Airiai pirmą kartą gaus galimybę gauti socialinių medijų influencerių išsilavinimą
Nuomonės formuotojai, influenceriai, socialinių medijų turinio kūrėjai dažnai pradeda savo karjerą socialiniuose tinkluose be jokio išsilavinimo. Dažnas turi verso vadybos, komunikacijos, marketingo išsilavinimą ar meno pakraipos mokslų patirties. Daugeliui nereikia jokių žinių ir bakalauro diplomo, nes jų charakteris ir charizma sugeba pritraukti auditorijas.
Tokių dalykų kaip specialus išsilavinimas, aukštojo mokslo diplomas ar net vidurinės mokyklos atestatas niekas nereikalauja. Tačiau universitetai vis dažniau siūlo studijas su socialinių medijų pakraipomis. Tai gali dar labiau pasikeisti. Airijos technikos universitetas (South East Technological University – SETU), esantis Karlo mieste, Airijoje, pasirinko precedento neturintį žingsnį, atkartojantį skaitmeninio amžiaus iškilimą[1].
Turinio kūrimo ir socialinės žiniasklaidos menų bakalauro laipsniu pavadintas novatoriškas kursas prasidės ateinantį lapkritį, o jo inauguracinė studentų grupė turėtų pradėti studijas 2024 m. rugsėjį. Išsami ketverių metų programa pasiūlys daugybę dalykų. Nuo verslo sumanumo, vaizdo ir garso montažo iki giluminio gilinimosi į kritines kultūros studijas ir kūrybinio rašymo įgūdžių tobulinimo.
Ši nauja mokymo programa žada suteikti studentams unikalų teorinių žinių ir praktinio meistriškumo derinį. Universiteto žiniasklaidos ir komunikacijos dėstytoja dr. Eleanor O’Leary, kalbėdamasi su Airijos žiniasklaida, pabrėžė augantį susidomėjimą šia sritimi tiek iš norinčių studentų, tiek iš potencialių darbdavių. Nurodydamas sparčią šio sektoriaus plėtrą, dr. O’Leary pabrėžė, kad nuo 2019 m. jo pasaulinis vertinimas išaugo dvigubai, o dabartiniais skaičiavimais jo vertė yra nuo 14 mlrd. iki 16 mlrd. EUR (12–14 mlrd. GBP).
Kriterijai norint tapti socialinių medijų turinio kūrėju ateityje keisis?
Socialinės žiniasklaidos įtakos sritis yra ne tik esamų žiniasklaidos, viešųjų ryšių ir rinkodaros įgūdžių perdirbimas. Tai yra atskira sritis, reikalaujanti tam tikrų įgūdžių, kaip pažymėjo idėjos iniciatoriai. Yra paplitusi klaidinga nuomonė, kad tapti influenceriu yra visiškai netikėta. Tačiau E. O’Leary mano, kad amatas apima daugiau.
Nors kai kurie gali susilaukti šlovės spontaniškai, esmė yra išlaikyti auditoriją ir tinkamai bendradarbiauti su įmonėmis siekiant užsidirbti pinigų. Tam reikia šiokių tokių žinių ir kaikurie ieško tokios informacijos kursuose ir universitetinėse studijose. Ekspertai patikslino, kad yra sudėtingas pramonės aspektas, apimantis sutartis, agentūras ir įmones, dažnai svetimas turinio kūrėjams, kurie paprastai dirba vieni iš savo namų. Dėl to nuomonės formuotojai naudojasi agentūromis, verslo konsultantais, kurie apie tai žino daug daugiau[2].
Šis naujas, trejus metus trunkantis naujoviškas mokslo laipsnis yra pritaikytas asmenims, trokštantiems išsikovoti sau nišą klestinčiame skaitmeninės žiniasklaidos pasaulyje, kurio vertė šiuo metu visame pasaulyje siekia apie 15 milijardų eurų. Trečiaisiais metais universitetas ne tik koncentruojasi į pagrindinius dalykus, bet ir planuoja pristatyti kūrybinės vaizdo ir garso gamybos, fotografijos, renginių organizavimo modulius ir netgi praktinę darbo patirtį.
Be to, kursas bus įvairesnis, siūlant eklektiškas „įžymybių studijų“, psichologijos, duomenų analizės ir net internetinių transliacijų pamokas. Dr. O’Leary savo pokalbiuose su medijomis pakartojo kurso vertės pasiūlymą, atsižvelgiant į tai, kad per pastaruosius ketverius metus pasaulinė pramonės vertė padvigubėjo. Ji pridūrė, kad ši profesija, nors ir remiasi esamomis viešųjų ryšių, rinkodaros ir žiniasklaidos žiniomis, veržiasi į dar neatrastą teritoriją, kuriai reikia naujų įgūdžių.
Skaitmeniniams čiabuviams, kurie jau įgudę manevruoti socialinės žiniasklaidos labirinte, dr. O’Leary šį kursą įsivaizduoja kaip katalizatorių, leidžiantį studentams tapti savo asmeninio augimo čempionais. Didžioji bakalauro studijų programos dalis bus įtraukta į verslo turinio kūrimo ir socialinės žiniasklaidos aspektą, kartu su sudėtingų techninių gebėjimų suteikimu.
