Kinų „Huawei“ pristatė savo pirmąjį elektrinį sedaną
Kinijos automobilių rinkai neseniai pristatytas „Luxeed S7“ elektrinis sedanas, sukurtas kompanijos „Huawei“. Ekspertai mano, kad šis naujausias elektra varomas automobilis gali tapti rimtu konkurentu net amerikietiškai, Elono Musko kuriamai „Teslai“.
Šio, elektromobilių rinkoje naujai pristatyto modelio kaina prasideda nuo 249 800 juanių ara 35 200 JAV dolerių, priklausomai nuo komplektacijos pasirinkimų[1].
„Luxeed S7“ gamintojai skelbia, kad ši transporto priemonė bus ypač taupi: kuro sąnaudos bus tokios mažos, kad nuvažiuoti 100 km užteks 12,4 kWh. Be to, elektromobilį, kelionei iki 430 km bus galima įkrauti vos per 15 minučių. „Huawei“ taip pat teigia, kad S7 akumuliatorius per 5 minutes gali įkrauti bateriją 215 km atstumui važiuoti.
Naujausiame kinų „Huawei“ elektromobilyje įdiegtas autopiloto vairavimo paketas, kuris taip pat palaiko savaiminio parkavimo funkciją.
Šis automobilis yra pilno dydžio sedanas, kurio matmenys 4971/1963/1474 mm, o ratų bazė yra 2950 mm. Automobilyje yra sumontuota daugybė jutiklių: pavyzdžiui, yra trys milimetrinių bangų radarai, dvylika ultragarsinių radarų ir net vienuolika itin didelės raiškos kamerų, kurios sklandžiai ir greitai perteikia duomenis autonominio vairavimo sistemai.
S7 pasižymi puikia aerodinamika, nuo 0 iki 100 km/val. transporto priemonė įsibėgėja per 3,3 sekundės.
S7 yra pirmasis modelis, sukurtas pagal „Huawei“ „Smart Choice“ schemą, o S7 viduje yra daug „Huawei“ technologijų, įskaitant techninę ir programinę įrangą.
Transporto priemones gamina „Huawei“ kompanijos partnerė „Chery Auto“. Tai antrasis „Huawei“ automobilių prekės ženklas po „Aito“, tačiau S7 yra pirmasis „Luxeed“ markės elektromobilis sedanas.
Šie nauji modeliai bus siūlomi „Huawei“ parduotuvėse visoje Kinijoje. Užsakymai pradėti lapkričio 9 d. ir per mažiau nei tris savaites sulaukta daugiau nei 20 000 užklausų.
Be to, visi „Huawei“ klientai, užsisakę automobilį iki gruodžio 31 d., gaus 55 000 juanių arba 7 800 JAV dolerių vertės „Huawei“ privilegijų, o tai rodo, kad „Huawei“ rimtai nusiteikusi metų pabaigoje skatinti pardavimus.
Kinija aktyviai plečia savo elektromobilių rinka
Yu Chengdongas, „Huawei“ vartotojų verslo grupės generalinis direktorius, neseniai kreipėsi į „Seres Group“, „Chery Automobile“, „JAC Motors“ ir „BAIC Motor“ bendrovių investuotojus, taip ragindamas skatini bendrą inovacijų ir elektromobilių pramonės augimo viziją.
Toks bendradarbiavimas neapsiribotų vien tik investicijomis. „Huawei“ siekia įtvirtinti savo vardą ne tik telekomunikacijų, bet ir automobilių sektoriuje, o kitų žinomų prekės ženklų pripažinimas, kompanijai šiuo metu yra itin svarbus[2].
Pagal „Huawei Select“ modelį, bendrovė jau kuris laikas glaudžiai bendradarbiauja su minimais gamintojais taip kurdama ir parduodama gaminius su jais bei jiems.
Neseniai „Huawei“ pasirašytas bendradarbiavimo memorandumas su „Changan Automobile“ dar labiau sutvirtina šiuos santykius; „Changan“ yra pasirengusi turėti didelę naujos išmaniųjų automobilių bendrovės akcijų dalį, kuri sieks net iki 40 proc., tad ši partnerystė yra aiškus siekis panaudoti „Huawei“ technologinį meistriškumą automobilių srityje.
Dabar, kai „Huawei“ pristatė S7 elektra varomą sedaną, pagamintą kartu su „Cherry“, šis ėjimas iš pamatų sudrebino sparčiai augančią Kinijos elektromobilių rinką. Kai kurie ekspertai net mano, kad tai tiesioginis iššūkis „Teslai“, kuri jau ne vienerius metus tvirtai dominuoja elektromobilių sektoriuje.
Tai, kad dėl „Luxeed S7“ modelio per itin trumpą laiką buvo pateikta daugiau kaip 20 000 išankstinių užsakymų, rodo kinų susidomėjimą tokiomis transporto priemonėmis.
