„Meta“ ir „Google“ neatnaujina Mardi Gras karnavalo rėmimo po įvairovės iniciatyvos atšaukimo
„Meta“ ir „Google“, vienos iš technologijų įmonių, atšaukusių įvairovės ir įtraukimo programas ir iniciatyvas, kai valdžioje JAV pradėjo dominuoti respublikonai. Socialinės platformos, kurias valdo „Meta“ įvedė nemažai pokyčių politikoje ir pačiose įmonėse bei vidinėse programose. Šie pokyčiai veikia įmonių veiklas už bendrovių ribų.
Anksčiau abi įmonės buvo vienos didžiausių Mardi Gras parado rėmėjų. Tai kitokia Užgavėnių šventė, kurios metu šou rengia LGBTQ benruomenė. Šiemet „Meta“ ir „Google“ žengia atokiau nuo festivalio. Organizatoriai teigia, kad bendradarbiavimas nutrūko, nes verslai neatitiko jų partnerystėms numatytų reikalavimų.
Ateinantį šeštadienį Sidnėjuje vyksiančiame 47-ajame kasmetiniame Mardi Gras parade šių dviejų įmonių, buvusių nuolatinių renginio rėmėjų, nebus. Kai 2023 m. Sidnėjuje vyko „World Pride“ renginys, „Meta“ dalyvavo siųsdama į paradą platformą ir buvo praėjusių metų „Mardi Gras“ žiniasklaidos partnerė, o „Google“ rėmė renginį kaip viena didžiausių partnerių[1].
Tačiau šiemet abi bendrovės sumažino savo finansinę paramą „Mardi Gras“ ir nė viena iš jų renginio neremia, patvirtino „Guardian Australia“. Nors nė viena iš bendrovių nekomentavo šio pokyčio, manoma, kad bent vienai iš jų svarbesnį vaidmenį suvaidino paties rėmimo kaina. Tačiau tai sutampa ir su tuo, kad po Donaldo Trumpo sugrįžimo į Baltuosius rūmus JAV atsisakoma įvairovės, lygybės ir įtraukties iniciatyvų, neigiamos LGBTQ asmenims palankios idėjos.
Renginio organizatoriai stipriai priklausomi nuo remėjų
Be rėmėjų tokie renginiai nebūna pasisekę. Šiemet šis „Meta“ ir „Google“ sprendimas pasitraukti yra itin skaudus. Tačiau problemos su rėmėjais ir lėšomis organizatoriams nėra naujiena. Praėjusiais metais „Mardi Gras“ organizatoriai pranešė gavę 3,5 mln. dolerių rėmėjų pajamų, t. y. maždaug 464 000 dolerių mažiau, nei tikėtasi.
Šis trūkumas atsirado dėl lėtėjančios ekonomikos ir atšaukto mugės dienos kultūrinio renginio Viktorijos parke po susirūpinimo dėl galimo asbesto pėdsako mulče. Nors pranešama, kad „Meta“ ir „Google“ savanoriškai pasitraukė, „Mardi Gras“ atstovas spaudai pareiškė, kad šiemet bendrovės tiesiog nebeatitinka festivalio partnerystės kriterijų[2].
„Partnerystės vertė vertinama atsižvelgiant į festivalio mastą ir organizacijos įsipareigojimus bendruomenei“, paaiškino atstovas spaudai. „Jos nėra vien finansinės ir yra pagrįstos etikos chartijos procesu, kurio šiuo metu nei „Google“, nei „Meta“ neatitinka.“
Mardi Gras paradai pritraukia daugybę įmonių, norinčių užmegzti ryšius su didele ir įvairiapusiška renginio auditorija. Gėrimų bendrovės, pavyzdžiui, „Budweiser“ ir „Pepsi“, dažnai būna pagrindinės rėmėjos, kurios, pasinaudodamos šventine atmosfera, reklamuoja savo produktus. Bankai ir finansų įstaigos, įskaitant „Wells Fargo“, dažnai remia šiuos renginius ir taip prisideda prie bendruomenės veiklos.
Mardi Gras festivalio interneto svetainėje pabrėžiama: „Siekiame bendradarbiauti su įvairovės, lygybės ir įtraukties pramonės lyderiais, tais, kurie DEI laiko esmine savo organizacijos ir kultūros dalimi.“
Technologijų ir telekomunikacijų bendrovės, tokios kaip „AT&T“ ir „Verizon“, taip pat dalyvauja, dažnai didindamos renginio prieinamumą ir siūlydamos tiesiogines transliacijas, kad renginys pasiektų platesnę auditoriją. Automobilių gamintojai, įskaitant „Chevrolet“ ir „Toyota“, paprastai dalyvauja teikdami transporto priemones paradams arba remdami įvairius šventės aspektus. Šie rėmėjai pripažįsta, kad „Mardi Gras“ yra puiki galimybė padidinti prekės ženklo matomumą ir užmegzti ryšį su auditorija nacionaliniu mastu.
