- Prekes iš „About You“ platformos iki išpardavimo buvo galima įsigyti pigiau
- Po raudona etikete slypi dar mažesnė pirminė kaina
- Pirkėjus skelbiamomis akcijomis kvailina ir prekybos tinklas „Lidl“
- Išpardavimai – emocinis akių dūmimas

Prekes iš „About You“ platformos iki išpardavimo buvo galima įsigyti pigiau
Visame pasaulyje jau įpusėjo kasmet vykstantys sezoniniai išpardavimai – parduotuvių lentynos tiesiog lūžta nuo daiktų gausybės. Tik neapsigaukite: apsipirkdami išpardavimų metu galite ir smarkiai prašauti – įsigyti jau seniai „iš rinkos išėjusį“ drabužį ir net už dar didesnę kainą, nei ji buvo sezono pradžioje.
Ne paslaptis, kad tokio masto išpardavimų metu prekybininkai stengiasi ištuštinti sandėlius iš pagrindų, todėl ant prekystalių neretai atsiranda ne tik vasaros, bet ir žiemos sezonui tinkami drabužiai (kurių nepavyko išparduoti anksčiau).
Vis dėlto, ar tikrai apsimoka pirkti daiktus šiuo metu? Lietuvoje populiarios programėlės, turinčios nuolaidų kuponų sistemas, skelbia, kad dabar prasidėjo didysis metų išpardavimas. Pasižvalgykime, kaip skiriasi prekių kainos sezono pradžioje ir dabar.
Štai programėlėje „About You“ lyginame palaidinės kainas: birželio 14 dieną ši palaidinė su papildomais nuolaidos kodais ir siuntimu kainavusi 24,43 Eur.

Įdomumo dėlei: ta pati palaidinė didžiojo išpardavimo metu kainuoja 34,90 eurų ir jokie papildomi nuolaidos kodai jai netaikomi.

Lygiai tokį patį kainų žaismą galima pastebėti ir perkant gamintojo „Edited“ sijoną. Štai sijonas, gegužės pradžioje kainavęs 50,92 Eur.

Išpardavimo metu šis sijonas kainuoja beveik 60 eurų.

Po raudona etikete slypi dar mažesnė pirminė kaina
Toks metodas būdingas ne tik maisto prekių, bet ir drabužių parduotuvėms. Štai kai kurie prekybininkai didžiuosiuose prekybos centruose vykstant išpardavimams, įsigudrina „įterpti“ ir neakcijines prekes, o kainą virš visos prekių sekcijos pažymėti geltonai.
Visgi, yra ir daugiau triukų, kurie taikomi prekėms išpardavimo metu. Niekam ne paslaptis, kaip prekybininkai manipuliuoja pirkėjų emocijomis –štai žymus rūbų parduotuvių tinklas „Zara“ sėkmingai gudrauja keisdamas kainas – įraše matyti, kaip išpardavimo metu ant prekės užklijuotos dvi kainos – raudona – 49,95 Eur ir neva pradinė – 69,95 Eur.
Tačiau geriausia dalis, jog po šia kaina slypėjo dar mažesnė pradinė kaina, siekusi 35,95 eurus[1]. Ir tai įprasta tarp didžiųjų prekybos tinklų, turint omenyje, kad išpardavimų metu dažnai parduodamos prekės, sandėlyje praleidusios jau ne vieną sezoną.
Panašūs prekybininkų triukai masinėje prekyboje pasitaiko gan dažnai, todėl prieš įsigyjant naują daiktą, derėtų atidžiai panagrinėti jo kainą ir kas slypi po ja.

Pirkėjus skelbiamomis akcijomis kvailina ir prekybos tinklas „Lidl“
Štai prieš akis tikros „superakcijos“ – akys net raudonuoja nuo etiketės spalvos, kuri iškart signalizuoja apie puikią nuolaidą produktui.
Tačiau neapsigaukite – po tokia „raudona“ kaina gali slypėti kas kita – tokia, tik vos centu mažesnė kaina.
Štai per „akciją“ batonas kainavo 0,68 centus, o prieš ją – 0,69 Eur. Lygiai ta pati situacija ir su ilgagrūdžiais ryžiais – iki akcijos kainavę 1,24 Eur, staiga atpigo iki 1,23 Eur. O štai, grikių kruopos, neva atpigusios tik 1 centu, iš tiesų net neatpigo – tokia pati kaina buvo fiksuota ne akcijos metu.
Pabandykite nuspėti, koks buvo pirkėjų pasirinkimas renkantis šiuos produktus, remiantis vien tuo, jog jiems buvo paskelbta „nuolaida“?

Panašiai tinklas pasielgė ir nusprendęs įgyvendinti naują projektą – „Geradarių maišelius“. Trumpai tariant, pirkėjai skatinami įsigyti didžiąja dalimi jau papuvusius vaisius neva pigiau (nors paaiškėjo, kad kaina, lyginant su lentynos, kardinaliai nesiskiria, o akcijų metu net gali būti didesnė[3]). Visa tai yra ne kas kita kaip prekybos tinklo noras „iškišti“ nebetinkamus parduoti produktus.
Išpardavimai – emocinis akių dūmimas
Pernai metais „Swedbank“ atlikta apklausa rodo, jog žmonės išpardavimų metu dažnai perka iš inercijos, o ne dėl to, kad to konkretaus daikto reikia. Daugiau nei pusė – 54 proc. gyventojų – atsakė, jog per išpardavimus įsigytų prekių nenaudoja arba panaudoja vos kelis kartus[2].
Anot „Swedbank“ Finansų instituto ekspertės Justinos Bagdanavičiūtės, naudą iš akcijų galima gauti tik tada, kai už mažesnę kainą perkamas išties reikalingas ir naudojamas daiktas.
Tas pats galioja ir kalbant apie maistą – pamatę raudonas kainas maisto prekių parduotuvėse, žmonės puola nevaldomai pirkti, nors tie produktai galiausiai keliauja į šiukšlinę, kai pasibaigia jų galiojimo laikas...
