Suprasti akimirksniu
  • Banko kortelę bankomatas įtraukia, jei klientas pamiršta ar delsia ją pasiimti
  • Priešingai nei kortelės pagaminimas, jos blokavimas yra nemokamas
  • Jei kortelė prarasta ne dėl kliento kaltės, naujos kortelės gamyba yra nemokama
  • Kortelei užstrigus bankomate dėl techninių priežasčių, ji keičiama užsisakant naują
Šaltiniai
Bankomatas
Bankomatas prarijo kortelę? Už naują gali tekti susimokėti. Ali Mkumbwa/Unsplash nuotrauka

Banko kortelę bankomatas įtraukia, jei klientas pamiršta ar delsia ją pasiimti

Technologinis progresas spėriai žengia ne tik į mūsų namus, bet ir į pinigines, apimdamas beveik visus gyvenimo aspektus. Nors jo nauda yra didelė, tačiau taip pat galima aptikti tam tikrų „opų“, susijusių su prietaisų vystymųsi bei funkcionavimu. Tiesa, tam tikros situacijos kelia ypatingai didelių iššūkių, jeigu nesklandumai tiesiogiai liečia mūsų banko sąskaitą ir yra susiję su lėšomis, kurias naudojame kasdieniame gyvenime.

Visai neseniai tautietis skundėsi, jog SEB banko bankomatas prarijo jo kortelę. Tokių situacijų, iš tiesų, kartais pasitaiko[1]

Šįsyk bankas vartotoją ramino, esą situacija yra ištaisoma – tačiau yra vienas „bet“: naujos kortelės pagaminimas atsieis 8 eurus. Tuomet žmogus pareiškė norą apsisukti ant kulno ir išeiti. Visgi, šis pasirinkimas pelnė „taškų“: nepasitenkinimo reiškimas ir grasinimas sąskaitos uždarymu atvėrė duris į kitą sprendimą. Po banko darbuotojos skambučio vadovui bankas sutiko pagaminti naują kortelę nemokamai.

Priešingai nei kortelės pagaminimas, jos blokavimas yra nemokamas

Jei bankomatas praryja banko kortelę, veiksmų seka įprastai priklauso nuo situacijos ir banko politikos. Priešingai nei kortelės pagaminimas, jos blokavimas yra nemokamas.

Skelbiama, esą tokiu atveju reikia skambinti savo banko klientų aptarnavimo numeriu, nurodytu ant kitos turimos kortelės ar banko svetainėje. Derėtų žinoti, kad tuomet, kai kortelę prarijęs bankomatas priklauso tam pačiam bankui, bankas gali ją grąžinti – ir tai dažniausiai nieko nekainuoja, nors tai taip pat priklauso nuo banko vidaus taisyklių. Kortelę galima atgauti tiesiogiai banko skyriuje (kartais tai užtrunka nuo kelių darbo dienų iki savaitės). 

Situacija sprendžiama kitaip, jei bankomatas yra kitas – tuomet būtų išduodama nauja banko kortelė, kurios mokestis gali svyruoti nuo 3 iki 15 eurų, priklausomai nuo banko.

Bankai skuba teisintis, esą priežastis, dėl ko bankomatas praryja kortelę, dažniausiai yra netinkamas PIN kodas, jį vedant neteisingai daugiau nei 3 kartus, taip pat pasibaigęs kortelės galiojimo laikas. Tas pats neretai nutinka, jeigu kortelė buvo užblokuota dėl sukčiavimo ar kitų priežasčių. Tačiau pasitaiko atvejų, kai kortelė užstringa dėl mechaninio gedimo. 
Nepaisant skirtingų aplinkybių, bankų atstovai ragina per daug nesidairyti ir „varnų negauti“. Jų manymu, žmonės dažniausiai delsia atlikti reikiamus veiksmus, nurodytus bankomato ekrane, todėl kortelė nugarma „į nebūtį“. Tuo atveju, jei bankomatas pats negrąžino banko kortelės, už naujos gaminimą mokėti neva nereikės. Vis dėlto, kyla begalė klausimų, pagal ką nustatoma banko kortelės dingimo „diagnozė“ ir kaip įvertinimas šio proceso skaidrumas. 
Priešingai nei kortelės pagaminimas, jos blokavimas yra nemokamas. Cardmapr Nl/Unsplash nuotrauka
Priešingai nei kortelės pagaminimas, jos blokavimas yra nemokamas. Cardmapr Nl/Unsplash nuotrauka

Jei kortelė prarasta ne dėl kliento kaltės, naujos kortelės gamyba yra nemokama

Didieji šalies bankų atstovai it susitarę tikina: situacijos, kuomet bankomatas negrąžina kortelės – vienetinės. 

Pasak Sauliaus Abraškevičiaus – „Swedbank“ banko atstovo spaudai, jei kortelė prarandama ne dėl kliento kaltės, naujos kortelės gamyba klientui yra nemokama. 

Skubama pridurti, esą kortelės bankomate dažniau pasilieka dėl netinkamo klientų elgesio. Skaičiuojama daug atvejų, kai asmuo, pavyzdžiui, užsikalba telefonu. Per tam tikrą laiką nepaimta kortelė yra įtraukiama į bankomatą. Tuomet reikia skambinti į banko Kontaktų centrą ir ją užblokuoti, užsisakant naują, kuri bus mokama. Nors įtraukta kortelė bankomate yra saugoma, o vėliau – sunaikinama, kad niekas ja nepasinaudotų, yra vienas minusas: minėtu atveju klientas turi prisiimti atsakomybę atverdamas piniginę.

Kortelei užstrigus bankomate dėl techninių priežasčių, ji keičiama užsisakant naują

Jeigu kortelė užstringa bankomate dėl techninių priežasčių, kortelę reikia pakeisti užsisakant naują, nekeičiant turimos sąskaitos[2]. Žmonės, kurie naudojasi internetine bankininkyste, norėdami pakeisti mokėjimo kortelę, interneto banke turėtų spausti „Sąskaitos ir kortelės“ ir pasirinkti „Pakeisti esamą kortelę“. Paspaudus „Pakeisti esamą kortelę“, rodomoje formoje užpildyti reikalaujamus laukus.

Svarbu paminėti: jei bankomatas negrąžina mokėjimo kortelės, mokėjimo kortelės sąskaitos išraše būtina patikrinti, ar suplanuotos operacijos, pinigų išėmimas ar įdėjimas buvo atlikti – jos matomos prie „Sąskaitos ir kortelės“ grafos, išsklaidytos į „Rezervuota suma“ ar „Sąskaitos išrašas“.
Tuo atveju, jeigu lėšos sąskaitoje buvo rezervuotos arba nurašytos nuo sąskaitos, bet bankomatas pinigų neišdavė arba neįskaitė lėšų į sąskaitą, reikės užpildyti formą „Kortelės turėtojo ginčas“. Ši operacija gali užtrukti nuo 14 iki 55 kalendorinių dienų priklausomai nuo banko.