- 2025 m. Dakaro ralis – 47-asis Dakaro ralis, kuris vyko 2025 m. sausio 3–17 d. Saudo Arabijoje
- Dakaro ralis – proga pažinti skirtingas kultūras
- Technikų darbas liko toks koks buvęs
- Viską lems ekonominė situacija
2025 m. Dakaro ralis – 47-asis Dakaro ralis, kuris vyko 2025 m. sausio 3–17 d. Saudo Arabijoje
Tai šeštasis Dakaro ralis Saudo Arabijoje ir ketvirtas kartas, kai Dakaro ralis buvo FIA ralio kroso pasaulio čempionato (W2RC) pirmasis etapas. Ralis prasidės Bišos mieste, kirs Rub al Chalio dykumą ir finišuos Šaiba mieste Saudo Arabijos rytuose.
Iš viso ralį sudaro 12 etapų, iš kurių vyks 48 val. maratono ruožas. 5 etapuose automobilių ir motociklų ruožai bus skirtingi. Šiame ralyje skirtingoje kategorijoje dalyvauja hibridiniai ar elektriniai automobiliai. Taip pat jame dalyvauja kaip niekada daug Lietuvos sportininkų.[1]
Dakaro ralis – proga pažinti skirtingas kultūras
Egidijus Janavičius, dabartinis Lietuvos automobilių sporto federacijos prezidentas, Dakare, kaip mechanikas, dalyvavo kelis kartus ir lydėjo skirtingus sportininkus.
„Pirmą kartą kvietimo dar berods 2011 metais sulaukiau iš Dariaus Gecevičiaus, tačiau tuomet dirbau su „Juta Racing“ komanda, todėl atsisakiau. O ir pačios Dakaro lenktynės neatrodė kažkas tokio, dėl ko reikėtų viską čia mesti ir lėkti, – prisiminimais dalinosi pašnekovas. – Visgi kai 2016 metais sulakiau Benedikto Vanago kvietimo, pasitariau su žmona ir išvykau. Jo komandoje dirbau ir 2017 m., o 2018, 2019 ir 2020 metais lydėjau Vaidotą Žalą“.
Pasak E. Janavičiaus, darbas su komandomis leido aplankyti ir pamatyti tiek Pietų Ameriką, tiek Saudo Arabiją.
„Įspūdžių tiek Pietų Amerikoje, tiek Azijoje buvo daug, bet kažko vieno išskirti negalėčiau. Sakyčiau, suveikė jų visuma, nes susidūrėme su kitokia kultūra, kitokia gamta, kitokiu kraštovaizdžiu. Nebent būtų galima išskirti tai, kad Pietų Amerikoje buvo daugiau žalumos, daugiau spėjome visko pamatyti, o Saudo Arabija, kurioje vyko 2020 m. Dakaras, kraštovaizdis buvo ganėtinai nykus, siautė smėlio audros, dienomis buvo karšta, naktimis – šalta, - toliau pasakojo buvęs komandų narys. – Saudo Arabijoje gal arčiau Mekos buvo kiek įdomiau ir panašiau į Europą, o šiaip – smėlis ir karštis.“
Technikų darbas liko toks koks buvęs
Pasidomėjus, kiek per aštuonerius metus galėjo pasikeisti techninė lenktynių dedamoji, E. Janavičius patikino, kad pastaroji keitėsi labai mažai.
„Na taip, pasikeitė automobilių išvaizda, kai kurios transporto priemonės, į lenktynes atėjo alternatyvios energijos rūšys, bet mechaniko darbas Dakare iš esmės keisti negali, nes iššūkiai lieka tie patys – prižiūrėti transportą, parengti jį varžyboms ir, esant reikalui, remontuoti. O tam reikia susidraugauti su savimi, kalbant apie Saudo Arabiją, pasirengti minėtam karščiui, šalčiui ir smėlio audroms bei nemigo naktims“, - niuansus vardino vyras.
Pasidomėjus, kodėl po 2020-ųjų jis su lenktynėmis atsisveikino, E. Janavičius nurodė, kad taip susiklostė aplinkybės.
„Kai 2020 metais buvo išrinktas Lietuvos automobilių sporto federacijos prezidentu, dar buvo minčių apie 2021 m. Dakarą, bet kadangi į jį vyko federacijos viceprezidentas ir tarybos narys V. Žala, mudviejų kelionė būtų atrodžiusi keistai. Be to, kadangi tik buvau pradėjęs eiti pareigas ir čia vyko darbai, viską mesti ir išlėkti trims savaitėms būtų buvę neatsakinga. Be to, sakyčiau, savo „sąskaitas“ su Dakaru aš jau suvedžiau, todėl palaikiau ir palaikau mūsų sportininkus nuotoliu. Tiesa, buvo apmaudu ir keista, kai V. Žalai 2021 metais nepasisekė, nes jį lydėjo patyrusi komanda.“
Viską lems ekonominė situacija
Šiemet Dakaro lenktynes pradėjo 15-a Lietuvos sportininkų: trys ekipažai po du, du šturmanai, motociklininkai ir keli kiti, važiuojantis poroje su kitų šalių atstovais. E. Janavičiaus vertinimu, sportininkų, galinčių mūsų šalį atstovauti Dakare, Lietuva turi, tačiau tokie pasirodymai kainuoja.
„Jeigu tikėsime, kad mūsų ekonomika augs ir klestės, tikrai mūsų šalies atstovų skaičius gali augti. Turime gabių motociklininkų, nemažai automobilistų, kurie irgi pasirengę save išbandyti Dakaro smėlynuose, vis labiau populiarėja bagiai, tačiau tos trys savaitės kainuoja didelius pinigus. Deja aš, stebėdamas šiandienos tendencijas, ekonomikos augimu nelabai tikiu, todėl jeigu ji pradės smukti, atitinkamai mažės ir mūsų sportininkų ne tik Dakare, bet ir kitose techninėse tarptautinėse varžybose. Metų pradžia, nesinori burti, tačiau panašu, kad viskas krypsta link to“, - pesimistiškai pokalbį baigė E. Janavičius.