Naujoji metų spalva skatina žmones būti ryškiais
Metų spalvų madas visame pasaulyje diktuoja pasaulinio lygio dažų gamintoja „Pantone“, jau paskalbusi ir ateinančių metų madingiausią spalvą.
Pirmą kartą bendrovė „Pantone“ metų spalvą numatė 1999 m., kai tūkstantmečio spalva buvo paskelbta „cerulean blue“. Tai davė pradžią įvykių grandinei, kuri galiausiai visiems laikams į kino istoriją atnešė aitriai mėlyną spalvą. Net 2006 metais filme su Meryl Streep − „Velnias dėvi Prada“ buvo parodyta itin kultinė scena, kai mados guru pakomentavo būtent mėlyną megztuką:
„Ši mėlyna spalva reiškia milijonus dolerių ir nesuskaičiuojamą daugybę darbo vietų, ir šiek tiek komiška, kaip jūs manote, kad pasirinkote tai, kas jus atleidžia nuo mados industrijos, nors iš tiesų dėvite megztinį, kurį jums atrinko šiame kambaryje esantys žmonės… iš krūvos daiktų.“
Šiemet švelnią violetinę, žmonių vadinamą „levandinę“, keičia ryški ir šilta magenta, liaudiškai vadinama „ciklamenine“. Ši spalva spinduliuoja tiek raudonos spalvos karštį, tiek rožinių atspalvių žaismingumą. Pasaulyje pripažįstamas ir vertinamas dažų gamintojas „Pantone“ paskelbė metų spalvą, kurios pavadinimas − Viva Magenta. Pasak „Pantone“ , mes jau žengiame į Magentaverse[1].
Ateinančių metų spalva yra galinga ir suteikianti jėgų
Spalva spinduliuoja gyvybingumą ir energingumą. Tai gamtoje įsišaknijęs atspalvis, kilęs iš raudonų atspalvių ir išreiškiantis naują jėgos signalą. Viva Magenta yra drąsi ir bebaimė, pulsuojanti spalva, kurios gyvybingumas skatina džiaugsmingą ir optimistišką šventę rašant naują pasakojimą.
Kaip sako „Pantone“ vykdančioji direktorė, spalvų instituto vadovė Leatrice Eiseman, šių metų spalva yra galinga ir suteikianti jėgų. Galbūt tai yra būtent tas dalykas, kurio reikia tokiais depresyviais laikais, kai aplink daug neapykantos, skausmo ir netekčių.
Dažų gamintojai apibūdina spalvą kaip naują gyvybingą raudoną atspalvį, trykštantį tyru džiaugsmu, skatinantį eksperimentuoti ir nevaržomai išreikšti save.
Magenta turėtų veikti žmones pozityviai, nes tai įelektrinantis ir ribų neturintis atspalvis, kuris priimamas kaip išskirtinis pareiškimas. PANTONE 18-1750 Viva Magenta spalva sveikina visus ir siekia įkvėpti veržlumo, žaismingumo ir ryškumo į kiekvieno gyvenimą[2].
Tai raudona ar rožinė?
Kaip ir dažnai pasitaiko su spalvomis, galimos interpretacijos, specifinės asosiacijos. „Pantone“ pristatydamas metų spalvą pateikia ir ne vieną jos pavyzdį. Pasak bendrovės, tai nėra tik dažų kodo kortelė ar konkretus daiktas. Tokia spalva randama gamtoje, mene, grožio industrijoje. Dažų gamintojas pristato ištisas paletes su artimomis spalvomis ir taip diktuoja madas, tendencijas, siekia įkvėpti.
Tačiau visada yra daug žmonių, besipiktinančių vienu ar kitu niuansu. O jei pažiūrėsime į socialines medijas, ten gausu ir pykčių bei ginčų, nes vieniems Magenta yra raudona, o kitiems rožinė. Vieni tai tapatina su raudonu vynu ar vadinamąją „bordo“, burgundiška spalva, o kiti Magentą mato kaip sodresnę Barbių rožinės versiją.
Tačiau kaip aiškina ekspertai, tai nėra nei išvien šiltas, nei vientisas šaltas atspalvis. Patys „Pantone“ atstovai apibūdina tai kaip vienodai šiltą ir šaltą raudoną atspalvį. Teigdami, kad tai nėra agresyvi raudona spalva, tai − ryžtinga raudona spalva. Tai žaismingai trikdanti raudona spalva[3].
