Nuo liepos keičiasi Google reklamų politika
Nuo 2024 m. liepos 1 d. Google atnaujino savo politinio turinio politiką, reikalaudama, kad rinkimų reklamose, kuriose yra sintetinės ar skaitmeniniu būdu pakeistos medžiagos, būtų aiškiai atskleista, jog jos yra sintetinės. Tai taikoma vaizdams, vaizdo įrašams ir garso turiniui.
Kas yra sintetinė medžiaga?
Google apibrėžia „sintetinę medžiagą“ kaip bet kokį dirbtinį realistiškai atrodančių žmonių ar įvykių vaizdavimą. Pavyzdžiai apima turinį, kuris atrodo kaip žmonės sakantys ar darantys dalykus, kurių jie iš tikrųjų nesakė ar nedarė, pakeistus tikrųjų įvykių kadrus arba sukurtus realistiškus vaizdus, vaizduojančius situacijas, kurios iš tikrųjų neįvyko.
Ką nauja politika reiškia reklamuotojams?
Reklamuotojai, kurie naudoja rinkimų reklamas, privalo pažymėti langelį „Pakeistas arba sintetinės medžiagos turinys“ kampanijos nustatymuose. Jei šis langelis pažymėtas, Google automatiškai sugeneruos atskleidimo informaciją, kuri bus rodoma išmaniuosiuose telefonuose, trumpuose vaizdo įrašuose ir vaizdo reklamose (pvz., „YouTube“ reklamose).
Visose kitose reklamose turi būti aiškiai ir matomai pateikta pastaba reklamuotojui, pvz., „Šis garso įrašas yra kompiuteriu sukurtas“, „Šis vaizdas nevaizduoja tikrųjų įvykių“ arba „Šis vaizdo turinys buvo sintetiškai sukurtas“.
Šis politikos atnaujinimas susijęs su susirūpinimu dėl greito dirbtinio intelekto vystymosi, kuris lengvai generuoja tekstus, vaizdus ir vaizdo įrašus, bei jo poveikiu demokratijai. Pavyzdžiui, Indijos generalinių rinkimų metu buvo platinamas netikras vaizdo įrašas, kuriame Bolivudo aktorius kritikavo ministrą pirmininką Narendra Modi ir ragino balsuoti už opozicijos partiją. Taip pat Japonijoje plito deepfake vaizdo įrašas, kuriame ministras pirmininkas Kishida Fumio darė vulgarias pastabas.
Ši nauja politika siekia užkirsti kelią klaidinančiai informacijai ir apsaugoti rinkimų proceso vientisumą, ypač artėjant 2024 m. JAV prezidento rinkimams.
https://gigazine.net/gsc_news/en/20240702-google-adspolicy-election-synthetic-content-disclosure/