Ekologiškų prekių parduotuvė „Žaliuomenė“ tapo „Biopapa“ ir iš sostinės miegamojo rajono persikėlė į senamiestį

Ekonomika, VerslasNežinomas Autorius
Suprasti akimirksniu
Biopapa1
Ekologiškų prekių parduotuvė „Biopapa“ duris atvėrė sostinės senamiestyje, Klaipėdos gatvėje, kur iki šiol veikė parduotuvė „Zeroteka“. Viktorijos Fedirko nuotrauka

Pakeisti pavadinimą paskatino plėtra į kaimynines šalis

Vos prieš mėnesį Valstybinė kalbos inspekcija paskelbė jos manymu, gražiausius praėjusių metų įmonių pavadinimus, tarp kurių papuolė ir ekologišku maistu bei kitomis prekėmis prekiaujanti UAB „Žaliuomenė“. Visgi įmonės savininkai nusprendė savo valdomos fizinės ir internetinės parduotuvės pavadinimą keisti – nuo šiol jis – nebe „Žaliuomenė“, o „Biopapa“.

„Sausį atidarėme internetinę parduotuvę Latvijoje, balandį pradėsime veiklą Estijoje, supratome, kad „Žaliuomenė“ šiose šalyse nebūtų tinkamas pavadinimas, o norėjome, kad visose šalyse būtų tas pats prekės ženklas. Reikėjo sugalvoti naują pavadinimą, kuris būtų lengvai ištariamas ir įsimenamas bei visose šalyse turėtų panašią reikšmę. Taip gimė „Biopapa“. Tiesa, pačios įmonės pavadinimas kaip ir buvo, lieka „Žaliuomenė“, – paaiškino įmonės direktorius Konstantinas Aleksandrovičius.

Be to praėjusią savaitę parduotuvė persikėlė iš Vilniaus Pašilaičių mikrorajono į senamiestį – buvusias parduotuvės „Zeroteka“ patalpas Klaipėdos gatvėje.

„Ieškojome patalpų arčiau centro, vis peržiūrėdavome skelbimus, ir sužinojome, kad „Zeroteka“ uždaroma. Jos patalpos mums tiko, per kelias dienas apsisprendėme jas paimti, perėmėme ir dalį prekybinės įrangos. Šios parduotuvės koncepcija – panaši į mūsų – ji irgi turėjo sveikuoliškų, nesupakuotų prekių, be to, čia veikė keletą metų, pagalvojome, jog būtų gaila, jei tas įdirbis nueitų perniek“, – sakė pašnekovas.

Nauja erdvė – didesnė nei buvusi, tačiau gamybinės patalpos – mažesnės, todėl teko atsisakyti kavinės. „Tai buvo pirmoji ir vienintelė ekologiška kavinė Lietuvoje. Jos idėjos dar nelaidojame, tiesiog paliekame ateičiai. Turime planų dėl parduotuvių kituose miestuose ir šalyse, esu tikras, kad kažkuriame tikrai atsiras vietos ir kavinei“, – teigė jis.

Parduotuvėje liks įvairūs sausainiai, energijos batonėliai, duonelės, kurių buvo galima įsigyti kavinėje, tačiau lankytojų pamėgtais tortais, samosomis, sėklų ir riešutų sūriais, užtepėlėmis ir kai kuriomis kitomis prekėmis nebebus prekiaujama.

Parduotuvėje galima įsigyti kruopų, miltų, ankštinių, riešutų, sėklų, džiovintų vaisių ir uogų, aliejaus, acto, prieskonių, kavos, arbatos, kakavos, taip pat kosmetikos, švaros ir skalbimo priemonių, „Zero Waste“ (gyvenimo be atliekų) reikmenų, pvz. daugkartinių pirkinių krepšių, metalinių gertuvių ar kompostuojamų kempinėlių indams plauti.

Lentynose – sveriami maisto produktai, pilstomi skalbikliai ir šampūnas

„Kadangi naujos patalpos – didesnės, stipriai plėsime asortimentą. Daugės birių maisto produktų, atsiras įvairių pusgaminių, daugiau kosmetikos“, – vardino K. Aleksandrovičius. Be to bus nemažai šviežių vaisių ir daržovių, žalumynų. „Patys valgome daugiausiai šviežią maistą, pagalvojome, kodėl pirkėjai blogesni“, – šypsojosi pašnekovas. Šiuo metu parduotuvėje galima įsigyti ekologiškų citrusinių ir egzotinių vaisių, o pavasarį lentynas pasieks ir vietinių ūkininkų užauginta produkcija, galbūt atsiras grybų.

