Kęstutis Mažeika mano, jog siūlomi mokesčiai yra neteisingi ir valdantiesiems reikėtų keisti planus:

„Prieš rinkimus valdantieji žadėjo atšaukti automobilių taršos mokestį, tačiau dabar siūlo tris mokesčius viename, tai:

palikti registracijos mokestį,

įvesti kasmetinį mokestį ir

ženkliai pakelti akcizą dyzeliui!

Bet ar trijų didmiesčių taršos problema (tą parodo ir atlikti tyrimai) turėtų būti sprendžiama visos Lietuvos žmonių sąskaita?

Kritikos neatlaiko ir tai, kad Vilniaus liberalai prieš gerus metus pradėjo eksploatuoti 150 dyzelinių autobusų, o tai beveik pusė viešojo transporto parko!!

VĮ "Regitra" duomenimis iš beveik 11726 viešojo sektoriaus automobilių 4804 neturi duomenų apie co2, 4807 yra senesni nei 2010 metų, o 347 senesni nei 2000 metai. Yra net 1991 metų dar eksploatuojamų jau antikvarinių egzempliorių!!!

Pagal siūlomą modelį, už viešojo sektoriaus automobilių keliamą taršą reikėtų sumokėti per 1,1 milijoną eurų, o tai tie patys mokesčių mokėtojų pinigai, todėl panašu, kad automobilių taršos mokestį mokės net tie, kas neturi automobilio..

Akivaizdi spraga, kad senjorams bus taikoma 50 proc. nuolaida! Net neabejoju, kad po tokio įstatymo priėmimo labai padaugės "savininkų senjorų", o kas atsisakys padėti vaikams ir anūkams..

Kad nebūtų vien kritika:

siūlau tobulinti esamą mokestį, t.y. palikti tik pirmos registracijos Lietuvoje mokestį taršiems automobiliams.

Jeigu yra politinė valia, kasmetinį mokestį skaičiuoti ne pagal vieną kriterijų. Formulė turėtų būti mažiausiai iš kelių t.y. kuro rūšies, nuvažiuotų kilometrų, automobilio paskirties, automobilio vertės, pirmo, antro ir trečio automobilio ir kt.

Akcizo pakėlimas tik statistiškai sumažins dyzelino naudojimą, nes tranzitinis transportas ir pasienio gyventojai važiuos į Lenkiją ir Latviją, todėl siūlyčiau svarstyti mažinti Benzino akcizą ir taip keisti žmonių įpročius.“

https://www.lrt.lt/mediateka/irasas/2000183656/lietuva-kalba-ar-valdzios-siulomas-tarsos-mokestis-yra-teisingas-ir-reikalingas?