Klausimai dėl katastrofos – dar be atsakymų
„Rosaviacija“ pradėjo trečiadienį Tverės apskrityje nukritusio lėktuvo „Embraer“ katastrofos tyrimo aplinkybes. Institucijos pranešime teigiama, kad tarp keleivių buvo minimas ir privačios karinės grupuotė „Wagner“ įkūrėjas Jevgnijus Prigožinas, tačiau nėra informacijos apie tai, kad jis tikrai skrido šiuo lėktuvu. Kol kas tikrai žinoma tik tai, kad per katastrofą žuvo žmonės.[1] Iš pradžių buvo paskelbta apie 10 žuvusių, tačiau vėliau patikslinta, kad rasti tik 8 neatpažinti lavonai.
Socialiniuose tinkluose pasirodė informacija apie tai, kad lėktuvas buvo numuštas raketa, Rusijos žiniasklaida nurodo, kad jis galėjo nukristi dėl teroristinio išpuolio.
Rusijos nepaprastųjų situacijų ministerija patikslino, kad iš Maskvos į Sankt Peterburgą skridęs lėktuvas nukrito netoli Kuženkino gyvenvietės. Katastrofos vietoje dirba gelbėtojai. Incidento tyrimą asmeniškai kontroliuoja Tverės apskrities gubernatorius Igoris Rudenja.
Pirmieji apie nelaimę pranešė „Telegram“ kanalai. „Baza“ ir „Mash“ nurodė, kad sudužo verslo klasės lėktuvas „Embraer“.
Rusijos televizijos laidų vedėja Ksenija Sobčiak teigė, kad sudužęs orlaivis priklauso būtent J. Prigožinui.
J. Prigožinas tikrai yra lėktuvo „Embraer Legacy 600“ savininkas. Lėktuvo numeris – RA-02795. Remiantis serviso „Flight Radar“ duomenimis, lėktuvas iš Maskvos pakilo 15:11 val. ir iš radarų dingo skrisdamas virš Tverės apskrities, maždaug 8500 km aukštyje.
Vėlyvą trečiadienio vakarą „Telegram” kanalai, remdamiesi „muzikantais”, pranešė, kad nukritusiu lėktuvu skrido ne tik J. Prigožinas, bet ir Rusijos armijos karininkas Dmitrijus Utkinas. Abu jie žuvo.
Lėktuvų buvo ne vienas
Netrukus po žinios apie vieną iš J. Prigožinui priklausiusių lėktuvų katastrofų pasirodė informacija, kad dar vienas jam priklausantis lėktuvas apsuko ratą ir grįžo į Maskvos oro uostą. Tai patvirtina „Flightradar“ serviso pateikiama informacija. Šio lėktuvo numeris -RA-02878. Teigiama, kad pats J. Prigožinas naudojosi būtent šiuo lėktuvu, o ne nukritusiu (ar numštu, nes internete pasirodė ir tokios versijos) RA-02795.
Nepaisant įvykusios katastrofos, antrasis lėktuvas ketvirtadienį turėtų skristi iš Maskvos į Baku.
Skrydžio metu žuvo ir generolas Aleksandras Lebedis
Aleksandras Lebedis (1950 m. balandžio 20 d. Novočerkaske, Rusijos TFSR – 2002 m. balandžio 28 d. Krasnojarsko krašte) – rusų karininkas ir politikas.
2002 m. balandžio 28 d., su savo administracijos darbuotojais skrisdamas sraigtasparniu Mi-8 atidaryti kalnų slidinėjimo trasos, žuvo aviakatastrofoje. Sraigtasparnis, netoli Jermakovo miestelio, užkabino aukštos įtampos elektros perdavimo liniją.[2]
O štai rašytojo Vladimiro Polušino, dirbusiu su A. Lebedžiu nuo 1992 metų teigimu, prieš lemtingą skrydį įvyko keletas keistų įvykių: kelios dienos iki skrydžio sraigtasparnį oro linijų bendrovė „Čeremšanka“ perdavė įmonei „Aviakomapnija Sokol“; likus dviem dienoms iki skrydžio buvo pakeistas ekipažas; elektros laidai už kurių užkliuvo oro transportas, nebuvo pažymėti žemėlapiuose; oro sąlygos nebuvo palankios skrydžiui, bet jis įvyko; saugos tarnyba neperspėjo tuo metu gubernatoriaus pareigas ėjusio A. Lebedžio, kad buvo pakeisti pilotai ir sraigtasparnį aptarnaujanti įmonė. Rašytojas pabrėžė, kad A. Lebedis neturėjo politinių sąjungininkų, tačiau realiai galėjo pretenduoti į prezidento postą tiek 2004 metais, tiek vėliau.
2004 m. Krasnodaro teismas sraigtasparnio vadui Tachirui Achmerovui skyrė 4 metus kalėjimo, antrasis pilotas Aleksejus Kurilovičius gavo du metus lygtinai su perspektyva praleisti už grotų trejus metus.[3]