„Meta“ ir „Google“ seka JAV nurodymus ir atsisako „woke“ kultūros likučių
Neseniai peržiūrėjus „Meta“ politiką, dabar „Facebook“ ir „Instagram“ naudotojams leidžiama transseksualus ar homoseksualus vadinti „psichikos ligoniais“. „Meta“ pašalino ir kitus aspektus iš platformos: pokalbių temas su LGBTQ bendruomenių vėliavomis, cenzūrą. Tokie dalykai nesutampa su LGBTQ bendruomenės ideologija ir paties Mardi Gras parado organizatorių požiūriu, tad pasikeitusi JAV technologijų bendrovių politika turėjo įtakos ir tokiai svariai partnerystei bei paramai.
Praėjusią savaitę „The Guardian“ pranešė, kad „Meta“ įvairovės tikslų mažėjimas prasidėjo po to, kai 2022 m. pasitraukė operatyvinė direktorė Sheryl Sandberg. Šį mėnesį „Google“ taip pat paskelbė, kad mažina įvairovės iniciatyvų skaičių ir pašalina LGBTQ+ šventes iš savo internetinių ir mobiliųjų kalendorių.
Tačiau nors dvi milžinės „Meta“ ir „Google“ neberems Mardi Gras festivalio, kitos bendrovės vis dar dalyvauja parade. „Canva“ bendradarbiauja su renginiu. JAV kolkas pasiekiama socialinė platforma „TikTok„ irgi remia LGBTQ+ kūrėjus, o ABC tiesiogiai transliuos paradą savo „TikTok„ paskyroje.
„Meta“ ir „Google“ vadovai yra vieni iš D. Trumpo artimų šalininkų, kaip ir bendrovės „Amazon„ amazon vadovas J. Bezosas. Tačiau ši bendrovė dalyvavo „Mardi Gras“ veikloje su „Glamazon“ vėliava ir šiemet dalyvavo „Fair Day“, nors sausio mėn. paskelbė, kad mažins įvairovės iniciatyvas JAV. Australijos „Amazon“ interneto svetainėje vis dar pabrėžiamos jos pastangos užtikrinti įvairovę.
Kuo Užgavėnės susijusios su LGBTQ paradu Mardi Gras?
Mardi Gras, kuris išvertus iš prancūzų kalbos reiškia „storasis antradienis“, yra didysis karnavalo sezono finalas, kuris baigiasi prieš pat gavėnią, Pelenų trečiadienį. Šia ryškia ir šventiška proga minima diena, kai žmonės mėgaujasi gausiais ir riebiais patiekalais, ruošdamiesi 40 dienų trunkančiam pasninko ir atgailos laikotarpiui[3].
Pas mus tai Užgavėnių diena. Kai kuriose kultūrose Mardi Gras taip pat žinomas kaip Shrove Tuesday, terminas kilęs iš žodžio shrive, reiškiančio išpažinti nuodėmes prieš prasidedant atgailos laikotarpiui. Istoriškai iki VI a. gavėnia buvo švenčiama per Juodąjį pasninką, kurio metu buvo griežtai pasninkaujama be jokio maisto ir skysčių, išskyrus vieną vegetarišką patiekalą ir vandenį po saulėlydžio. Praktika, kai prieš prasidedant gavėniai būdavo gausiai vaišinamasi gausiais patiekalais, išsivystė į tai, kas dabar švenčiama kaip Mardi Gras karnavalas.
Tokiose šalyse kaip Jungtinė Karalystė Mardi Gras dažniau vadinama blynų diena arba Shrove Tuesday. Ši sąsaja kilo iš tradicijos naudoti kiaušinius, sviestą ir pieną blynams kepti. Mardi Gras karnavalas suteikia galimybę paskutinį kartą pasilinksminti prieš labiau susimąstyti ir iškilmingą gavėnios laikotarpį. XX a. septintojo dešimtmečio pradžioje, ypač tokiuose miestuose kaip Naujasis Orleanas, Mardi Gras tapo LGBTQ+ švente.
Mardi Gras paradas turi gilias istorines ir religines šaknis, tačiau LGBTQ+ bendruomenė ėmė švęsti šią šventę kaip būdą švęsti matomumą, pasididžiavimą ir visuomenės pripažinimą. Ryškiausias pokytis įvyko po 1969 m. įvykusių Stounvalio riaušių, kurios buvo esminis LGBTQ+ teisių judėjimo momentas. Įkvėpti stiprėjančių pilietinių teisių ir didesnio pripažinimo siekių, Naujojo Orleano LGBTQ+ bendruomenė septintojo dešimtmečio pradžioje pradėjo atviriau dalyvauti miesto „Mardi Gras“ šventėse.
Pirmąjį oficialų LGBTQ+ Mardi Gras paradą 1971 m. surengė LGBTQ+ aktyvistų grupė „Krewe of Petronius“. Šis paradas buvo surengtas kaip atsakas į ribotas erdves, kuriose LGBTQ+ bendruomenė galėjo viešai reikštis, o Mardi Gras suteikė galimybę tai daryti taip, kad tai atspindėtų ir didesnio festivalio tradicijas[4].
Ilgainiui Naujojo Orleano ir kitų miestų Mardi Gras eitynėse atsirado aiškesnių LGBTQ+ elementų: platformos, kostiumai ir pasirodymai, skirti LGBTQ+ kultūrai ir aktyvizmui. Viso pasaulio miestuose, ypač Naujajame Orleane, Mardi Gras tapo didžiuliu spektakliu su paradais, sudėtingais kostiumais, muzika ir šokiais.