lietuvos transporto saugos administracija (LTSA) pristatė naują įsakymo projektą. Pokyčiai reiškia, kad nuo spalio 1 d. laikiną leidimą nuvykti į techninės apžiūros stotį bus galima užsisakyti tik du kartus.

Be to, jei vairuotojas du kartus taip ir nepasirodys techninėje apžiūroje, trečią kartą leidimas jam nebus išduodamas, automobilis į apžiūrą turės būti atgabentas autovežiu.

Skelbiama, kad jei transporto priemonei bus nustatyta didelių techninių trūkumų, jos savininkas nepraras teisės tokį leidimą gauti dar kartą. Leidimą bus galima gauti techninės apžiūros stotyje arba Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacijos elektroninių paslaugų portale itais.vta.lt.

Lengvųjų automobilių, kurių privalomoji techninė apžiūra pasibaigusi, yra daugiau kaip 140 tūkst. ELTA nuotrauka
Lengvųjų automobilių, kurių privalomoji techninė apžiūra pasibaigusi, yra daugiau kaip 140 tūkst. ELTA nuotrauka

Norintys gauti laikiną leidimą turės pateikti esminius automobilio duomenis

Tie vairuotojai, kurie pasikeitus esamai tvarkai norės gauti laikiną leidimą, turės pateikti pačius svarbiausius duomenis apie transporto priemonę. Tai yra automobilio valstybinis registracijos numeris, registracijos liudijimo numeris, pasirinktos techninės apžiūros stotis, data ir laikas. Akcentuojama ir tai, kad nuo spalio 1 d. nebereikės leidimo atsispausdinti ir jo pasirašyti. 

Primename, kad pagal dabar galiojančią tvarką, techninės apžiūros atlikimas vairuotojams, turintiems benzinu varomą lengvąjį automobilį (M1 klasė) kainuoja 23 eurus, už dyzelines transporto priemones (M1 klasė) – 26,70 euro, varomoms dujomis (M1 klasė) – 28,90 euro.

Motociklams bei mopedams (L1, L3 klasė) techninė apžiūra kainuoja 11,20 euro. Lengvojo automobilio priekabai iki 750 kg – 8,60 euro.

Leidimai tapo priemone eisme dalyvauti techniškai netvarkingais automobiliais. ELTA nuotrauka
Leidimai tapo priemone eisme dalyvauti techniškai netvarkingais automobiliais. ELTA nuotrauka

Visos eisme dalyvaujančios transporto priemonės turi būti tvarkingos

Privalomoji transporto priemonių techninė apžiūra yra privalomas transporto priemonių techninės būklės tikrinimas siekiant užtikrinti, kad ji atitiktų eismo saugumo ir aplinkosaugos reikalavimus ir ją būtų saugu naudoti viešajame eisme[2].

Jos tikslas – įvertinti transporto priemonių techninę būklę (vadovaujantis nustatyta tvarka patvirtintais Techniniais motorinių transporto priemonių ir jų priekabų reikalavimais), siekiant užtikrinti, kad jos atitiktų eismo saugumo ir aplinkos apsaugos reikalavimus ir jas būtų saugu naudoti viešajame eisme .

Privalomosios techninės apžiūros metu tikrinama, ar įrašai pateiktuose dokumentuose atitinka faktinius duomenis, stebima, ar transporto priemonės techninė būklė, konstrukcija, sistemų, agregatų ir mazgų veikimas bei efektyvumas atitinka Techninius motorinių transporto priemonių ir jų priekabų reikalavimus.

Patikros metu analizuojama ir tai, ar vienetinės gamybos ar perdirbtoms transporto priemonėms išduotose techninės ekspertizės pažymose nurodyta, kad transporto priemonė pagaminta ar perdirbta laikantis nustatytų reikalavimų.

Skelbiama, jog šiuo metu Lietuvoje įregistruotų lengvųjų (M1 ir M2 klasės) automobilių, kurių privalomoji techninė apžiūra pasibaigusi, yra daugiau kaip 140 tūkst.