Suprasti akimirksniu
  • „Membershop“ už vartotojų klaidinimą skirta 100 tūkst. eurų bauda
  • „Membershop“ apie galimą pažeidimą buvo įspėta ne kartą
  • Nutarimą dar galima skųsti
  • VVTAT primena apie taisykles, kurių prekybininkai privalo laikytis
Šaltiniai
„Membershop“
„Membershop“ už vartotojų klaidinimą skirta 100 tūkst. eurų bauda. VVTAT nuotrauka

„Membershop“ už vartotojų klaidinimą skirta 100 tūkst. eurų bauda

Internetinei didmeninės prekybos bendrovei „Baltijos didmena“, valdančiai „Membershop“ svetainę, Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) skyrė 100.000 Eur baudą už vartotojų klaidinimą.

VVTAT konstatavo, jog UAB „BALTIJOS DIDMENA“ 2020-2024 m. naudotas reklamos pateikimo modelis, kai gamintojo rekomenduojamos kainos pristatomos kaip kainų sumažinimas, minint sąvokas „išpardavimas“, „nuolaida“ ir pan., nurodomi procentai, braukiama rekomenduojama kaina, o taikoma kaina nurodoma raudona spalva, buvo neteisingas bei netinkamai pateiktas ir galėjo suklaidinti vartotojus. Todėl tai neatitiko Reklamos įstatymo 5 straipsnio, įtvirtinančio klaidinančios reklamos draudimą, nuostatų.

Pasak VVTAT, „Membershop“ savo interneto svetainėje skleidė reklamą, kurioje kainos buvo lyginamos tokiu būdu, kad vartotojams galėjo susidaryti įspūdis, jog prekėms yra taikoma nuolaida. Tačiau iš tiesų jokios nuolaidos nebuvo taikomos. Bendrovė pateikiamą prekės kainą lygino su gamintojo rekomenduojama mažmenine kaina prekės kolekcijos išleidimo metais, sukeldama neteisingą įspūdį apie nuolaidas.

„Membershop“ apie galimą pažeidimą buvo įspėta ne kartą

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) teigė, kad nuo 2020 iki 2023 metų ji ne kartą kreipėsi į „Baltijos didmeną“, informuodama apie galimą pažeidimą ir teikdama rekomendacijas.

Buvo suorganizuotas susitikimas situacijai aptarti, tačiau bendrovė, nors iš dalies pakoregavo reklamą, galutinai nenutraukė vartotojus klaidinančios praktikos.

„Mes nuolat stebime rinką ir siekiame užtikrinti, kad vartotojai nebūtų klaidinami. Šiuo atveju bendrovė buvo informuota apie galimus pažeidimus, tačiau nepakankamai reagavo į mūsų rekomendacijas“, - sakė VVTAT atstovas.

Nutarimą dar galima skųsti

VVTAT sprendimas skirti 100.000 Eur baudą yra rimtas signalas rinkai, kad tokios klaidinančios praktikos nebus toleruojamos.

„Vartotojų apsauga yra mūsų prioritetas, ir mes sieksime, kad visi rinkos dalyviai laikytųsi sąžiningos prekybos principų“, - teigė tarnybos atstovas.

„Membershop“ valdytojai kol kas nekomentavo šios situacijos. Tačiau galima tikėtis, kad bendrovė imsis veiksmų, kad ateityje išvengtų panašių problemų ir atitiktų visus teisės aktų reikalavimus. Šis atvejis dar kartą parodo, kaip svarbu laikytis reklamos ir vartotojų apsaugos taisyklių, siekiant išvengti didelių finansinių nuostolių ir reputacijos praradimo.

VVTAT primena apie taisykles, kurių prekybininkai privalo laikytis

VVTAT primena, kad 2020 m. Kainų palyginimo reklamoje gairėse nurodyta, jog jei reklamos davėjas, lygindamas kainas, naudoja tokį produkto kainos apibūdinimą, kaip „rekomenduojama mažmeninė kaina“ ar panašų, jis turėtų atsižvelgti į tai, kad ši kaina turi būti teisinga, įtikinama, atspindėti kainą, už kurią vartotojai iš esmės galėjo ar gali produktą įsigyti rinkoje. Todėl reklamos davėjui apsisprendus reklamoje pardavimo kainą lyginti su rekomenduojama mažmenine ar kitaip apibūdinama kaina, jis turėtų turėti įrodymus ir atidžiai įsivertinti, ar:

  • Reklamoje nurodoma kaina yra grįsta realia prekės gamintojo ar tiekėjo rekomendacija taikyti tokio rekomenduojamo dydžio kainą.
  • Kaina žymiai nesiskiria nuo tos, už kurią vartotojai produktą galėjo ar gali įsigyti mažmeninėje rinkoje.
  • Reklamos davėjas nėra vienintelis tokio produkto tiekėjas.