O konkurencinga S7 modelio kaina ir moderniausios funkcijos, įdiegtos drauge su pažangiomis „Huawei“ išmaniosiomis technologijomis, daro šią transporto priemonę itin patrauklia daugeliui vairuotojų, planuojančių persėsti prie elektrinės mašinos vairo.
JAV nori stipriai pažaboti kinų ambicijas
Pastaruosius metus, kai elektromobiliai nebėra retenybė, bet vis dažniau keliuose pastebima transporto priemonė, šioje rinkoje dominavo JAV milijardieriaus ir technologijų entuziasto E. Musko įkurta „Tesla“. Bendrovė, kuri buvo pavadinta serbų kilmės amerikiečių išradėjo ir elektrotechnikos inžinieriaus Nikolos Teslos garbei, ženkliai prisidėjo spartinant pasaulį pereiti prie tvaresnių automobilių.
„Tesla“ elektromobiliai greitai išpopuliarėjo dėl savo našumo, vienu įkrovimu nuvažiuojamo nuotolio ir naujoviškų funkcijų. „Tesla“ yra ir autonominio vairavimo technologijos kūrimo pradininkė. Be to, bendrovė daug dėmesio skiria tam, kad elektromobiliai taptų prieinamesni plačiajai visuomenei.
Tam kompanija net sukūrė „Supercharger“ – elektra varomų transporto priemonių įkrovimo stotelių tinklą, strategiškai išdėstytą taip, kad šios markės automobilio savininkai galėtų greitai įkrauti savo mašinas keliaudami net ir itin dideliais atstumais. Tokia infrastruktūra siekiama spręsti problemas, susijusias su elektromobilių veikimo nuotoliu ir įkrovimo infrastruktūra.
„Tesla“ sėkmė padarė didelį poveikį automobilių pramonei, paskatindama kitus gamintojus investuoti į elektrinių transporto priemonių technologijas.
Bendrovės rinkos kapitalizacija taip pat smarkiai išaugo, todėl ji tapo viena vertingiausių automobilių gamintojų pasaulyje. Dabar „Tesla“ tokia siekia įgyvendinti savo tikslą ir iki 2023 m. pristatyti 1,8 mln. transporto priemonių.
Tačiau šią kompaniją sparčiai vejasi Kinijos elektromobilių sektorius, o tai tik paskatina įtemptą JAV bei Kinijos konkurenciją.
Dalis ekspertų net mano, kad Kinija užtikrintai laimi elektromobilių lenktynes, nes gamina daugybę šioms transporto priemonių reikalingų detalių. Dėl to, dabar Baltieji rūmai net pristatė naujas taisykles, kuriomis siekiama pažaboti kinų elektromobilių rinką.
Praėjusį penktadienį JAV vyriausybė paskelbė planus apsunkinti JAV pagamintų elektrinių transporto priemonių su kiniškomis dalimis naudojimą, taip siekdama pasipriešinti Kinijos dominavimui elektromobilių rinkoje.
Pagal Infliacijos mažinimo įstatymą (IRA), praėjusiais metais Kongreso priimtą klimato įstatymo projektą, JAV pagamintų elektromobilių pirkėjai galėjo gauti 7500 JAV dolerių mokesčių lengvatą vienai transporto priemonei. Siekdami apsaugoti JAV elektromobilių rinką, IRA neleido taikyti mokesčių lengvatų visoms užsienyje pagamintoms elektra varomoms transporto priemonėms, o dabar Baltieji rūmai pristatė naujas taisykles, kuriomis siekiama neleisti JAV automobilių bendrovėms savo elektromobiliuose naudoti medžiagų ir dalių iš Kinijos, Šiaurės Korėjos, Irano ir Rusijos[3] .
Nuo 2025 m. šios taisyklės bus dar griežtesnės: reikalavimus atitinkančiuose elektromobiliuose nebus leidžiama naudoti jokių svarbių medžiagų, kurias išgauna, perdirba ar perdirba užsienio kontroliuojamos įmonės.
Tačiau net 90 proc. pasaulinės elektromobilių baterijų tiekimo grandinės eina per Kiniją, ši valstybė užima svarbiausių medžiagų, tokių kaip kobaltas, litis, manganas ir nikelis, rinką.
Kinijos elektromobilių rinka sparčiai auga ir dabar sudaro 64 proc. pasaulinės elektromobilių gamybos. Tuo tarpu Amerikos elektromobilių rinka pastaraisiais mėnesiais patyrė sunkumų.
Be to, kai kurios JAV bendrovės yra tiesiogiai priklausomos nuo medžiagų iš Kinijos. Metų pradžioje „Ford“ skelbė apie planus naujoje 3,5 mlrd. dolerių vertės Mičigano akumuliatorių gamykloje naudoti Kinijos įmonės CATL technologiją.
Net „Tesla“ pagrindinius komponentus taip pat gauna iš Kinijos, o vyriausybei pateiktose pastabose teigė, jog apribojimai turėtų būti taikomi tik pagrindinėms baterijų dalims, o ne smulkesnėms sudedamosioms dalims ir Kinijoje išgaunamoms iškasenoms.