Vaikų svajonės užaugus būti influenceriais galės tapti realybe
Lengva pastaba kurso aprašyme juokaujama: „Pavargote nuo draugų ir šeimos narių niurzgėjimo dėl jūsų nenutrūkstamo telefono naudojimo? Na, štai jūsų auksinis bilietas, leidžiantis konstruktyviai nukreipti ekrano laiką, įrodant, kad jūsų skaitmeniniai įrenginiai gali tapti jaudinančiomis pramogomis. karjerą, užmegzti ryšį su milijonais visame pasaulyje“.
Trumpai tariant, toliau tobulėjant skaitmeninei aplinkai, Airijos technikos universitetas ne tik neatsilieka, bet ir nustato etaloną, rengdamas studentus ateities turinio kūrimo ir socialinės žiniasklaidos įtakai. Ne vienas vaikas dabar paklaustas kuo norėtu dirbti sako, kad nuomonės formuotojo jutūberio profesija juos itin traukia ir žavi. Mados ir tendencijos rodo, kad tokios svajonės pasitaiko vis dažniau.
Baigus kursą, vilioja daugybė gyvybingų karjeros – pradedant socialinių medijų įtaka, turinio kūrimu, žurnalistika, skaitmeniniu ir turinio valdymu. Mokslų programos pradžia pristatyta taip neseniai, kad jos pradžios punktai vis dar svarstomi ir programos toliau tobulinamus. Skaitmeninis pasaulis – tai ne tik atskiri influenceriai, kaip sako programos kuratoriai[3].
Daugelis turinio kūrėjų bendradarbiauja su prekių ženklais arba kaip laisvai samdomi darbuotojai, arba bendradarbiauja su įmonėmis kaip atsidavę turinio kuratoriai. Dr. O’Leary pabrėžė, kad mokymo programa nėra tik tradicinės žiniasklaidos, viešųjų ryšių ir rinkodaros atnaujinimas; tai apie neištirtų vietovių diagramas. Tokia naujovė bus savotiškas akademinio pasaulio sujungimas su skaitmeniniu.
Skaitmeninis renesansas: prisitaikymas prie gyvenimo verdančio internete
Dr. O’Leary atkreipė dėmesį į stulbinantį influencerių pramonės kilimą, kurio vertė stipriai šoktelėjo į viršų. SETU nėra naujokas skaitmeninės žiniasklaidos švietimo srityje. Dr. O’Leary pridūrė, kad šis kursas yra natūralus jau esamų universiteto pasiūlymų progresas. Jų ankstesnės pastangos, pvz., vasaros mokykla, padėjo pagrindus šiam visapusiškam moksliniam laipsniui. Pripažįstama, kad tai bus būdas papildyti įgimtas žinias esminėmis verslo įžvalgomis, skatinti holistinį asmeninį ir profesinį augimą.
Įvairiapusį kursą sudaro moduliai, apimantys kūrybinį rašymą, vaizdo įrašų gamybą ir pasakojimą. Tuo pačiu metu jis gilinasi į svarbias technines sritis, tokias kaip vaizdo ir garso redagavimas. Tai padės sukurti kitokią nuomonės formuotojų kartą. Nuolat besivystantis skaitmeninis kraštovaizdis yra kupinas iššūkių. Tikinama, kad kurso dėmesys skiriamas krizių valdymo įgūdžių perteikimui ir mokinių įgalinimui tinkamai naršyti įvairiose platformose.
Pagrindinis tikslas yra aiškus: ugdyti kartą, kuri ne tik aistringai žiūri į skaitmeninę žiniasklaidą, bet ir turi įgūdžių, leidžiančių sklandžiai naršyti savo sudėtingose srityse. Iš esmės SETU novatoriška mokslų programa yra daugiau nei tik kursas. Tai tiltas į skaitmeninės sferos ateitį, skirtas tiek uoliems studentams, tiek pažangiems darbdaviams[4].
Technologijų ir socialinės žiniasklaidos tobulėjimo tempu tikrai reikia specialistų, kurie ne tik suprastų dabartį, bet ir galėtų numatyti kitą. Vienas iš išskirtinių SETU programos elementų yra dėmesys originalumo ir kritinio mąstymo puoselėjimui. Pasaulyje, persotintame turinio, gebėjimas sukurti unikalias perspektyvas ir istorijas, kurios sužavi auditoriją, tampa itin svarbios. „Mes ne tik mokome studentus naršyti dabartinėje skaitmeninėje aplinkoje; mokome juos tapti kitos skaitmeninės epochos pionieriais“, – sako daktarė E. O’Leary.
Šiuolaikiniame skaitmeniniame amžiuje, kai daugėja netikrų naujienų ir kyla iššūkių išlaikyti privatumą ir saugumą, SETU taip pat pabrėžia skaitmeninės etikos svarbą. Skaitmeninėms platformoms ir toliau formuojant mūsų asmeninį ir profesinį gyvenimą, skubiai reikia apmokytų specialistų, galinčių plaukioti šiuose vandenyse turėdami patirties, etikos ir vizijos. SETU turinio kūrimo ir socialinės žiniasklaidos menų bakalauras yra ne tik dabarties atspindys, bet ir ateities švyturys.