Lietuviai – tarp mažiausiai per metus automobiliu nuvažiuojančių vairuotojų Europoje

Lietuva, TransportasPranešimas spaudai
Suprasti akimirksniu
Automobilio rida
Lietuviai – tarp mažiausiai per metus automobiliu nuvažiuojančių vairuotojų Europoje. Olive Zemanova/Unsplash nuotrauka

Didžiausia metine rida išsiskiria olandiški automobiliai

Automobilio per metus nuvažiuotas atstumas gali padėti nuspėti, kokia bus jo bendra rida po kelių ar daugiau metų. Automobilių duomenų kompanija „carVertical“ atliko tyrimą Europoje ir JAV, siekdama nustatyti, kuriose šalyse automobiliai nuvažiuoja daugiausiai kilometrų per metus. Daugelis į Lietuvą iš Vakarų Europos importuojamų automobilių turi didelę ridą, kurią nesąžiningi pardavėjai neretai sumažina, siekdami padidinti automobilio vertę. Jeigu naudoto automobilio rida atrodo maža, verta ypač kruopščiai pasidomėti jo istorija.

Iš analizuotų automobilių, Nyderlandų transporto priemonės turėjo didžiausią vidutinę metinę ridą – 29,851 km. Antroje vietoje buvo Ispanijos automobiliai su 29,017 km per metus, toliau sekė Danija (27,346 km), Belgija (24,308 km) ir Prancūzija (23,775 km).

Praėjus vos 3–4 metams, šių šalių automobilių odometrai jau gali rodyti apie 100 tūkst. kilometrų ridą, dėl ko savininkai dažnai nusprendžia parduoti savo transporto priemones ir įsigyti naujas.

„Didesnė rida paprastai reiškia, kad automobilis bus vertas mažiau, todėl vairuotojai neretai siekia tokius automobilius parduoti kol jų vertė dar smarkiai nenukrito. Iš Vakarų Europos į Lietuvą atkeliauja nemažai kelerių metų senumo automobilių su didele rida. Importuoti automobilius iš kitų Europos šalių nėra sudėtinga, todėl pats importo faktas reikšmingai nepadidina galutinės naudoto automobilio kainos“, – teigia „carVertical“ automobilių rinkos ekspertas Matas Buzelis.

Lietuvoje automobilių metinė rida yra vidutiniškai 17,980 km per metus

Lietuvoje automobilių metinė rida yra viena mažiausių Europoje – vidutiniškai 17,980 km per metus. Dėl šalies mažo dydžio vairuotojai dažnai keliauja trumpesnius atstumus. Kaimyninėje Lenkijoje (17,925 km) ir Estijoje (17,501 km) automobiliai nuvažiuoja dar mažiau, o Latvija pirmauja su mažiausia rida visoje Europoje – 17,420 km.

JAV importuotų automobilių metinė rida yra dar mažesnė – 16,941 km. Nepaisant mažesnės ridos, daugelis iš JAV importuojamų automobilių yra smarkiai apgadinti, nes kitaip jų importas būtų ekonomiškai nepatrauklus.

Nors Lietuvoje automobiliai per metus įveikia mažesnį atstumą nei Vakarų Europoje, po 10 metų jų rida gali siekti apie 180,000 km.

Nesąžiningi pardavėjai dažnai koreguoja odometro parodymus

Renkantis naudotą automobilį, vairuotojai turėtų būti atsargūs dėl transporto priemonių, kurios turi mažą ridą, tačiau parduodamos už žemesnę nei vidutinė rinkos kaina. Nesąžiningi pardavėjai dažnai koreguoja odometro parodymus, siekdami padidinti pelną ir greičiau parduoti tokius automobilius.

Rizika įsigyti automobilį su pakoreguota rida ženkliai išauga, kai perkama iš užsienio importuota transporto priemonė. Dėl to, kad šalių registrai nesidalina automobilių duomenimis, nesąžiningi asmenys naudojasi šia spraga. Todėl į Lietuvą patenka nemažai automobilių, kurių rida buvo suklastota, kartais net kelis kartus.

„Prieš vykdami apžiūrėti dominančio automobilio, pirkėjai turėtų pasidomėti istoriniais transporto priemonės faktais – tiek įrašais apie kada nors patirtą žalą, tiek istorinės ridos grafiku. Kartais nutinka taip, jog žmonės važiuoja šimtus kilometrų automobilio apžiūrėti, tačiau tik tada sužino, jog rida buvo suklastota. Pirkėjams visada patariame atlikti bandomąjį važiavimą ir patikrinti automobilį autorizuotame autoservise. Jeigu pardavėjas nesutinka vežti automobilio į gerą reputaciją turintį servisą, tikriausiai reikėtų ieškoti kito modelio“, – teigia M. Buzelis.

Parengta pagal ELTA.