- Žurnalas D. Mulvaney paskelbė metų moterimi
- Alaus kompanija pasamdė, po to atsisakė translyčio paslaugų
- Konservatoriai ragino boikotuoti alaus gamintojus
- Po reklamos su transeksualu, du vadovai atsistatydino
- D. Mulvaney guodžiasi, kad sulaukė daug patyčių
Žurnalas D. Mulvaney paskelbė metų moterimi
Itin gerai žinomas žurnalas „Attitude“ TikTok žvaigždę Dilaną Mulvaney nominavo metų moters titului. Tiktokeris, save dabar laikantis moterimi, yra labai populiarus socialiniuose tinkluose, o išgarsėjo keldamas vaizdo įrašus, kuriuose dalijosi savo kelione iš vyro į moters kūną. „Virgin Atlantic Attitude Awards“ ceremonijoje translytis atsiėmė apdovanojimą ir pabrėžė, kad kai kurie žmonės vis dar nelaiko jos moterimi, nors ji(s) save laiko moterimi jau 560 dienų. Tuo tarpu ne visos moterys džiaugiasi tokia nominacija, ir primena, kad taip bandoma dar labiau diskriminuoti moteris ir nuvertinti jų gebėjimus bei apskritai tik moterims gamtos suteiktą teisę ir prievolę išnešioti vaikus. Vyrai, save laikantys moterimis, okupuoja grožio konkursus, sporto šakas, pelno medalius, laimi metų moterų titulus – ir visa tai dėl to, kad kažkas pasakė, jog normalu yra jaustis kitos lyties asmeniu arba apskritai belyčiu.
Nuo pat pirmos dienos D. Mulvaney kėlė vaizdo įrašus, pavadinimais „ x diena būnant moterimi“. Jis dalijosi savo apranga, makiažu, emociniais potyriais ir išgyvenimais, plastinėmis procedūromis ir hormonų terapija, kurias turėjo pereiti, kad išvaizda būtų panašesnė į moters. Savo vaizdo įrašuose jis net aptaria savo romantinius santykius, pastangas susirasti gyvenimo meilę.
Iš pradžių ieškojęs vyro ar vaikino, vėliau jis pareiškė esantis homoseksualus – tiksliau, jį traukia moterys. Tad, kadangi jis iš esmės yra vyras, sunku pasakyti, ar homoseksualaus žmogaus etiketė jam tikrai tinka[1].
„Kad ir kaip stengčiausi, ką dėvėčiau, ką sakyčiau ar kokias operacijas man atliktų, aš niekada nepasieksiu priimtinos moteriškumo versijos pagal tuos neapykantos kupinus žmonių standartus“, – socialinių tinklų vaizdo įrašuose sakė Mulvaney.
Alaus kompanija pasamdė, po to atsisakė translyčio paslaugų
D.Mulvaney taip išgarsėjo, kad jį bendradarbiauti pakvietė žinoma alaus kompanija „Bud Light“.
Siekdami įšokti į skystančio lyties klausimo traukinį, alaus gamintojai sukūrė reklamątranslyčiu. Tačiau toks madų vaikymasis jiems skaudžiai kainavo.
„Bud Light“ alaus prekės ženklą valdančios bendrovės „Anheuser-Busch InBev“ akcijos ir toliau mažėja, trečiadienį nukritusios iki 2022 m. lapkričio mėnesio lygio. Dabar jų kaina siekia 53,4 USD.Paskutinis kritimas gerokai viršija 52 savaičių rekordą – 67,09 USD už akciją kovo mėn.
„Newsweek“ duomenimis, nuosmukis siekia 20 proc. vertės, kas reiškia 18 milijardų dolerių netektį.
Konservatoriai ragino boikotuoti alaus gamintojus
Visa ši akcijų nuosmukio karuselė įsisuko, kai alaus reklamoje pasirodė biologinis vyras, pakaitinių hormonų terapijos ir operacijų dėka kūną padaręs panašų į moters.
Šis vaizdo įrašas sukėlė neigiamą reakciją ir konservatorių raginimus boikotuoti prekės ženklą, o rokeris Kidas Rokas šautuvu šaudė į alaus pakuotę.
„Bud Light“ generalinis direktorius Brendanas Whitworthas tuo metu paskelbė pareiškimą dėl ginčo, tačiau neatsiprašė už tokį žingsnį.
„Niekada neketinome dalyvauti diskusijoje, kuri skaldo žmones. Siekiame suburti žmones prie alaus“, – sakoma pareiškime.
„Anheuser-Busch InBev“ generalinis direktorius Michelis Doukeris investuotojams sakė, kad reklama apima tik vieną skardinę ir kad bendrovė planuoja daugiau investuoti į prekės ženklą, po to, kai kilo toks ažiotažas visuomenėje.
„Tai buvo vienos skardinės rezultatas. Jis nebuvo sukurtas gamybai ar pardavimui plačiajai visuomenei“, - sakė jis ir išsigynė, kad tai buvo oficiali reklama.
Kitų alaus gamintojo konkurentų, įskaitant Coors Light, Miller Lite ir Pabst Blue Ribbon, pardavimai išaugo dviženkliais skaičiais nuo ginčo pradžios; ir Pottsville, Pensilvanijoje įsikūrusio „Yuengling“ alaus pardavimai išaugo 47 proc., o 32proc. – per keturias gegužės savaites[2].
Po reklamos su transeksualu, du vadovai atsistatydino
„Bud Light“ gamintojas „Anheuser-Busch“ antradienį sakė, kad du įmonės vadovai išėjo iš darbo po to, kai alų socialinėje žiniasklaidoje reklamavo translytis influenceris.
„Padarėme keletą pakeitimų, kad supaprastintume rinkodaros funkcijos struktūrą, kad sumažintume sluoksnius, kad mūsų vyresnieji rinkodaros specialistai būtų glaudžiau susiję su kiekvienu mūsų prekės ženklų veiklos aspektu“, – sakoma Anheuser-Busch pranešime. „Šie žingsniai padės mums sutelkti dėmesį į tai, ką mokame geriausiai: virti puikų alų visiems vartotojams, tuo pačiu visada darydami teigiamą poveikį mūsų bendruomenėms ir mūsų šaliai“[3].
D. Mulvaney guodžiasi, kad sulaukė daug patyčių
Tuo tarpu po to, kai translyčio paslaugų buvo atsisakyta ir pasaulis parodė, kaip skeptiškai vertina tokius dalykus, socialinių tinklų žvaigždė sakė, kad susidūrė su „daugiau patyčių ir transfobijos, nei aš kada nors galėjau įsivaizduoti“, ir ji apkaltino „Bud Light“, kad įmonė paliko jai susidoroti su pykčiu vienai.
„Mano nuomone, įmonei pasamdyti translytį asmenį, o paskui viešai jo nepalaikyti, yra blogiau nei išvis nesamdyti translytiško asmens“, – vėliau sakė Mulvaney.
Dainininkė ir aktorė Paloma Faith įteikė Mulvaney debiutinei „Attitude“ metų moteriai laurus. Vedėja sakė, kad jai „kraujas užverda“, kai galvoja apie tai, „ką transfobiška spauda ir socialinės žiniasklaidos troliai“ privertė ištverti Mulvaney, kai ji siekė „pagrindinės teisės egzistuoti tokiai, kokiai ji gimė“. Tiesa, D. Mulvaney gimė vyriškos lyties, tad sunkoka suprasti, apie ką čia išties kalbama[4].