Kauno senamiesčio mažos taršos zona didina pavežėjų ir automobilių dalijimosi paslaugų kainas
Nuo rugpjūčio pradžios Kauno senamiestyje įvedus mažos taršos zoną ir apmokestinus įvažiavimą, mieste padidėjo dalies pavežėjų, automobilių dalijimosi bei maisto pristatymo paslaugų kainos. Kauno miesto savivaldybės sprendimas įvesti dviejų eurų mokestį keturratėms motorinėms transporto priemonėms sukėlė nerimą paslaugų teikėjams ir jų klientams, nors dalis paslaugų tiekėjų kol kas nusprendė kainų nekeisti.
Pavežėjimo ir automobilių dalijimosi platformos „Bolt Services LT“ teigimu, dviejų eurų mokestis bus įtrauktas į „Bolt Drive“ hibridinių ir automobilių su vidaus degimo varikliais dalijimosi paslaugos kainą, kai kelionė pasibaigs Kauno senamiestyje. Tas pats mokestis bus pridedamas ir prie pavežėjimo paslaugos, jei kelionė prasidės ar baigsis mažos taršos zonoje. „Bolt Food“ platforma taip pat planuoja šį mokestį artimiausiu metu įtraukti į maisto pristatymo kainą. Kurjeriai, kurie maistą pristato dviračiais ar elektrinėmis transporto priemonėmis, yra skatinami teikti paslaugas šiame regione, siekiant išvengti papildomų išlaidų.
Tuo tarpu „CityBee“ platformos vadovė Greta Januškaitė-Karvelienė pripažino, kad bendrovei kol kas tenka pačiai apmokėti naujai įvestą rinkliavą, tačiau neatmetama galimybė ateityje didinti bendrą kelionės kainą, kad būtų kompensuotos papildomos išlaidos. Kita maisto ir prekių išvežiojimo platforma „Wolt“ kol kas jokių pakeitimų nedarė, tačiau operacijų vadovas Baltijos šalyse Julius Kalvaitis pripažino, kad kurjeriai-partneriai gali atsisakyti teikti paslaugas Kauno senamiestyje, jei jiems teks sumokėti šį naują mokestį iš savo kišenės.
Siuntų pristatymo paslaugų kainos išlieka stabilios
Nepaisant naujų rinkliavų Kauno senamiestyje, siuntų pristatymo bendrovės „Venipak“, „Omniva LT“ ir „LP Express“ valdantis Lietuvos paštas savo paslaugų kainų keisti neketina. „Venipak“ marketingo ir komunikacijos vadovė Kristina Sušinskaitė patvirtino, kad rinkliava jų veiklai įtakos neturės, nes bendrovė naudojasi komerciniam transportui skirtomis savivaldybės leidimais, kurie apima ir naująją mažos taršos zoną. Panašią poziciją išreiškė ir „Omniva LT“ komunikacijos ir tvarumo vadovė Raimonda Strazdauskaitė-Žarnauskė, pabrėždama, kad klientams dėl naujos zonos paslaugų kainos nesikeis.
Lietuvos paštas taip pat nesiruošia keisti savo įkainių, nepaisant to, kad naujas mokestis padidins išlaidas. Įmonė nurodė, kad senamiestyje naudojami logistikos automobiliai jau yra apmokestinti pagal įprastinę tvarką, todėl klientams šis pokytis neturės tiesioginės įtakos. Pašto laiškininkai, aptarnaujantys senamiesčio gyventojus, dirba pėsčiomis, todėl jų veiklai naujoji tvarka neturės jokio poveikio.
Savivaldybė planų keisti nesiruošia, verslas prisitaiko
Kauno miesto savivaldybė praėjusią savaitę susitiko su verslininkais aptarti naujos rinkliavos įvedimo ir jos poveikio. Nors kai kurios įmonės išreiškė susirūpinimą dėl galimų finansinių nuostolių, savivaldybė kol kas neketina keisti naujos tvarkos. Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Martynas Matusevičius pabrėžė, kad dviejų eurų mokestis yra tik priemonė, skirta sumažinti transporto srautą senamiestyje ir paskatinti mažiau taršų judėjimą.
Pasak savivaldybės atstovų, didžioji dalis verslininkų jau prisitaikė prie naujos tvarkos ir dabar ieško patogesnių būdų atsiskaityti už rinkliavas. Tuo tarpu mieste įrengtos nemokamos stovėjimo vietos turėtų sumažinti neigiamą poveikį tiems, kurie tik trumpam atvyksta į senamiestį. Kol kas nėra ženklų, kad savivaldybė planuotų keisti šią tvarką artimiausiu metu, todėl pavežėjai, automobilių dalijimosi platformos ir maisto pristatymo įmonės turės prisitaikyti prie naujų žaidimo taisyklių.