JAV visuomenė pradėjo boikotuoti populiarų batų gamintoją dėl reklamos su transvestitu

NuomonėsSteponas Rokas
Suprasti akimirksniu
Alokas Menonas
Alokas Menonas - naujasis „UGG Footwear“ reklaminis veidas, X nuotrauka

Alaus gamintojai stipriai nukentėjo pasitelkę LGBT atstovus reklamai

Praėjusių metų vasarą internetas lūžo nuo pranešimų apie tai, kad pirkėjai masiškai atsisako populiariu buvusio alaus ir keikia jo gamintoją ar net grasina susprogdinti. Alaus bravoras tuomet patyrė didžiulių nuostolių, buvo priversta atsisakyti dalies verslo ir atleisti nemažai darbuotojų. Ne vienerius metus Amerikoje labiausiai perkamu alumi buvo „Bud Light“, o jį verdanti „Anheuser-Busch InBev“ galėjo girtis esanti didžiausia alaus gamintoja, ne tik JAV, bet ir visoje Šiaurės Amerikoje. Tačiau vos per kelis mėnesius įmonė, alaus reklamai pasikvietusi transvestitą, prisidarė tiek problemų, kad jos pardavimai staigiai krito 400 mln. JAV dolerių.

Atrodytų, tai buvo pamoka, kurią privalėjo išmokti visi kiti gamintojai: transvestitai gali žygiuoti savo paraduose, bandyti veržtis į televizijų eterį, tačiau didžiajai daliai tos pačios tolerantiškos Amerikos gyventojų jie yra jeigu ne atgrasūs, tai bent jau nepriimtini. Pamoka buvo aiški, tačiau dar viena įmonė sugalvojo tapti „tvaria ir įtraukia“.

Ant LGBT grėblio lipa ir batų gamintojai: prasidėjo sabotavimo akcijos prieš „UGG Footwear“

Amerikiečiai sabotuoja populiarią batų gamintoją „UGG Footwear“ už tai, kad ji savo produkciją reklamuoja ir kuria naujas kolekcijas su dar vienu, dėl savo lyties negalinčiu apsispręsti, veikėju.

Bendrovė birželio pradžioje pristatydama naują seriją „URSeen“, į pagalbą pasikvietė komiką ir komentatorių Aloką Vaidą-Menoną, kuris primygtinai reikalauja, kad žmonės jį laikytų neutraliu lyties atžvilgiu (jie / jie), pranešė „Newsweek”.[1]

„URSeen“ kolekciją sudaro spalvingos platforminės šlepetės ir kilpinės basutė, taip pat šlepetės vaikams. Kolekciją bendrovės interneto svetainėje modeliuoja tiek vyrai, tiek moterys, ir ji turėtų būti „unisex“ stiliaus.

Homoseksualų reklamos išsisėmė ir sulaukia vis daugiau kritikos

Po kolekcijos pristatymo reklamos veidas, virkavo, kad vaikystėje turėjo slėpti savo „tikrąjį aš“, o dabar rado progą sukurti tokį apavą, kuris pradžiugintų vadinamuosius „queer“.

Queer yra bendras terminas žmonėms, kurie nėra heteroseksualūs arba nėra cislyčiai. Iš pradžių reiškė „keista“ arba „ypatinga“, XIX amžiaus pabaigoje queer buvo pradėtas vartoti apibrėžiant LGBT asmenis.[2]

Nepaisant virkavimų, po to, kai kolekcija buvo išleista, daugelis kritikavo įmonę už tai, kad ji gamina daug į vaikus orientuotos produkcijos, taip atverdama duris LGBTQ propagandai tarp nepilnamečių.[3]

UGG bendradarbiavo su Aloku Menonu ir rengdama „Pride“ mėnesio kolekciją bei kampaniją.

„Alokas yra radikalus trans aktyvistas, kuris sako, kad „mažos mergaitės yra kvailės“, – socialiniame tinkle „X“ rašė konservatyvus aktyvistas, pasivadinęs „Libsu iš TikToko“.[4]

Minėta Aloko citata iš pasirodė 2016 m. aktyvisto „Facebook“ paskyroje „DarkMatter“, kurį jis sukūrė siekdamas reklamuoti savo poeziją transseksualų tema su partnere Janani Balasubramanian. Tačiau pats A. Vaidas-Menonas tvirtino, kad citatą parašė ne jis, o Balasubramanian.

„Turime kovoti su baltųjų krikščionių viršenybe ir dešiniųjų retorika apie transkūnus. Turime permąstyti idėją, kad yra toks dalykas kaip tobula auka. Tikiu radikalia idėja, kad mažos mergaitės, kaip ir mes visos, yra sudėtingi žmonės. Čia nėra pasakų ir princesių. Mažos mergaitės taip pat yra keistos, transseksualios, iškrypusios, išsigimusios, gražios, piktos, gražios, bjaurios, didžiulės ir keistos. Jūsų vaikai nėra tokie tiesmukiški ir riboti, kaip manote. (…) Apsidairykite aplinkui: princesių nėra“, – teigė jis „Facebook“ .

Lietuvos konservatoriai veiksmų prieš LGBT propagandą nesiima

Priminsime, kad trans, LGBT ir kitokios idėjos vis aktyviau brukamos Lietuvos gyventojams, tačiau tik nedidelė jų dalis tam linkę priešintis. Tarkim neseniai keistomis spalvomis vėl pasipuošė telekomunikacijų bendrovė „Telia“, kurios dabartiniai vadovai niekada neslėpė savo prielankumo kitoniškumo propaguotojams. Po tokio „Telia“ išsišokimo tik keli internautai pareiškė, kad atsisveikins su įmone, o likę tyliai nurijo jiems pakištą spalvotą „saldainį“ su keistoku prieskoniu…[5]

Tas pats pasakytina ir apie prekybos tinklą „Rimi“ – brangią, abejotinos kokybės vietą. „Rimi“ nusprendė, kad kiekviena pats gali nuspręsti, kas jam yra šeima. Sprendžiant iš spalvų, tai buvo orientuota į tam tikrą nedidelę visuomenės dalį, tačiau tokie pareiškimai atveria kelią „šeimų“ su šuniukais, kačiukais ar spintomis bei stalais kūrimą…[6]

Rimi
Rimi supratimu, šeima galima vadinti tiek šuniuką, tiek pakelės stulpą, Facebook paveiksliukas

Ir vėlgi, tik nedidelė dalis visuomenės atsiribojo nuo tinklo, kurio išnykimo iš Lietuvos žmonės gal net ir nepastebėtų. Kita vertus, totalus „Telia“ ir „Rimi“ produkcijos atsisakymas būtų aiškus ženklas likusioms įmonėms, kad „spalvoti“ keisto prieskonio saldainiukai Lietuvos gyventojams yra nepriimtini. Tačiau, panašu, kad prigąsdinti, užspausti ir už savo įsitikinimus persekiojami žmonės to padaryti nebesugeba….