Aktorė Alisa Milano sulaukė kritikos ir pajuokų, iškeitusi „Teslą“ į elektrinį „Volkswagen“ automobilį

Pasaulis, Šiandien, TransportasDovilė Barauskaitė
Suprasti akimirksniu
„Tesla“ automobiliai
„Teslos“ automobilius gatvėse galima matyti vis dažniau. Screen post/ Pexels nuotr

Konservatoriai suskubo priminti aktorei apie „Volkswagen“ gamyklos pradininkus nacius

Alyssa Milano „Twitter“ platformoje pasidalino žinia, kad pakeitė automobilį. Ji atsisakė „Teslos“ ir sėdo į elektrinę „Volkswagen“ gamintojų transporto priemonę[1]. Moteris džiaugėsi savo pasirinkimu ir kritikavo „Tesla“ kompaniją, kurią valdo dabar jau ir „Twitter“ savininkas Elonas Muskas. Ji kvestionuoja ir reklaminius ženklus, kurie nesitraukia iš „Twitter“ socialinės platformos.

Grąžinau savo „Tesla“. Nusipirkau „VW ev“. Man jis patinka. Nežinau, kaip reklamuotojai gali pirkti vietą „Twitter“. Viešai prekiaujančios įmonės produktai stumiami derinant juos su neapykanta ir baltųjų viršenybe, neatrodo kaip sėkmingas verslo modelis.

E. Muskas ir konservatoriai, socialinės platformos naudotojai, suskubo priminti, kad vokiečių „Vokswagen“ įmonė buvo įkurta Adolfo Hitlerio vyriausybės – nacių[2]

Pašaipos aktorės atžvilgiu užvirė net iki pasityčiojimo žiniasklaidoje, kad ši yra aktyvistė, kovotoja už moterų ir kitų mažumų teises, bet pati nežino istorijos.

Daugelis spekuliuoja, kad liberali aktorė yra tiesiog nepatenkinta E. Musko daromais pokyčiais „Twitter“ platformoje ir tuo, kad jis leidžia į šią socialinę platformą grįžti prastai pagarsėjusiems veikėjams, kurie anksčiau buvo pašalinti ir užblokuoti. Kaip jau minėta, kritikai šaiposi, kad aktorė pamiršo, kad įmonė, kurios transporto priemonę jį įsigijo, yra įkurta pačių Vokietijos nacių.

A. Milano yra viena iš daugelio garsenybių, išreiškusių savo nepritarimą E. Musko „ Twitter“, kuriame po jo perėmimo padaugėjo neapykantos kalbos. Reklamuotojai masiškai pasitraukė dėl susirūpinimo tokiais klausimais.

Tviterio įrašai
Diskusija socialiniuose tinkluose. Ekrano vaizdas/ „Twitter“

„Woke“ naudojamas kaip pajuoka liberalioms įžymybėms, kurioms E. Musko politika nepatinka

A. Milano kaltinama ir parodomuoju aktyvizmu, nes puola E. Muską, jo įmones bei kritikuoja prekės ženklus, reklamuotojus, kurie naudojasi socialine platforma savo produktams parduoti. Alisa Milano yra žinoma kaip aktyviai kalbanti apie įvairias pasaulines problemas[3].

Tačiau šioje situacijoje ją daugelis kaltina renkantis problemas kaip vyšnias ant torto, nematant didesnių bėdų. Taip teigiama, nes aktorė kalba apie „baltųjų privilegijas“ kai dabar platformą valdo milijardierius, bet tylėjo tada, kai ši platforma buvo itin cenzūruojama. Didelė dalis ją kritikuojančių yra konservatoriai, kurie stengiasi pabrėžti, kad aktorė yra liberalių pažiūrų. Kritikai juokiasi iš tokios jos veiklos ir tokio požiūrio.

O realiai pokyčiai socialinėje platformoje vienus paskatino iš jos pabėgti, o kitus prisijungti prie socialinio tinklo. Ne vienas žmogus jau reiškė nepasitenkinimą tuo, kad Donaldas Trumpas ir kiti už neapykantos kalbą blokus gavę asmenys galėjo sugrįžti į „Twitter“. Respublikonai juokiasi iš tokių pareiškimų ir garsių žmonių nuomonių bei naudoja „woke“ kaip pasityčiojimą[4].

Anksčiau, tik pradėjus pertvarkas platformoje, E. Muskas pats juokėsi iš radinio įmonės būstinėje[5]. Spintoje buvo šūsnis marškinėlių su StayWoke šūkiu, naudotu skatinti žmones matyti daugiau nei jų rankos atstumu. Tada jis juokaudamas pasiūlė aprangos linijos idėją su StayAtWork šūkiu vietoje senojo. Šis jo įrašas buvo greitai prisijaukintas dešiniųjų kaip liberalus kritikuojantis E. Musko žingsnis.

Dar viena nemokama reklamos kampanija „Tesla“ automobiliams?

A. Milano yra naujausia aukšto lygio „Teslos“ klientė, išreiškusi susirūpinimą dėl automobilio, nors ir dėl kitokių priežasčių nei kiti. Kiti tiesiog atsisako automobilio, o ji sulygino šį produktą su vienu iš didžiausių jo konkurentų.

Tai ypač aktualu, kai E. Muskas susiduria su didele „Volkswagen“ konkurencija dėl elektromobilių pardavimų, ypač už JAV ribų.

„Volkswagen“ buvo įkurta kaip valstybinė įmonė, kai Vokietiją valdė Adolfas Hitleris

Kaip dabar daug kas bando priminti, „Volkswagen“ buvo įkurta Vokietijoje 1937 metais, valdant nacistinei Adolfo Hitlerio vyriausybei kaip valstybinė įmonė. Po Antrojo pasaulinio karo, vadovaujant Jungtinei Karalystei, ji tapo pagrindiniu Vokietijos ekonomikos atsigavimo ramsčiu. 

Pokario metais prekės ženklas iš pradžių sunkiai įsitvirtino JAV rinkoje iš dalies dėl savo nacistinio paveldo ir dėl nacionalistinių pažiūrų pačioje Amerikoje.

„Volkswagen“ bendrovei priklausiusioje teritorijoje vienu metu veikė keturios koncentracijos stovyklos ir aštuonios priverstinio darbo stovyklos.

E. Muskas sako, kad „Tesla“ nemokamą reklamą gauna iš konkurentų

Šios istorijos dalies neva neįvertinusi aktorė A. Milano nebuvo pirmoji atsisakiusi pilnai elektrinio „Tesla“ automobilio. Ne vienas šios kompanijos automobilio savininkas skundžiasi tiek techninėmis „Tesla“ problemomis, tiek tuo, su kokiu asmeniu yra siejama kompanijos veikla. Tačiau E. Musko visa tai, panašu, netrikdo, nes „Tesla“ pardavimai ir toliau auga.

Turtingiausias pasaulio žmogus linkęs palaikyti šaltus santykius su kitais automobilių gamintojais. Anksčiau jis net juokavo, kad „Tesla“ , kuri neturi atskiro rinkodaros skyriaus, gauna nemokamą reklamą iš konkurentų, viešai metančių jam iššūkį[6].

Beje, remiantis verslo rodikliais yra prognozuojama, kad Vokietijos automobilių gamintojas „Vokswagen“ iki 2024 metų nuvers „Teslą“ iš didžiausio pasaulyje elektromobilių gamintojo pozicijų.