Naujas „Žalgirio“ logotipas gyventojų nesužavėjo
Kauno legendinis krepšinio klubas „Žalgiris“ pristatė kurį laiką slėptą ir intriga laikytą naująjį komandos logotipą. Bėda tik ta, kad, rodos, naujovės patinka nedaugeliui, mat naujuoju klubo logotipu viešojoje erdvėje baisisi visi, kas netingi. Žinoma, nieko nestebina, kad pokyčius visuomenė beveik visada priima itin sunkiai, tačiau kam reikėjo keisti seną ir gerai žinomą krepšinio klubo reprezentaciją? Kai kurie net ėmė spėlioti, kad tokie pokyčiai slepia gilias problemas ir kažką gerokai rimtesnio, kas vyksta už uždarų krepšinio klubo durų.
„Aš suprantu, jog prie visų pokyčių yra sunku priprasti pamačius pirmą kartą, bet čia toks jausmas, jog logotipą neatnaujino, o pasendino bei įnešė betvarkės.
Kadangi nesu grafikos dizaineris ir neišmanau visų identiteto kūrimo peripetijų, tad daug nekomentuosiu, bet per šio logotipo pristatymą jo kūrėjai minėjo, kad buvo norima eiti NBA bei kitų sportų didžiųjų komandų keliu. Ką pastaruoju metu jos daro? Lengvina bei keičia savo logotipus į kuo paprastesnius, lengviau įsimenamus. Mano manymu įvyko atvirkštinis variantas“, – svarsto prodiuseris Mantas Bertulis[1].
„Aišku gal aš ir klystu, bet manau kad naujas Kauno Žalgirio logotipas neatlaiko jokios kritikos. Legendinė komanda pasisamdė kažkokius šarlatanus, kurie tokį keistą produktą jiems pakišo, gavosi kažkokia kalėjimo iškaba, o raidė Ž dar ir kažkieno prakasta atrodo. Na aišku, 1944 metai ne patys geriausi Europoje buvo, gal tai dėl to, žodžiu pamačius šį ženklą kyla visokios keistos mintys, bet tikrai labai, labai depresyvus logotipas gavosi“, – svarsto ir dizaineris Aleksandras Pogrebnojus[2].
„Žalgiris“: nepamirštame istorijos
Na, o pats klubas aiškina, kad kuriant naują ženklą remtasi tiek turtinga klubo istorija, tiek organizacijos narių bei gerbėjų bendruomenės įžvalgomis.
„Kauno „Žalgiris“ yra svarbus didelei daliai Lietuvos žmonių, todėl į šį procesą žiūrėjome itin apgalvotai. Prieš pradedant dizaino pokyčius, turėjome ištirti aistruolių balsą, suprasti organizacijos viziją ir rasti geriausias tarptautines pamokas. Tiesa, pokytis įvyko ne tik vizualinėje kalboje, proceso dalis buvo skirta išgryninti ir įgarsinti tai, ką „Žalgiris“ mums įrodinėja jau beveik 80 metų – „Pralenkti save“ taps naująja „Žalgirio“ žinute“, – sakė prie naujojo „Žalgirio“ įvaizdžio kūrimo prisidėjusios „Synthesis Consulting Group“ partnerė ir strategė Gailė Andriuškevičiūtė.
Komanda teigia, kad naujasis logotipas pritaikytas šiems laikams, tiesa, kaip – taip ir lieka neaišku. Atnaujintas šriftas yra persmelktas ankstyvųjų „Žalgirio“ logotipo detalių. Kamuolys ir oranžinė spalva ilgą laiką buvo „Žalgirio” logotipo centre, tad šis spalvinis akcentas buvo išlaikytas kartu su ikoniškais žaliai-baltais šachmatais, stilizuojant ir minimalizuojant pagrindinius herbo elementus.
„Senasis „Žalgirio” logotipas nors ir ikoniškas, bet buvo kurtas tada, kai beveik nebuvo skaitmeninės erdvės. Todėl per laiką jis tapo vis sunkiau pritaikomu skirtingiems kanalams. Norėjome, kad naujasis logotipas atstovautų tą „Žalgirį“, kuris yra dabar, tuo pačiu parodant deramą pagarbą ilgalaikiams jo dizaino principams bei istorijai“, – teigė A.Paukštė[3].
Logotipo pakeitimas slepia problemas „Žalgirio“ komandoje?
„Naujas Žalgirio krepšinio komandos logo ir kitas humoras. Aš nieko nesakysiu apie 1944 metus, kurie šiaip jau visiems viską pasako. Aš spėju, kad kažkam per rungtynes krepšinio kamuolys į galvą smarkiai pataikė, ir pasekmės liko sunkios ir nepataisomos. Matyt taip ir yra, todėl nieko ir nesakysiu“,– socialiniame tinkle rašo visuomenininkas, tinklaraštininkas Ričardas Savukynas.
Jis sako, kad senos, gerą vardą turinčios įmonės tokius įmonių reprezentacinius pakeitimus paprastai daro ne iš gero gyvenimo. Jo teigimu, logotipo keitimas dažnai slepia kitus pokyčius, kurie yra gerokai didesni ir svarbesni, bet visuomenės akis pasiekia tiktai, ką užkulisiuose verdantys dideli žmonės nori, jog pamatytų. Nelabai vykęs logotipas – puikus būdas nukreipti visuomenės dėmesį.
„Yra viena taisyklė: kuo senesnis brendas, tuo jis brangesnis. Jei kažkas sako, kad reikia keisti brendą – reiškia, kad turi būti kraštutinai didelės reputacinės problemos, kurias tas pakeitimas turi išspręsti. Visais kitais atvejais – tai yra absurdiškas pinigų taškymas.
Šiuo atveju, iš to „1944“ dar matome ir tai, kad imitaciniai pokyčiai yra nelabai protingų asmenų daromi“, – įsitikinęs R. Savukynas.
Tinklaraštininkas sako, kad ir senasis logotipas buvo nekažin koks – jame gausu klaidų, tokių kaip karikatūrinis kamuolys, pavadinimas apvedžiotas juodomis raidėmis, o gyvatė, pavaizduota po kamuoliu, apskritai neaišku nei kas, nei kam skirta.
„Naujame logotipe pavadinimas yra gerai išskirtas ir tai yra esminis dalykas. Tačiau nr.1 dominante jau tampa oranžinė spalva, tuo tarpu prie ko ten žalia – jau darosi vizualiai neaišku. Iškreiptos formos suteikia po užrašu esančiam skydui irgi biškį karikatūrinę išvaizdą ir kartu labai vienareikšmiškai atkuria alaus bokalo formą, kurią dar sustiprina alaus spalva viduryje“, – sako R. Savukynas.
Jis reziumuoja, kad bet kuriuo atveju logotipo pakeitimas Žalgirio komandos žaidimo nepagerins ir reputacijos niekaip nepataisys, nors ir sutinka, kad logotipas padarytas profesionaliai.
„Bet kokybišku jo visvien nepavadinsi – nėra jis gerai atidirbtas ir išlaiko karikatūriškumą, ir pašalines asociacijas.
Nu bet tas apgailėtinas „1944” – nu atleiskit. Ten rimtai kažkas krepšinio kamuoliu į galvą trenktas“, – kerta R. Savukynas[4].