- Žadą atima Lietuvoje dar neatrastos operos solistės J. Vaitkutės muzikinis išsilavinimas
- Atlikėja jau gerai žinoma tarptautinėje scenoje – atliko vaidmenis ir pasaulinio lygio muzikos premjerose
- J. Vaitkutės scenines galimybes įvertina ir žiūrovai
Žadą atima Lietuvoje dar neatrastos operos solistės J. Vaitkutės muzikinis išsilavinimas
Lietuva turi kuo didžiuotis – lietuvė operos solistė Justina Vaitkutė savo sodriu ir šiltu balsu jau spėjo užkariauti tarptautinę sceną. Tačiau žadą atima ne tik atlikėjos vokaliniai sugebėjimai, bet ir išsilavinimas – studijavusi garsiausiuose užsienio universitetuose, ji įgijo ir baleto bei modernaus šokio patirties ir toliau gilina savo žinias.
Kol kas Lietuvoje dar neatrasta, bet tarptautinėje operos scenoje gerai žinoma jaunoji atlikėja gimė Romoje, lietuvių muzikantų šeimoje. Iš pradžių J. Vaitkutė studijavo fortepijoną Romos Santa Cecilia akademijoje, po to pradėjo dainavimo studijas Graco scenos ir menų universitete pas profesorę Eleną Pankratovą, kurias baigė su pagyrimu[1].
Toliau tęsė mokslus Bostone, Berklio muzikos koledže bei Kardife esančiame Karališkajame Velso muzikos ir dramos koledže.
Per dvylika savo studijų metų J. Vaitkutė spėjo įgyti ne tik muzikinį išsilavinimą, bet ir baleto bei modernaus šokio patirties.
Šiuo metu ji studijuoja koncertinio dainavimo magistrantūroje Graco mieste pas Holgerį Falką, buvo Rodolfo Celletti operos studijos Martina Franca Italijoje narė, vadovaujama Sebastiano Schwarzo ir Fabio Luisi.
Justina yra dalyvavusi meistriškumo kursuose pas Hedwigą Fassbender, Andreasą Schollą ir Mariellą Devia.
J. Vaitkutės pavardė jau įrašyta Mendelssohno oratorijos „Paulius“ atlikėjų sąraše. Ji nuolat koncertuoja kaip solistė su įvairiais barokiniais ansambliais visoje Europoje.
Atlikėja jau gerai žinoma tarptautinėje scenoje – atliko vaidmenis ir pasaulinio lygio muzikos premjerose
J. Vaitkutė yra atlikusi tokius žymius vaidmenis kaip Princas Orlovskis (Strausso „Die Fledermaus“), debiutavo Angelo Bononcini operoje „La decollazione di Giovanni Battista“, dainavo Zia Principessa (Puccini „Suor Angelica“). Tarp svarbiausių premjerų – premjeros Bairoito festivalyje, Graco operoje ir NODO festivalyje, taip pat pasirodymai didžiuosiuose festivaliuose, tokiuose kaip „Festival della Valle d'Itria“ ir „Musikfest Stuttgart“.
Jos repertuare – Mozarto „Requiem“, Händelio „Mesijas“, Wagnerio „ Götterdämmerung“ ir Luigi Nono „Prometeo“.
Aistringai interpretuojanti baroko ir šiuolaikinius kūrinius, ji studijavo pas Andreasą Schollą ir bendradarbiavo su tokiais garsiais dirigentais kaip Hansas-Christophas Rademannas. Artimiausi jos pasirodymai – Mendelssohno „Paulius“ Štutgarte (2024 m.) ir debiutas Vienos operoje „Neue Oper Wien“ Dusapino „Pasijoje“.
J. Vaitkutės scenines galimybes įvertina ir žiūrovai
Žymios atlikėjos „Operabase“ paskyroje jau nugulę ir atsiliepimai – visuose juose negailima komplimentų lietuvės vokaliniam ir sceniniam meistriškumui.
„Gyvos ir veržlios yra tarnaitės, patikėtos Justinai Vaitkutei (Rokolina), perspektyviam mecosopranui..“, – apie vieną iš J. Vaitkutės atliktų vaidmenų atsiliepė Renato Verga.
Pagyrų J. Vaitkutė sulaukė ir po savo debiuto Grace. „Jos priešininkė La Zia Principessa, kurią puikiai suvaidino ir dainavo Justina Vaikutė, buvo negailestinga“, – rašė Dr. Helmutas Christianas Mayeris.
„Motetinio pobūdžio antrajame kūrinyje „Stabat mater“ Dievo Motinos skausmą išraiškingai atskleidė solistė Justina Vaitkutė (altas)“, – apie atlikėjos išraiškos brandumą ir gilumą atsiliepė Aleksandras Valteris.
Savo „Instagram“ paskyroje spalio pabaigoje J. Vaitkutė su sekėjais pasidalino ir savo laimėjimu – solistė laimėjo prizą Piačencoje vykusiame konkurse už geriausią vokišką interpretaciją ir pareiškė keliaujanti į Cheryl Studer's meistriškumo kursus Graco operoje.