Parduotuvė – ne tik ekologiška, bet ir taiko „Zero Waste“ principus. Didžioji dalis prekių parduodama be pakuotės, pakavimui nėra naudojamas plastikas, o pirkėjams, atsinešusiems savo tarą, taikoma 5 % nuolaida. Taip pat nuolaidos taikomos perkantiems didesnius kiekius produktų pirminėje pakuotėje.

„Jau turime ledų be pakuotės, pilstomo indų ploviklio, skalbiklių, šampūno“, – džiaugėsi vadovas. „Biopapa“ šiuo metu yra didžiausia Lietuvoje parduotuvė, prekiaujanti ekologiškomis prekėmis ir prekėmis be pakuočių.

Vyras stengiasi, kad ir internetinė parduotuvė būtų kuo tvaresnė, pvz., siuntas siunčia panaudotose kartotinėse dėžėse, kurias gauna iš prekybos centrų ir kaimyninių parduotuvių. O vilniečiai, palikę užstatą, prekes gali užsisakyti daugkartinio naudojimo dėžėse. „Sukame galvas, kaip prekiaujant internetu dar labiau integruoti „Zero Waste“ idėjas“, – sakė jis.

Taip pat visos „Biopapos“ prekės yra tinkamos veganams.

30 % pelno įmonė įsipareigojo skirti gamtosaugos srityje dirbančioms organizacijoms, iniciatyvoms. Pirmuosius trejetą metų dalis pelno bus skiriama Sengirės fondui, kurio tikslas – išsaugoti senuosius Lietuvos miškus.

Imtis ekologiško verslo paskatino pačių vertybės ir gyvenimo būdas

K. Aleksandrovičius yra vienos stambios santechnikos įrangą gaminančios įmonės bendraturtis. Anksčiau miesto žmogumi save laikęs vyras kartu su žmona Darya ir dvejomis mažametėmis dukromis jau keletą metų gyvena kaime, Širvintų rajone veikiančioje Krunų ekobendruomenėje, paties pastatytame moliniame name.

„Persikėlus iš miesto į kaimą, vertybės labai pasikeitė. Labai svarbus tapo sveikas, tvarus gyvenimo būdas, bendruomeniškumas“, – teigė vyras.

Su žmona jis jau kurį laiką galvojo apie papildomą verslą, o idėja atidaryti ekologiškų prekių parduotuvę kilo pernai keliaujant po Kosta Riką ir atsitiktinai stabtelėjus panašioje vietoje. „Planavome tik užsukti, tačiau pasilikome ten keletą valandų, nes iškart supratome, kad tai – būtent tai, ko norime. Dar būdami Kosta Rikoje pradėjome ieškoti patalpų parduotuvei ir tiekėjų“, – prisipažino K. Aleksandrovičius. Tiesa, patalpas nebuvo lengva rasti, pasirinkimas šeimai nepasirodė didelis, o kai kurie nekilnojamojo turto savininkai jiems netgi atsisakė nuomoti, motyvuodami, kad šiame versle jie – naujokai, ir rizika būtų pernelyg didelė.

Parduotuvė duris atvėrė pernai birželį, o nuo rugsėjo pradėjo veikti ir internete. „Iš pradžių galvojome tik apie fizinę parduotuvę, bet paskui pamatėme, kad yra didelis poreikis ir internetinei, taip pat, kad yra ką domina didmeniniai kiekiai. Plėtros kryptį padiktavo patys klientai“, – sakė jis. Šiuo metu iš įmonės ekologiškus produktus perka keletas kavinių, viešbučių, maistą šventėms gaminančių įmonių. Didesnius kiekius įprastai perka ir miesteliuose bei kaimo vietovėse gyvenantys žmonės.

Pati Aleksandrovičių šeima valgo tik ekologišką maistą (nebent keliaujant nepavyksta jo rasti), nevartoja mėsos, žuvies, pieno produktų, kiaušinių, cukraus, baltų miltų. Pakeisti mitybą sutuoktinius paskatino gimusios dukros.

„Iškart pagerėjo tiek fizinė, tiek emocinė sveikata. Dingo peršalimo ligos, pagerėjo miegas, atsirado daug energijos… Nieko specialaus nedarydamas numečiau daugiau nei 10 kg. Nustojome lankytis pas gydytojus, nebevartojame vaistų“, – džiaugėsi verslininkas.

Maisto jie įsigyja iš savo parduotuvės, aplinkinių ūkininkų, užsiaugina patys. Šeimos sklype auga daugiau nei 100 vaismedžių. „Kol kas sodas jaunas ir derlius nedidelis, tačiau po penkerių-dešimties metų galėsime dalintis ir su kitais“, – planuoja K. Aleksandrovičius.