Imigrantai pavėžėjai perpildė kantrybės taurę: agresyvūs ir pavojingi, tačiau niekam tai nerūpi

LietuvaRosita Kvietkevičienė
Suprasti akimirksniu
Bolt
Bolt.eu nuotrauka

Atšaukus kelionę imigrantas „Bolt“ kurjeris iškeikė ir grasino vaikų akivaizdoje

Tie, kurie naudojasi pavėžėjų paslaugomis arba užsisako maistą į namus, jau kurį laiką pastebi, kad lietuvių šiose srityse – vis mažiau. Pilasi priekaištai dėl to, kad nei vieni, nei kiti nemoka ir net nesivargina išmokti lietuvių kalbos, pasiklysta, neranda adresų, vairuoja ne pagal kelių eismo taisykles, sukelia avarines situacijas. Ir tai – dar ne viskas. Viešoje erdvėje pasidalinus istorija apie tai, kaip vienas toks imigrantas puolė grasinti dėl atšauktos kelionės, pasipylė skundai ir neįtikėtinos istorijos, kurios verčia galvoti, kad baisi nelaimė tyko už kampo. Tuo tarpu valdžia į viską žiūri pro pirštus.

Verslininkas Mykolas Katkus savo socialiniame tinkle pagaliau prabilo apie dramblį kambaryje, apie kurį kažkodėl vis dar buvo ilgą laiką tylima. Papasakojo savo istoriją su „Bolt“ kurjeriu Eltunu, su kuriuo dėl staiga pasikeitusių aplinkybių teko nutraukti pavėžėjimo užsakymą. Bėda ta, kad vairuotojas žino kliento adresą, ir net atšaukus kelionę, ima asmeniškai jį atakuoti.

„Žvitrus imigrantas pasiunta ir atsidaręs duris rėkia į tuštumą. Vadina įvairiais vardais, grasina susidoroti, primušti ir padegti namą. Kieme – kiti žmonės, netoliese žaidžia kaimynų vaikai. Atbėgu į kiemą, bet tas, išleidęs nuodus išvažiuoja“, – rašo vyras.

Jis kėlė klausimą, kodėl „Bolt“ apskritai leidžia vairuoti lietuvių kalba nekalbantiems žmonėms. Pirmiausiai tai pradėkime nuo to, kad įstatymai nurodo, kad paslaugų tiekėjai privalo kalbėti lietuviškai.

Tiesa, dabartiniams valdantiesiems tai – nė motais. Kai apie tokį reikalavimą priminė Valstybinės lietuvių kalbos inspekcijos vadovas Audrius Valotka, šis valdančiųjų buvo sumaltas su miltais. Tad, turbūt, nenuostabu, kodėl valdžiai nė motais, kad krūva agresyvių imigrantų teikia paslaugas lietuviams ne tik nemokėdami lietuvių kalbos, bet ir pažeidinėdami krūvą kitų įstatymų.

Vertėtų nepamiršti, kad „Bolt“ paslaugomis dažnai naudojasi jaunimas, paaugliai, kurie, ypač vakare, nevažiuojant viešajam transportui, nori kažkur nuvykti. 

„Žmonės, kurie dar mažą nusikaltimą – tarkim klastoja dokumentus – yra linkę nusikalsti ir toliau. „Bolt” jūs žaidžiat su ugnimi. Prisižaisit, patikėkit, žinau kaip tai būna.

Važiavau prieš savaitę boltu su Lietuvoje studijuojančiu, Lietuvą mėgstančiu ir lietuviškai pramokusiu maloniu uzbeku. Jis manęs klausinėjo, kas čia pasikeitė, kad pilnas boltas jo tautiečių, tadžikų ir kirgizų. „Kodėl jūs pakeitėt įstatymus? Dabar čia visai kitas kontingentas privažiavo!“

Ir paskui pridūrė: „Neduok Dieve, išprievartaus ar nužudys kada nors jie ką nors. Tada visus išvarysit“.

Jo, pas mus visas overkorekcija po „Matuko bylų” ir įvyksta. Vidurio Azijos Eltonas jau praktikuojasi“, –rašo M. Katkus[1]

Imigrantai pažeidinėja KET, veržiasi į namus, priekabiauja prie moterų

Po šiuo įrašu pasipylė daugybės kitų žmonių komentarai apie jų patirtis su pavėžėjais ar tos pačios įmonės maisto kurjeriais. 

