Ideologijos kaina: po translyčio D. Mulvani reklamos „Bud Light“ jau prarado 18 milijardų dolerių

NuomonėsRosita Kvietkevičienė
Suprasti akimirksniu
Dylan Mulvaney
Dilanu Mulvani alaus reklamoje. Stop kadras

Po reklamos su translyčiu asmeniu, akcijų kaina krito 20 proc.

Ne tik Lietuva, bet ir daugiau pasaulio, panašu, visai nepasirengę belyčiai visuomenei. Rodos, kai nebeliko kur toliau jau išprotėti, žmonės ėmė ir nusprendė, kad lytis yra tik žmogaus galvoje. Jaunimas anglų kalba jau susigalvoję lyčiai neutralius įvardijimus ir nesibodi aiškinti, kad niekas neturi teisės apspręsti jų lyties, išskyrus juos pačius. Siekdami įšokti į skystančio lyties klausimo traukinį, alaus gamintojai sukūrė reklamą su tiktoko žvaigžde, translyčiu asmeniu Dilanu Mulvani. Tačiau toks madų vaikymasis jiems skaudžiai kainavo.

„Bud Light“ alaus prekės ženklą valdančios bendrovės „Anheuser-Busch InBev“ akcijos ir toliau mažėja, trečiadienį nukritusios iki 2022 m. lapkričio mėnesio lygio. Dabar jų kaina siekia 53,4 USD. Paskutinis kritimas gerokai viršija 52 savaičių rekordą – 67,09 USD už akciją kovo mėn.

„Newsweek“ duomenimis, nuosmukis siekia 20 proc. vertės, kas reiškia 18 milijardų dolerių netektį. 

Konservatoriai ragino boikotuoti alaus gamintojus

Alus
Žmonės atsisako „Bud Light“ alaus. Socialinių tinklų nuotrauka

Visa ši akcijų nuosmukio karuselė įsisuko, kai alaus reklamoje pasirodė biologinis vyras, pakaitinių hormonų terapijos ir operacijų dėka kūną padaręs panašų į moters. 

Šis vaizdo įrašas sukėlė neigiamą reakciją ir konservatorių raginimus boikotuoti prekės ženklą, o rokeris Kidas Rokas šautuvu šaudė į alaus pakuotę.

„Bud Light“ generalinis direktorius Brendanas Whitworthas tuo metu paskelbė pareiškimą dėl ginčo, tačiau neatsiprašė už tokį žingsnį.

„Niekada neketinome dalyvauti diskusijoje, kuri skaldo žmones. Siekiame suburti žmones prie alaus“, – sakoma pareiškime.

„Anheuser-Busch InBev“ generalinis direktorius Michelis Doukeris investuotojams sakė, kad reklama apima tik vieną skardinę ir kad bendrovė planuoja daugiau investuoti į prekės ženklą, po to, kai kilo toks ažiotažas visuomenėje. 

„Tai buvo vienos skardinės rezultatas. Jis nebuvo sukurtas gamybai ar pardavimui plačiajai visuomenei“, – sakė jis ir išsigynė, kad tai buvo oficiali reklama.

Kitų alaus gamintojo konkurentų, įskaitant Coors Light, Miller Lite ir Pabst Blue Ribbon, pardavimai išaugo dviženkliais skaičiais nuo ginčo pradžios; ir Pottsville, Pensilvanijoje įsikūrusio „Yuengling“ alaus pardavimai išaugo 47 proc., o 32proc. – per keturias gegužės savaites[1].

Po reklamos su Dylan Mulvaney, du vadovai atsistatydino

„Bud Light“ gamintojas „Anheuser-Busch“ antradienį sakė, kad du įmonės vadovai išėjo iš darbo po to, kai alų socialinėje žiniasklaidoje reklamavo translytis influenceris.

„Padarėme keletą pakeitimų, kad supaprastintume rinkodaros funkcijos struktūrą, kad sumažintume sluoksnius, kad mūsų vyresnieji rinkodaros specialistai būtų glaudžiau susiję su kiekvienu mūsų prekės ženklų veiklos aspektu“, – sakoma Anheuser-Busch pranešime. „Šie žingsniai padės mums sutelkti dėmesį į tai, ką mokame geriausiai: virti puikų alų visiems vartotojams, tuo pačiu visada darydami teigiamą poveikį mūsų bendruomenėms ir mūsų šaliai“[2]

Transeksualas skundžiasi, kad po konservatorių raginimo jis buvo įtrauktas į „kultūrinį karą“

Transseksualų bendruomenės aktyvistas ir tiktoko influenceris Dylanas Mulvanis teigė, kad jo(s) tiktokas buvo gana saugi erdvė, bet po konservatorių raginimo boikotuoti alų, kurio reklamoje šis nusifilmavo, jis buvo įtrauktas į kultūrinį karą komentaruose. 

Tinklalaidėje „Brangusis Schuyler“ transeksualas teigė, kad kritika paveikė jos miegą.

„Liūdna yra tai, kad mano puslapis kurį laiką buvo gana saugi erdvė, o pastaruoju metu komentaruose jis tapo tarsi kultūros karu“, – sakė influenceris.

Po istorijos su alaus reklama Dilanas Mulvanis kurį laiką nesirodė savo tiktoko platformoje. Po kurio laiko jis nufilmavo vaizdo įrašą, kuriame paskelbė, kad „nužmoginimas niekada nieko nepataisė istorijoje“.

„Jei grįžtumėte prie kai kurių mano ankstesnių tiktoko įrašų, matytumėte, kad aš kone maldaudavau žmonių mane priimti. Suprantu, kad manęs daug kas nemėgsta, bet negaliu dėl to net naktimis miegoti“, – sakė influenceris[3]

Žvaigždės piktinasi: ir gėjai geria alų

Na, o kol vienos JAV garsenybės šaudo alaus skardines, kurias reklamuoja transseksualas, kiti gi sako – alų geria ir gėjai.

Howardas Sternas ir Rosie O’Donnell rodo savo paramą Dylanui Mulvani.

„Manęs netrikdo gėjai ar translyčiai žmonės. Jie nedaro įtakos mano gyvenimui, nekenkia mano gyvenimui. Man patinka, kai žmonės yra įsimylėję. Nori būti moteris? Būk moteris. Nori būti vyru, būk vyru. Būk kuo tik nori. Kol tu niekam neskaudinsi, aš esu tavo komandoje.

Norėčiau, kad galėčiau paskambinti Kidui Rokui ir paprašyti, kad jis ateitų į laidą. Mane tikrai pribloškia, kodėl kažkam taip rūpi kito žmogaus orientacija, kad jie susprogdina Bud Light skardinę“, – kalbėjo H. Sternas[4].