274 000 svarų sterlingų – tiek turite sumokėti, kad galėtumėte turėti kalėdinę „Coca-Cola“ skardinę

PasaulisG. B.
Suprasti akimirksniu
„Coca Cola“
Kalėdinė „Coca Cola“ skardinė parduodama Jungtinėje Karalystėje, jos kaina 274 000 svarų sterlingų. James Yarema/Unsplash nuotrauka

Neeilinės „Coca Cola“ skardinės trokštantys kolekcininkai turės pakratyti pinigines

„Coca Cola“ yra vienas žinomiausių ir labiausiai atpažįstamų prekės ženklų pasaulyje. Ši kompanija veikia nuo pat 1886 m., o jų gaminami gėrimai ir toliau išlieka itin perkami. Tačiau „Coca Cola“ produkcija domisi ir kolekcininkai, o jie dabar turi progą įsigyti iš tiesų neeilinę prekę.

Itin reta, kalėdinė „Coca Cola“ skardinė šiuo metu yra parduodama Jungtinėje Karalystėje. O šios prekės kaina tikrai įspūdinga – 274 000 svarų sterlingų[1].

Rengiamame aukcione ši prekė pasiekė tokią aukštą kainą ne be reikalo: ji puošta kompanijai būdinga kalėdine grafika, kurios šiuo metu ant prekybai pateikiamos produkcijos jau nėra.

Ant šios skardinės pavaizduotas grafinis piešinys, vaizduojantis Kalėdų senelį, geriantį „Coca Cola“ gėrimą. Manoma, kad tai yra 2019 m. kolekcijos skardinė. Tuomet „Coca Cola“ buvo pristačiusi išskirtinę, cinamono skonio kolekciją, kuri buvo tapusi tikru šventinio sezono hitu.

Tačiau svarbiausias gėrimo skardinės išskirtinumas yra tai, kad ji yra tuščia, bet niekada nebuvo atidaryta. Tai labai reto gamybos defekto rezultatas.

„Gaminys yra uždarytas ir tuščias, viduje nėra jokio skysčio. Gaminys yra visiškai originalus, nebuvo atlikta jokių pakeitimų“, – teigiama parduodamos skardinės apraše.

Tai ne pirmas kartas, kai už „Coca Cola“ kolekcines prekes prašomi tokie milžiniški pinigai. Gėrimo buteliukai, skardinės ar reklaminiai plakatai su šio prekės ženklo atvaizdais aukcionų portaluose yra labai dažni ir paklausūs, tačiau įprastai, didžiausią vertę pasiekia ankstyvųjų gamybos metų daiktai.

„Coca Cola“
Dauguma patyrusių „Coca Cola“ kolekcininkų paprastai domisi kompanijos išleistais daiktų ar prekių tiražais, kurie populiarūs buvo nuo 1890-ųjų iki 1960-ųjų pabaigos. Laura Chouette/Unsplash nuotrauka

„Coca Cola“ kolekcininkai ieško ir plakatų, ir atidarytuvų

Dauguma patyrusių „Coca Cola“ kolekcininkų paprastai domisi kompanijos išleistais daiktų ar prekių tiražais, kurie populiarūs buvo nuo 1890-ųjų iki 1960-ųjų pabaigos.

Tai laikoma tikruoju kompanijos aukso amžiumi, o tokie gaminiai dabar jau yra tikras vintažas ir klasika. Būtent dėl to, neseniai išleistų prekių kaina dažniausiai būna daug mažesnė. Žinoma, pastaroji istorija parodo, kad kiekviena taisyklė gali turėti išimčių[2].

Nors kolekcininkų ieškomų „Coca Cola“ daiktų tipui ribų lyg ir nėra, kolekcininkai beveik visada pirmenybę teikia seniesiems limonado aparatams, vinilinėms plokštelės su „Coca Cola“ ženklu, kortų kaladėms, įvairiems plakatams, gėrimų padėklams, atidarytuvams, riboto tiražo skardinėms ir buteliams.

Šių laikų kolekcininkams gali būti įdomus ir naujas kolekcionavimo būdas. Neseniai „Coca Cola“ pristatė savo NFT kolekciją, susietą su ankstesne bendrovės itin populiaria žiniasklaidos kampanija „Masterpiece“, kurioje vaizduoti patys žinomiausi pasaulio menininkų kūriniai.

Vasarą „Coca Cola“ paskelbė, kad visuomenė gali įsigyti NFT žetonus, kurie veikia kriptovaliutų platformoje „Coinbase“. Kolekcijoje yra tokių klasikinių šedevrų, tokių kaip Edvardo Muncho „Klyksmas“ ir Johanneso Vermeerio „Mergina su perlo auskaru“ atvaizdai. Joje galima atrasti ir šiuolaikinių menininkų, tokių kaip Vikramas Kushwah ir Fatma Ramadan, darbų. 

Šią itin populiarią „Coca Colos“ reklaminę kampaniją „Masterpiece“ sukūrė Londone įsikūrusi kūrybinė agentūra „Blitzworks“.

Tiesa, tai nėra pirmasis „Coca Cola“ bandymas NFT srityje. 2021 m. gėrimų milžinė išleido vienkartinį NFT, skirtą padėti Tarptautinėms specialiosioms olimpinėms žaidynėms, kuris aukcione uždirbo kiek daugiau nei 575 000 JAV dolerių[3].

„Coca Cola“
„Cola Cola“ yra vienas populiariausių ir labiausiai atpažįstamų prekės ženklų visame pasaulyje. Maximilian Bruck/Unsplash nuotrauka

 „Coca Cola“ – vienas geriausiai atpažįstamų prekės ženkų

„Coca Cola“ yra vienas populiariausių ir labiausiai atpažįstamų prekės ženklų visame pasaulyje. Gėrimas parduodamas daugiau nei 200 pasaulio šalių, kasdien jo išgeriama daugiau nei 1,9 mlrd. porcijų. Šio prekės ženklo vertė siekia 253,52 mlrd. dolerių.

Gėrimas tiek metų savo populiarumo nepraranda dėl to, kad „Coca Cola“ pasižymi išskirtiniu ir visuotinai patraukliu skoniu. Slaptoji bendrovės formulė, vadinama „Merchandise 7x“, yra akylai saugoma ir nesikeičia jau daugiau nei šimtmetį.

Be to, per savo ilgus veiklos metus kompanija daug investavo į rinkodarą ir prekės ženklo kūrimą. Buvo sukurta ne viena itin įsimintina reklamos kampanija, kultiniai logotipai, kalėdinės reklamos ir šūkiai. O raudonos ir baltos spalvos ir dinamiškas kontūrinio butelio dizainas prisideda prie vizualinio prekės ženklo atpažįstamumo.

Daliai gėrimo gerbėjų, jis net yra tapęs savitu kultūriniu simboliu, siejamu su laime, šventėmis ir bendrumo jausmu. Juk šis prekės ženklas sėkmingai integruotas į įvairius kultūrinius ir sportinius renginius, šventes ir tradicijas, yra tapęs net kalėdinio laikotarpio dalimi.