Skaičiuoja dėl nebaigtų viaduko darbų kasdien patiriamus milžiniškus nuostolius
Vievio gyventojai patiria nemenkus nuostolius ir didelius nepatogumus dėl prastai suplanuotų Vievio viaduko ir traukinių pervažos naujinimo darbų. Jie kasdien yra priversti į darbus išvykti gerokai anksčiau, o kai kurie net palikę automobilius pusiaukelėse žingsniuoti pėsčiomis.
Ir nors visa bendruomenė buvo nuolat maitinama pažadais, kad iki šaltojo sezono pradžios viaduku jau bus galima naudotis, tačiau iki šiol susiduria su nepatogumais, kai kasdien reikia sukti net keliolikos ar keliasdešimt kilometrų „ratą“ vykstant į darbus ar mokyklas[2].
Demokratų frakcijos „Vardan Lietuvos“ frakcijos nariams susitikus su susisiekimo viceministru Mindaugu Tarnausku ir Lietuvos automobilių kelių direkcijos (LAKD) Transporto infrastruktūros planavimo ir inovacijų departamento direktoriumi Aivaru Vilkeliu bei Elektrėnų ir Vievio gyventojų atstovais, buvo pradėta kalbėti apie dėl Susisiekimo ministerijos neūkiškumo nulemtas problemas gyventojams.
Mano, kad darbams užsitęsus iki pavasario, gyventojų ir savivaldybės išlaidos sieks milijonus
Elektrėnų savivaldybės tarybos narys Gintaras Jančiauskas, išklausęs gyventojų nusiskundimus, pastebėjo, kad dėl šio viaduko remonto gyventojai patiria jau maždaug apie 23 tūkst. eurų išlaidas kasdien, o šiems darbams užsitęsus iki pavasario, šios išlaidos sieks ir milijonus. Tačiau našta tenka ne tik gyventojams, bet ir savivaldybei dėl lanksto kompensuojant išaugusius viešojo transporto išlaikymo kaštus.
„Daliai gyventojų vaikus tenka žadinti 5 valandą ryte, kad suspėtų juos nuvežti į darželius ir mokyklas prieš darbą ir tokia situacija tęsiasi antrus metus, gyventojų kantrybė tikrai turi ribas“, – teigė G. Jančiauskas[2].
Mieste situacija tikrai nedėkinga, mat ją dar labiau blogina ir vienu metu remontuojamas bei uždarytas Paparčių viadukas bei geležinkelio pervaža ties Balceriškėmis.
Reaguodamas į nusiskundimus susisiekimo viceministras Mindaugas Tarnauskas pripažino, kad buvo padaryta klaidų koordinuojant darbus ir pradedant du svarbius projektus vienu metu. Jis patikino, kad šiuo metu yra mėginama situaciją išspręsti, o eismo saugumo ekspertai svarsto galimybę padaryti „U“ formos apsisukimą.
Pranešė apie viaduko prieigose leidžiamą eismą, tačiau pačiu naujai pastatytu viaduku eismas dar bus ribojamas dėl nebaigtų darbų, kurių vykdyti neleidžia žiemiškos oro sąlygos
Gruodžio pradžioje Elektrėnų savivaldybė paskelbė, kad nuo gruodžio 15 d. Lietuvos kelių direkcija nusprendė leisti eismą valstybinės reikšmės magistralinio kelio A1 Vilnius-Kaunas-Klaipėda 39,110 km Paparčių (Vievio) viaduko prieigose esančiais jungiamaisiais keliais ir naujai įrengtomis žiedinėmis sankryžomis.
„Atkreipiame dėmesį, kad naujai pastatytu viaduku eismas dar bus ribojamas dėl nebaigtų darbų, kurių vykdyti neleidžia žiemiškos oro sąlygos. Šiuo metu dar yra neatlikti viršutinio asfalto sluoksnio ant viaduko perdangos ir prieigose, šalitilčio įrengimo darbai ir kt. Taip pat viadukas negali būti pradėtas eksploatuoti neatlikus statinio ir dinaminio bandymų, kurie galimi tik įrengus nuolatinę apkrovą ir esant ne žemesnei nei + 5 °C oro temperatūrai: esant neigiamai oro temperatūrai galimi elektroninės matavimo įrangos trikdžiai, dėl kurių tilto deformacijų matavimų ir bandymų metu gauti duomenys gali būti netikslūs“, – savo feisbuko puslapyje paskelbė Elektrėnų savivaldybė.
Savivaldybė priminė, kad Kelių direkcijos su rangovu sudaryta sutartis dėl valstybinės reikšmės magistralinio kelio A1 Vilnius-Kaunas-Klaipėda 39,110 km esančios skirtingų lygių sankryžos (Paparčių viaduko) ir aplinkinių kelių rekonstravimo įsigaliojo nuo 2021 m. spalio 21 d., o sutarties vertė siekia 10,495 mln. eurų su PVM.
Nepaisant dabar kylančių nesklandumų, pabaigus visus šiuos darbus, savivaldybė žada, kad tiek tranzitiniam, tiek vietiniam transportui pagerės eismo sąlygos, o eismo dalyviams esą bus užtikrintas saugus ir patogus susisiekimas, atitinkantis tarptautinius standartus.
Gyventojai yra priversti automobilius palikti „Maximos“ aikštelėje ir eiti į darbą pėsčiomis
Tuo tarpu su nepatogumais susiduriantys gyventojai nuolat ieško sprendimų būdų, kaip galėtų sutaupyti ir laiko, ir degalų. Kaip teigė Vievio antrosios seniūnaitijos atstovė Natalija Kolodzinskienė, daugelis gyventojų problemą sprendžia ne tik apvažiuodami aplinkkeliais, bet ir savo transporto priemonę palikdami prie „Maximos“ ir į darbą eidami pėsčiomis[3].
Pakalniškių seniūnaitė Inga Čižienė teigė, kad daugiausiai problemų esą kyla Kazokiškių gyventojams, mat gyvenvietė yra kitoje autostrados pusėje, todėl jiems tenka sukarti nemenką atstumą.
Birželio mėnesį iškėlus viaduko problemą, komentarą pateikęs LAKD atstovas Saulius Jansonas tikino, kad automobilių vairuotojams kelionės gerokai pailgėjo ne vien dėl Paparčių viaduko rekonstrukcijos, bet dėl vienu metu Vievio miesto prieigose įgyvendinamų kelių rangos projektų.