Lyg maža buvo to, kad pastarieji „apvalgydavo“ klientų užsakymus, tad restoranai buvo priversti imtis papildomų apsaugos priemonių, kurios leistų klientui įsitikinti, kad jo maistas nebuvo apčiupinėtas ir išrinktas kurjerio rankomis. 

Dabar gi kurjeriai veržiasi į namus, priekabiauja ir daro kitus, mūsų kultūrai ir suvokimui visiškai nesuprantamus dalykus.

„Išsikviečiu Boltą. Atvažiuoja lietuviškai nekalbantis iš vidurinės Azijos, viskas gerai. Bet tada jis SUSTOJA PAKELĖJ prie kažkokio miško. Man panika, bandau prisimint, ar išsiėmiau kišeninį peiliuką po išvykos. Vairuotojas nueina prie bagažinės, atidaro – iš jos išlipa kitas labai panašus ir sėda prie vairo. Pirmasis įlipa į bagažinę. Važiuojame toliau“, – rašo Elžbieta Banytė.

„Žmonės išsikvietė Boltą anksti ryte važiuoti į oro uostą, atvažiuoja mašina, tie nori dėti lagaminus į bagažinę, vairuotojas sako ne ne, nedėkit, negalima, ten man draugas miega dabar…“, – rašo ir Agnė Narbutienė, antrindama istorijai apie kolegų keliones bagažinėse.

„Išsikviečiu Bolt Basic kelionei iki oro uosto. Žinoma už vairo vienas iš –stanų valstybės. Bevažiuojantu suprantu, kad mano kelionė veda visai ne link oro uosto, žinoma įjungiu navigaciją, paduodu savo telefoną ir paprašau – please follow. 

Vairuotojas visiškai chill pradeda klausinėti ar aš ištekėjus ir toliau važiuoja kur jam patinka, be jokios koncentracijos, pravažiuojam per raudoną, tada bičas sugalvoja apsisukti per ištisinę?! 

Suprantu kad maloniu tonu čia nieko nepasieksiu tad prisimenu ru ir sakau arba išleidi mane čia arba veži pagal navigaciją. Bičas surimtėja bet kelionės pabaigoj vistiek paklausia – tai gal tada turi kokių gražių neištekėjusių draugių ?! Sorry not sorry Bolt bet daugiau savo saugumu nerizikuosiu ir kitiems nerekomenduosiu. Į reportinimą Bolt nesureagavo. Kaip ir kažkada, kai Bolt food kurjeris pristatęs maistą bandė įeiti į namus prašydamas „Can I have a glass of water”. Buvo irgi visai nejuokinga“, – savo istorija dalijosi Kristina Packevičiūtė.

Seimas ketina griežtinti taisykles pavėžėjams

Ši problema opi yra toli gražu ne pirmą mėnesį ir net ne vienerius metus, tačiau, kaip dažnai nutinka, Seimas imasi veiksmų tik į kadencijos pabaigą – kažkaip juk reikia pasirodyti prieš naujus rinkimus. Buvo planas griežtinti tvarką nuo kitų metų vasaros, tačiau socialdemokratas Gintautas Paluckas siūlo tą daryti jau nuo šių metų liepos. 

Priėmus pakeitimus, pavėžėjų paslaugas galėtų teikti vairuotojai, turintys galiojantį Europos Sąjungos (ES), Europos ekonominės erdvės (EEE) ar NATO šalyje, Šveicarijoje arba Ukrainoje išduotą pažymėjimą.

Pasak G. Palucko, dabar Kelių transporto kodekso projekte numatomi pernelyg liberalūs reikalavimai, todėl jie sukuria nevienodas konkurencines sąlygas ir galimybes sukčiauti.

Seime svarstomos Kelių transporto kodekso pataisos numato, kad ateityje taksi vairuotojai turės naudoti su spausdintuvu sujungtą taksometrą arba taksometrą ir kasos aparatą.

Lietuvos transporto saugos administracijos duomenimis, dabar su trečiųjų šalių vairuotojo pažymėjimais Lietuvos keliuose važinėja apie penktadalis pavežėjų[2].