Vilniečiai skundžiasi: troleibusai seni, krato elektra, juose šalta
Tikriausiai visi atsimena, kaip prieš NATO viršūnių susitikimą Vilnius puolė paviršutiniškai tvarkyti gatves, dažyti tvoreles ir stulpus, o į gatves paleido naujutėlį viešąjį transportą? Na, viršūnių susitikimas baigėsi, baigėsi ir fasado puošyba – vilniečiai vėl persėdo į senus, surudijusius, barškančius troleibusus.
Vilniečiai socialiniame tinkle pasidalino nuotraukomis ir vaizdo įrašu iš gruodžio 9 dienos kelionės troleibusu. 16 numeriu pažymėtas troleibusas keleivius pasitiko tikrai nesvetingai.
„Vilniečiai „tranduletais” važinėja, kauniečiai normaliu viešuoju transportu. Kažin, kaip gerovės valstybė Sostinėje tokius troleibusus per techninę apžiūrą praleidžia: surūdiję, durys neatsidaro, kažkoks garsas per kolonėles transliuojamas. <…>
Kažkada toks tipelis zuokis skelbė, kad vilniečiai turės nesmirdančius taksi, naują viešąjį transportą. Jau 13-a metų praėjo, o nei to, anei ano.
Vilnius tapo… nežinau net su kuo palyginti. Kauno prašau, paskolinkit vilniečiams merą“, – rašo vilnietis[1].
Vilniečių dalis, reaguodami į tokius vaizdus sakė, esą kas gi čia tokio – nuo vaikystės žinojo, kad durys troleibusuose prišąla ir prieš išlipant jas reikia padaužyti, kad atsidarytų.
Tiesa, maža smulkmena, kad tai, kas buvo normalu prieš 15-20 metų, tikriausiai neturėtų būti laikoma norma auštant 2024-iesiems metams.
Tačiau užšalusios durys, panašu, dar nieko, nes kai kurie troleibusai keleivius… nukrato elektra.
„Šiti bent jau žiemą nekrato elektra. Tie kur senesni tai tik pliurza žiema, sušlapdavo kojos ir iškart lipdamas laiptais suprasdavai, kad trulike esi“, – rašo Martynas.
Antrino ir Ingrida, sakydama, kad Kaunas jau seniai ūkiškesnis, nei Vilnius.
„Tuoj tikras lietuviško pavadinimo portalas Made in Vilnius pradės girtis apie naujus „skelbiamus konkursus” naujam transportui pirkti..
Kol Kaunas tvarkosi, Vilniaus linksmoji mafija toliau taško pinigus viskam, bet ne tvarkai. Na, pvz naujų šabakštynų kūrimui ( bet pamiršdami, kad juos tvarkyti reikia). Tikrai, Kaunas ūkiškesmis“, – rašo moteris[2].
Vilnius perka naujus troleibusus, jie atvyks kitų metų vasarą
Tuo tarpu Vilniaus miesto savivaldybė skelbia, kad pasirašyta sėkminga sutartis naujų troleibusų pirkimui.
„Vilniaus viešasis transportas“ ir „Škoda Group“ dar gegužę pasirašė pirkimo laimėtojo sutartį ir pradėjo naujų troleibusų gamybą. Iš viso čekai gamins 91 troleibusą su autonomine rida, pirmieji „Škoda 32Tr“ troleibusai Vilnių pasieks 2024 metų vasaros pabaigoje. Vieno troleibuso kaina – 574 990 eurų, o bendra sandorio vertė – 52,3 mln. eurų.
