- Paryžiaus olimpinių žaidynių medalių kokybė papiktino sportininkus: „Paryžius 1924“, „krokodilo oda“
- Olimpiniai medaliai – su ypatingu akcentu, tačiau nekokybiški
- Po aršios kritikos – medalių keitimas naujais

Paryžiaus olimpinių žaidynių medalių kokybė papiktino sportininkus: „Paryžius 1924“, „krokodilo oda“
Paryžiaus 2024-ųjų vasaros olimpinės žaidynės, kurios turėjo būti įsimintina sporto šventė, tapo įvairių skandalų ir diskusijų centru. Nuo skandalingos atidarymo ceremonijos iki medalių kokybės problemų, šios žaidynės sulaukė tiek daug kritikos, kad iki net iki šiol sklando nemažai klausimų apie ateities sporto renginių organizavimą. O viena iš diskusijų temų – greitai nusidėvintys medaliai, kurie turėjo būti ilgametis simbolis, primenantis apie sportininkų pergales ir iššūkius.
Vos po kelių mėnesių nuo žaidynių pabaigos, olimpinių medalių savininkai pradėjo skųstis dėl apverktinai prastos medalių kokybės[1].
Prancūzijos plaukikai Clémentas Secchi ir Yohannas Ndoye-Brouardas socialiniuose tinkluose pasidalijo nuotraukomis, kuriose matyti, kaip jų bronzos medaliai vos per keturis mėnesius neatpažįstamai nusidėvėjo ir prarado pirminį blizgesį. Y. Ndoye-Brouardas savo įrašą pažymėjo ironiška fraze „Paryžius 1924“, pabrėždamas, kad medaliai atrodo smarkiai nusidėvėję. Jis taip pat karčiai komentavo:
„Ne, tai ne praėjusio šimtmečio ar 1924 metų medalis.“

C. Secchi savo ruožtu ironiškai juokavo, kad jo medalis primena „krokodilo odą“, o ne tikrą, olimpinių žaidynių medalį.

Verta pažymėti, kad problemos su medaliais neprasidėjo su prancūzų sportininkais – nusiskundimus reiškė ir kiti. Pavyzdžiui, amerikiečių riedlentininkas Nyjahas Hustonas, kuris laimėjo bronzą gatvės riedlenčių varžybose, taip pat viešai išsakė kritiką dėl medalių kokybės. Praėjus vos kelioms dienoms po gauto apdovanojimo, jis sakė:
„Medalis atrodo taip, lyg būtų išgyvenęs karą.“
Jis taip pat komentavo[2]:
„Šie medaliai atrodo puikiai, kai yra visiškai nauji. Tačiau po kelių dienų nešiojimo ir šiek tiek prakaito arba leidus draugams jį panešioti per savaitgalį, jis akivaizdžiai nėra tokios geros kokybės, kaip būtų galima tikėtis.“
Panašią problemą išsakė ir kiti sportininkai, įskaitant Didžiosios Britanijos atletę Yasmin Harper, kuri drauge su Scarlett Mew Jensen laimėjo bronzą moterų sinchroninio šuolio rungtyje nuo trijų metrų tramplino.
Olimpiniai medaliai – su ypatingu akcentu, tačiau nekokybiški

Paryžiaus monetų kalykla pagamino 5084 diskus– apie 2600 olimpinėms žaidynėms ir 2400 parolimpinėms žaidynėms.
Paryžiaus 2024-ųjų olimpinių medalių dizainas buvo patikėtas prabangiems prancūzų juvelyrikos namams „Chaumet“. Priekinėje medalių pusėje matomas užrašas „Paryžius 2024“, o kitoje pusėje – senovės graikų pergalės deivė Nikė.
Medaliai taip pat buvo pagaminti su ypatingu akcentu – kiekviename jų įkomponuotas 18 g sveriantis Eifelio bokšto fragmentas. Tai – poliruotas geležies gabalas, kuris buvo paimtas iš visame pasaulyje puikiai žinomo Paryžiaus simbolio. Vis dėlto, ši unikali detalė ir modernus dizainas neatitiko pagrindinio reikalavimo – ilgalaikio patvarumo.
Remiantis pranešimais, labiausiai nusidėvėjo bronzos medaliai, kurie buvo jautresni mechaniniams pažeidimams ir oksidacijai.
Po aršios kritikos – medalių keitimas naujais

Visgi, sportininkų ir visuomenės kritika privertė Paryžiaus olimpinių žaidynių organizacinį komitetą imtis veiksmų. Sugadinti medaliai sistemingai pakeičiami naujais ir graviruojami identišku būdu. Tačiau nepaisant šio žingsnio, daugelis klausia, ar nebuvo galima išvengti tokios situacijos dar prieš žaidynes, tiesiog užtikrinant pakankamą medalių kokybę.
Olimpiniai medaliai – tai ne tik fiziniai apdovanojimai, bet ir simbolis, primenantis sportininkų pastangas ir iškovotą pergalę. Daugelis atletų tikėjosi, kad jų laimėti trofėjai taps ilgalaikiais simboliais, tačiau ši situacija parodė, kad kartais prioritetas teikiamas dizainui, o ne praktiniam patvarumui.
77.lt primena, jog 2024 metų Paryžiaus olimpinės žaidynės jau anksčiau buvo kritikuotos dėl įvairių kitų priežasčių. Atidarymo ceremonija, kurios metu buvo siekiama parodyti esą labai modernią Prancūzijos kultūrą, sukėlė diskusijų bangą ir pyktį, mat joje dalyvavo įvairūs LGBTQ bendruomenės atstovai, o pati ceremonija atrodė pernelyg seksualizuota. Be to, kilo didelis pyktis dėl boksininkių lyties nustatymo kriterijų, mat varžybose dalyvavo ir jas laimėjo Imane Khelif, kuriai seniau nebuvo leista dalyvauti moterų varžybose.