Norėdama nustatyti, kuri spalva apibrėš kiekvienus naujus metus, „Pantone“ kreipiasi į pasaulinį spalvų ekspertų ir tendencijų prognozuotojų tinklą. Ekspertai bendrai analizuoja naujausias podiumo kolekcijas, naujus namų apstatymo elementus ir naujus produktus, kad prieitų prie bendro sutarimo dėl kitos svarbios spalvos.
Viva Magenta − išraiškinga spalva, kuri simbolizuoja drąsą, bebaimiškumą ir narsą. Per paskutinius metus žmonėms to trūko, nes pandemija, kariniai konfliktai, infliacija paskatino visus pamiršti tai, kas daro mus individualius.
Metų spalva diktuoja ir atsižvelgia į tendencijas
„Pantone“ yra mados spalvų tendencijų diktatorius, jo padiktuota metų spalva padarys įtaką besikeičiančioms mados tendencijoms ir kūrybininkų pasirinkimams kitais metais.
Pats metų spalvos spėjimas kaip renginys prasidėjo jau seniai ir nuo tada keitėsi prisijaukindamas instaliacijas, pasitelkdamas rėmėjus, bendradarbiaudamas su įmonėmis. Paminėjimai filmuose mados tema, kūrybininkų tendencijos ir žingsniai, atlikti remiantis tendencijomis spalvose, yra kasmet neatsiejami ir paveikti to, ką nusprendžia „Pantone“ gruodžio pradžioje.
„Pantone“ instituto viceprezidentas sako, kad ateinančių metų spalva yra labai specifinė ir nebuvo kitos, kuri galėjo pretenduoti į ateinančių metų spalvos vietą. Laurie Pressmanas sako, kad buvo pasirinkta specialiai raudonos spalvos šeima, nes reikėjo kažko įkvepiančio, ryškaus, žaismingo. To, kas primintų mums apie mus pačius[4].
Manau, kad, kai tik pasirinkome raudoną šeimą, iš tikrųjų reikėjo tik rasti tinkamą raudonos spalvos atspalvį. Jei pažvelgtume atgal, pastaraisiais metais ant podiumo matėme daug raudonos spalvos, tačiau ji buvo daug labiau oranžinė raudona, daug labiau tikra raudona ir daug labiau susijusi su galia, o tai labai skiriasi. Mes norime jaustis įgalinti. Iš tiesų tai reiškia, kad reikia leisti sau būti matomoms ir leisti sau gerai jaustis.
Kaip sako pats L. Pressmanas, nėra taip, kad „Pantone“ diktuoja madas ir tendencijas skirtingoms rinkoms. Patiems dažų gamintojams ir jų spalvos instituto komandoms mada ir tendencijos šiųmetinėse kolekcijose nusako, kas tinka ir patinka, ko trūksta žmonėms. Tai yra abipusė sinergija ir darbas.
„Pantone“ ne tik paskelbia naują spalvą: ji taip pat siūlo seriją produktų, pavyzdžiui, keraminius puodelius, pagamintus bendradarbiaujant su „Copenhagen Design“, raktų pakabukus ir spausdintuvų dažus, kad sustiprintų spalvos išliekamąją galią.
Po šio spalvos paskelbimo galima pastebėti, kaip šias tendencijas pritaiko nagų lakų kūrėjai, meno virtuozai. Tikrai galėsime pastebėti, kaip dažnai matysime tokias spalvas etiketėse, produktų reklamose, stenduose, plakatuose. Grožio industrija tikrai imsis įkvėpimo ir panaudos tai arba kolekcijoms, drabužių kūrimui, arba kosmetinių priemonių įpakavimams, reklaminėms kampanijoms.
Tai paveiks ir madų dizainą bei interjero, eskterjero tendencijas.
„Pantone“ yra dažų gamintojas, tad sukūrus paletes, derančių atspalvių derinius ir spalvines gamas, tokios mados galės atsirasti ir žmonių namuose. Žinoma, neprivaloma vaikytis mados tendencijų ar tokių spėjimų, bet ne reta įmonė, interjero ar mados dizaineris atkreipia dėmesį į „Pantone“ metines ar sezonines kolekcijas, pasiūlymus, spėjimus. Tai padeda nenutolti nuo to, kas populiaru ir pasiekti sėkmę savoje industrijoje.