„Troleibusai yra viena iš mažiausiai taršių transporto priemonių, tad per artimiausius kelerius metus esame pasiryžę nupirkti mažiausiai 159 naujus autonominės ridos troleibusus, investuoti į kontaktinio tinklo atnaujinimą ir smarkiai išplėsti A juostų tinklą spartesniam viešojo transporto judėjimui. Tokios šalys, kaip Šveicarija, Prancūzija, Austrija, Čekija ar Lenkija didina investicijas į troleibusų plėtrą ir naujus projektus. Ateityje visas viešasis transportas pereis į elektrinį transportą arba naudos alternatyvių degalų rūšis, tačiau kol infrastruktūra yra vystoma, troleibusų parko atnaujinimas yra reikšmingas žingsnis, prisidedantis prie Vilniaus, kaip žaliojo miesto iki 2025-ųjų, vizijos“, – sakė Vilniaus meras Valerijus Benkunskas[3].
NATO viršūnių susitikimo metu senus troleibusus planavo paslėpti
Tuo tarpu prieš prasidedant NATO viršūnių susitikimui Vilnius žadėjo visai paslėpti seną viešąjį transportą, sumažindami maršrutų skaičių ir keliuose paleisdami marširuoti tik naujus troleibusus ir autobusus.
„Įvertinus liepos 11-12 d. NATO suvažiavimo metu būsimus eismo ribojimus, dalies troleibusų ir autobusų maršrutų trasos keisis, todėl tikėtina, kad užteks šiuo metu turimų naujų troleibusų. Be abejo, jei jų nepakaks ar kils poreikis pakeisti naujus, kursuos ir seni troleibusai”, – tuomet sakėUAB „Vilniaus viešasis transportas”[4].
Tačiau galiausiai senolių troleibusų paslėpti nepavyko, mat naujų, tinkamų užsienio valstybių vadovų akims, Vilniui tiesiog… neužteko.
„Vilniaus viešasis transportas“ Eltą informavo, kad į gatves pirmiausia išleidžiami naujesnių modelių troleibusai, tačiau esant poreikiui, išriedėjo ir senosios viešojo transporto priemonės. „Siekiant užtikrinti komfortiškas keliones, į gatves visuomet pirmiausia išleidžiami naujesnių modelių troleibusai. Kaip ir buvo planuota bei skelbta anksčiau, esant poreikiui, į gatves išriedėjo ir seni troleibusai, todėl šiuo metu Vilniuje galima pamatyti kursuojančias ir senesnes transporto priemones“, – teigė įmonės atstovai ir patikslino, kad NATO viršūnių susitikimo metu Vilniuje kursavo 72 nauji ir 26 seni troleibusai[5].
Kaunas naują viešąjį transportą pirko dar 2018 metais
Tuo tarpu kontraversiškai vertinamo Kauno mero Visvaldo Matijošaičio kišenėje – gerokai anksčiau atnaujintas Kauno miesto viešasis transportas. Kaune rieda nauji žemagrindžiai autobusai ir troleibusai, kurie yra tapę ir tam tikra miesto etikete, skiriamuoju ženklu.
Su senaisiais troleibusais atsisveikinta buvo dar 2020 metais, o sutartis naujiems autobusams ir troleibusams pirkti – 2018 metais.
„Kauno autobusų“ sutartis su Lenkijos bendrove „Solaris Bus & Coach S.A.“ buvo didžiausios vertės transporto parko atnaujinimo sutartis miesto istorijoje.
„Ši sutartis leis pakeisti visus mums daugelį metų tarnavusius senus „Škoda” markės troleibusus ir pasiūlyti keleiviams komfortiškiausias paslaugas. Nauji žemagrindžiai moderniausi troleibusai turės daugiau sėdimų vietų, efektyvų salono kondicionavimą ir šildymą, aukštos kokybės informavimo sistemas, vaizdo stebėjimo kameras, ergonomišką vairuotojo darbo vietą. Nauja technika ir lygiagrečiai vykstantys kontaktinio tinklo atnaujinimo bei gatvių remonto darbai leis troleibusams važiuoti patikimiau, gerokai greičiau. Ir, neabejotinai, šiuolaikiško dizaino troleibusai labai papuoš miestą”, – pasirašant sutartį kalbėjo bendrovės „Kauno autobusai” generalinis direktorius Mindaugas Grigelis[6].