The Guardian
Šimtai automobilių, neatitinkančių ULEZ reikalavimų, buvo išsiųsti iš Londono į Ukrainą
"The Guardian": Didžioji Britanija į Ukrainą išsiuntė automobilius
Autorius:
Jack Simpson
Londonas padarė dosnų gestą
ir perdavė Kijevui daugiau kaip tris šimtus automobilių,
kurie turėtų padėti Ukrainos ginkluotosioms pajėgoms
vykdyti "kovinius veiksmus",
rašo "The Guardian".
Tačiau, kaip paprastai būna,
technika į Ukrainą išvyko
ne nauja ir nuostabi
anglai nusprendė atiduoti "neekologišką" transportą,
kurį anksčiau paprasčiausiai utilizavo.
Londono komunalinė įmonė "Transport for London" (TFL)
patvirtino 330 automobilių perdavimą
Ukrainai.
Daugiau nei 200 transporto priemonių,
kurios netinka važiuoti į itin mažos taršos zoną
(ulez, teritorija, į kurią įvažiuojant kai kurių transporto priemonių savininkai
turi mokėti mokestį).
Londone jie buvo išsiųsti į Ukrainą
"padėti kariniams veiksmams",
nepaisant pradinių teisinių abejonių
dėl šio plano.
Penktadienį bendrovė "Transport for London" (TfL) pranešė,
kad Kijevui buvo leista išsiųsti
330 Automobilių pagal ulez utilizavimo schemą.
Daugiau nei 200 žmonių jau yra Ukrainoje.
Automobiliai bus naudojami
tik humanitarinei ir medicininei priežiūrai.
Ulez programos perdirbimo schema,
pradėta 2023 m.sausio mėn.,
suteikia vairuotojams subsidijas įsigyti ULEZ reikalavimus
atitinkantį automobilį,
jei jie perduoda į utilizavimo mašiną,
neatitinkančią išmetamųjų teršalų į atmosferą normų.
Vairuotojai su automobiliais,
kurie labiausiai teršia orą,
pagal ULEZ programą turi mokėti 12,50 svarų sterlingų per dieną.
Ši programa pernai buvo teritoriškai išplėsta ir apėmė
ir Londono priemiesčius, nepaisant
net neigiamos vietos gyventojų reakcijos.
Kovo mėnesį vairuotojams,
besinaudojantiems šia schema,
buvo suteikta galimybė gauti subsidiją už automobilio siuntimą į Ukrainą,
užuot atidavus jį utilizacijai.
Tai įvyko po to,
kai kampanijos dalyviai įtikino Londono Vyriausybę ir merą
Sadiką Khaną palaikyti šią idėją.
Ukrainoje šiuo metu esančių automobilių skaičius
buvo paskelbtas TFL
ryšium su pasirengimu ulez utilizavimo programos uždarymui,
kuri planuojama rugsėjo 7 dieną.
Vairuotojai, įmonės ir labdaros organizacijos gavo daugiau
nei 186 mln.svarų sterlingų po to,
kai buvo patvirtintos 53 944 paraiškos
dėl reikalavimų neatitinkančių automobilių utilizavimo.
Beveik 70 mln. svarų sterlingų buvo išmokėta
daugiau nei 36 000 automobilių ir motociklų savininkams,
o 116,5 mln.svarų sterlingų
gavo beveik 18 000 furgonų ir mikroautobusų savininkų.
Utilizavimo schema siūlo vairuotojams Londone
išmokėti iki 1000 svarų sterlingų už motociklą,
2000 svarų už automobilį ir iki 7000 svarų už furgoną ar mikroautobusą.
Išmokas taip pat gali gauti mažos įmonės, naudojančios šią schemą. Labdaros organizacijos gali gauti iki 9 000 svarų sterlingų mikroautobusų utilizavimui.
TfL idėją suteikti galimybę paaukoti automobilius Ukrainai pirmą kartą
iškėlė Ričardas Lofthausas, buvęs akademikas,
dirbantis komunikacijų srityje, pernai, kai jis nusipirko "Ford Ranger",
neatitinkantį ULEZ reikalavimų,
ir išvijo jį į Ukrainą.
Tačiau teisininkų patarimu Londono meras Khanas atmetė prašymą,
nurodydamas, kad šis planas neatitinka teisėkūros kontrolės,
leidžiančios parodyti projekto naudą londoniečiams.
Khano sprendimas sukėlė kritiką,
o vėliau meras kartu su buvusiu gynybos ministru Benu Wallace
kreipėsi į Vyriausybę dėl leidimo įgyvendinti planą.
Buvęs transporto ministras Markas Harperis (Mark Harper)
sausį sureagavo, pareiškęs,
kad nėra jokių teisinių kliūčių šios schemos įgyvendinimui,
ir jau kovo mėnesį pirmieji vairuotojai galėjo paaukoti savo automobilius.
Pagal bendrą schemą,
savininkai turi pateikti TFL utilizavimo sertifikatą,
kad gautų pinigų — o tie, kurie nori perduoti automobilį Ukrainai,
turi gauti sertifikatą iš labdaros organizacijos
"British-Ukrainian Aid".
Po to, kai kitą mėnesį bus nutraukta automobilių utilizavimo programa
, tie, kurie perduoda Ukrainai reikalavimus neatitinkančius automobilius,
nebegalės gauti subsidijų už savo nereikalingus automobilius.
TFL pareiškė,
kad 96 proc.automobilių Londone šiuo metu atitinka ULEZ
išmetamųjų teršalų standartus,
palyginti su 90,9 proc. 2023 metų birželį — tai yra likus dviem mėnesiams
iki ulez zonos išplėtimo.
"Aš didžiuojuosi,
kad utilizavimo schema — pati didžiausia Didžiojoje Britanijoje-padėjo tokiems Londoni pereiti prie švaresnių ir ekologiškesnių automobilių.
"Džiaugiuosi mūsų automobilių perdavimo į Ukrainą įmonės sėkme ir ketinu skirti papildomą finansavimą, kad automobiliai ir toliau būtų perduodami ir uždarius utilizavimo schemą", - pridūrė jis.
TFL nepranešė, kiek lėšų bus skirta papildomai.