Užbaigta Kauno oro uosto šiaurinio perono plėtra: padaugėjo vietos civiliams ir kariniams orlaiviams

Suprasti akimirksniu
Kauno oro uoste sėkmingai užbaigta perono plėtra. Lietuvos Respublikos Susisiekimo ministerijos nuotrauka

Kauno oro uoste oficialiai užbaigtas 15 mln. eurų vertės plėtros projektas

Kauno oro uostas užbaigė svarbų infrastruktūros plėtros etapą – oficialiai pabaigta šiaurinio perono statyba, prasidėjusi dar 2023 metų pabaigoje. Projekto vertė – beveik 15 milijonų eurų (be PVM). Po šios plėtros oro uostas gali priimti daugiau didesnių civilinių orlaivių, taip pat užtikrinti reikiamas sąlygas kariniams lėktuvams.

Po atnaujinimo orlaivių stovėjimo vietų skaičius Kauno oro uoste išaugo daugiau nei pusantro karto. Naujasis peronas užima daugiau kaip 35 tūkst. kvadratinių metrų plotą. Be papildomų stovėjimo aikštelių, čia įrengtos ir naujos variklių bandymų zonos, kurios labai svarbios techninio aptarnavimo (MRO) veiklą vykdančioms įmonėms.

Pasak susisiekimo ministro Eugenijaus Sabučio, šis projektas turi strateginę reikšmę visam regionui:

„Nuo šiol Kauno oro uostas galės priimti daugiau ir didesnių lėktuvų, taip pat karinius orlaivius, todėl šios plėtros svarba neabejotina tiek civilinei, tiek karinei aviacijai. Taigi, Kauno oro uosto taps vis patrauklesnis ne tik tarptautiniams skrydžiams, bet ir orlaivių techninės priežiūros paslaugų teikėjams, dar labiau stiprins savo pozicijas kaip pagrindinis regiono aviacijos infrastruktūrinis centras“, – pabrėžė ministras.

Kauno oro uostas siekia išlaikyti orlaivių techninio aptarnavimo lygio lyderystę Baltijos šalyse

Kauno oro uostas išsiplėtė. Žygimanto Gedvilos/ELTA nuotrauka

Lietuvos oro uostų (LTOU) vadovas Simonas Bartkus atkreipė dėmesį, kad Kauno oro uosto plėtra itin svarbi siekiant išlaikyti lyderystę orlaivių techninio aptarnavimo srityje Baltijos šalyse:

„Kauno oro uosto plėtra yra būtina siekiant sustiprinti techninio aptarnavimo (MRO) pajėgumus ir išlaikyti lyderystę Baltijos regione. MRO paslaugų poreikis išliks didelis tiek artimiausiu, tiek tolimesniu laikotarpiu, todėl visas šis projektas yra kompleksiškai naudingas visam oro uostui ir regionui“, – sakė S. Bartkus.

Viešas konkursas šiaurinio perono statybos darbams atlikti buvo paskelbtas 2023 metų viduryje, jį laimėjo ir rangos darbus atliko bendrovė HISK.

Be šiaurinio perono, šiuo metu vykdoma ir Kauno oro uosto keleivių terminalo plėtra. Abu projektai orientuoti į keleivių aptarnavimo kokybės gerinimą bei techninio aptarnavimo paslaugų plėtrą.

Kauno oro uostas jau dabar yra svarbus ekonomikos variklis Vidurio Lietuvoje. Čia veikia tokios tarptautinės techninės priežiūros bendrovės kaip „Ryanair“ (per dukterinę įmonę „Kaunas Aircraft Maintenance Services“), „FL Technics“, „DAT“ ir „MAAS Aviation“. Augant oro uostui, bus sukuriama dar daugiau naujų darbo vietų, užtikrinama ilgalaikė ekonominė grąža regionui ir valstybei.

Parengta pagal Lietuvos Respublikos Susisiekimo ministerijos informaciją.